|
|
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Forfatter | ||
KBAndersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 280 |
![]() |
|
Yousee har svaret med følgende: Hej Kenneth |
||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|
Hej Kenneth,
Jeg har intet hørt - men har også skrevet at jeg har PX70.... Mit tidligere spørgsmål er derfor stadig yderst relevant
Det kunne jo være Panasonic modellen der beskærer lige lovligt i overkanten ved letterbox zoom ![]() På den anden side skal Yousee vel justere underteksterne indenfor en "TV Safe Zone" (altså ca. 10% margin fra underkanten af billedet)?! /Lars |
||
![]() |
||
laursen ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 02-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4056 |
![]() |
|
Hov, opdagede 5 minutter efter at have skrevet ovenstående, at dette havde forputtet sig i min indbakke
![]() /Lars |
||
![]() |
||
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
|
Det begreb er afskaffet af TV stationerne. De antager at alle folk har fladskærme med minimalt overscan. Jeg er åbenbart en af de sidste CRT ejere i landet... ![]() |
||
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Muligvis, men nu har jeg ikke et Panasonic, og jeg oplevede fænomenet i onsdag, da vi så Desperate Housewives, det var en optagelse af analog TV2 signal. Det er det nederste af anden tekstlinie der lissom mangler, og det går jo sagens natur udover især bogstaverne gjpqy, da den nederste del af de bogstaver mangler. Jeg har ikke bemærket det tidligere.... |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() |
|
Hvorfor er denne side egenligt så bred?? Det plejer da kun at være når der er kæmpe fotos på, at man skal scrolle fra side til side??
Redigeret af cnn3 - 03-Oktober-2009 kl. 01:25 |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
||
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
![]() |
|
Måske bliver siden sendt i 16:9 bredformat? |
||
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
||
![]() |
||
KBAndersen ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Oktober-2005 Sted: Taastrup, DK Status: Offline Point: 280 |
![]() |
|
Godt at høre, det ikke kun er os med Panasonic der oplever dette. Lad os håbe de tager det seriøst, for hvis ikke, så tror jeg de har en kunde mindre. |
||
Mvh
Kenneth B. Andersen |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() |
|
Mon ikke det bliver bedre efter 1. nov.?
I øjeblikket bliver TV2 Film sendt i 4:3 fra Stofa (Digitalt). Selve filmen er i Letterbox, TV2 Film logoet i den øverste sorte bjælke, og den nederste linje undertekst er i den sorte bjælke i bunden. Det er kun ved indstilling 4:3 det ser "rigtigt" ud. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1428 |
![]() |
|
Nu blander jeg mig også lidt i denne tråd, har ellers en tilsvarende tråd kørende her: Undertekster på TV2 uden for billedet
Fakta er at den nederste linie af underteksterene bliver placeret helt nede i den sorte bjælke, mens den øverste linie, kun delvis bliver placeret nede i den sorte bjælke. Når WSS signalet så bliver udsendt, så bliver det beskåret, så man ikke kan se den nederste linie, og den øverste linie mangler ca. 10% af det nederste. Problemet er kun på TV2 kanalen ved analog modtagelse. Alle andre kanaler er der ingen problemer med. Problemet startede da Yousee begyndte at modtage TV2 digitalt, og derved selv sætte undertekster på. Kan ikke se at det kan være så svært at finde fejlen her, den er sgu da så indelysende, at selv Yousee burde kunne se det. ![]() PS. Har også skrevet til Yousee om problemet. Redigeret af Axlon - 04-Oktober-2009 kl. 17:22 |
||
Mvh Jesper
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Modtog lige denne fra Yousee
Skræmmekampagne !?! ![]() Har beroliget dem med at vi er flere der ser problemet (og i givet fald må Panasonic, Pioneer m.fl. hjælpe til med at betale for en tekniker) ![]() /Lars Redigeret af laursen - 06-Oktober-2009 kl. 15:44 |
||
![]() |
||
![]() |
|
OK, jeg har ifald gjort følgende observationer:
Det er siges, at det er sjælden jeg ser analog TV, så det er en gammel observation. |
||
mvh Christian
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |