Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4119
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 16:15 |
Jeg har lige ringet til Yousee og fejlmeldt det. Problemet har de aldrig hørt om og de har ingen fejlmeldinger på det.
|
 |
Axlon
Guld medlem
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1428
|
Sendt: 06-Oktober-2009 kl. 16:52 |
Jeg har endnu ikke fået noget svar på min email til Yoysee, men de skriver jo nok tilbage, at de aldrig har hørt om dette problem, og det må være mit TV der er fejlindstillet
|
Mvh Jesper
|
 |
KBAndersen
Super bruger
Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Point: 280
|
Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 08:06 |
cnn3 skrev:
OK, jeg har ifald gjort følgende observationer:
- TV2- analog signal fra YouSee
- Udsendelsen bliver sendt som 16:9 letterbox, dvs mit TV zoomer selv så skærmen bliver helt udfyldt
- Hvis jeg slår over i 4:3 format, vil der være sorte kasser i siden, samt i toppen og i bunden. Her kan jeg faktisk læse hele teksten.
- Man kan også se, at den nederste tekstlinie står _helt_ nede i bunden af billedet, på andre kanaler står den højere
Det er siges, at det er sjælden jeg ser analog TV, så det er en gammel observation.
|
Sådan oplever jeg det også, da jeg har analog signal fra yousee.
Fejlen er opstået inden for 1-2 mdr.
|
Mvh
Kenneth B. Andersen
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 11:17 |
Efter lidt ping-pong frem og tilbage (har bl.a. fremsendt lidt billeder og en henvisning til at de ved selvsyn kunne se problemet med i hvert tilfælde Desperate Housewives), har jeg nu fået dette svar i dag
Yousee TV Support skrev:
Ja, vi har kendskab til fejlen og er i øjeblikket ved at
undersøge hvor den opstår, og om det er noget vi kan gøre noget
ved. |
Øøøøeehhh.... venter i 'spænding'  /Lars
|
 |
KBAndersen
Super bruger
Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Point: 280
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 11:21 |
laursen skrev:
Efter lidt ping-pong frem og tilbage (har bl.a. fremsendt lidt billeder og en henvisning til at de ved selvsyn kunne se problemet med i hvert tilfælde Desperate Housewives), har jeg nu fået dette svar i dag
Yousee TV Support skrev:
Ja, vi har kendskab til fejlen og er i øjeblikket ved at undersøge hvor den opstår, og om det er noget vi kan gøre noget ved. |
Øøøøeehhh.... venter i 'spænding' 
/Lars
|
Godt. Så må vi se hvad de finder ud af. De har jo tidligere skrevet at de ikke har hørt om problemet før. Tror ikke det er de skarpeste knive, de har til at modtage fejlmeldinger.
|
Mvh
Kenneth B. Andersen
|
 |
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Point: 3069
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 14:32 |
YouSee er bare fyldte med løgn angående at teksten forsvinder.
Jeg mener YouSee har bare levere Teksten inde over billedet. Folk med Fladskærme har vel i det mindste et krav om billedet kan Zoomes Og at teksten " Ligesom følger med op i billedet ", som altid skal fylde en hel skærm.
Meeen NEJ
Og sige de ikke har hørt om problemet tidligere, YouSee er en part man ikke kan tale med.
Redigeret af moho - 08-Oktober-2009 kl. 14:34
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 14:42 |
Gad vide om YouSee har en skjult dagsorden, nemlig at lave et så ringe analog signal som mulige for at få folk over på det digital net (og hvis man ikke kan læse undertekst, så er analog tv jo ubrugelig for mange), men så skal man leve med det bras af en digital boks som YouSee lever
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 14:45 |
Axlon skrev:
Fakta er at den nederste linie af underteksterene bliver placeret helt nede i den sorte bjælke, mens den øverste linie, kun delvis bliver placeret nede i den sorte bjælke. Når WSS signalet så bliver udsendt, så bliver det beskåret, så man ikke kan se den nederste linie, og den øverste linie mangler ca. 10% af det nederste.
|
Nåh - så forstår jeg bedre. Dvs. man sender et 4:3 billede, og samtidig sender signal om at det er 16:9. Så fjernsynet ikke kan blive stående på 4:3.
|
Venlig hilsen KB
|
 |
laursen
Redaktionen
recordere.dk teamet
Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 15:09 |
Brixen skrev:
Nåh - så forstår jeg bedre. Dvs. man sender et 4:3 billede, og samtidig sender signal om at det er 16:9. Så fjernsynet ikke kan blive stående på 4:3. |
Ja... (korrekt - efter forskrifterne, sådan kan/skal 16:9 udsendes i PAL)
Startrek skrev:
Gad vide om YouSee har en skjult dagsorden, nemlig at
lave et så ringe analog signal som mulige for at få folk over på det
digital net (og hvis man ikke kan læse undertekst, så er analog tv jo
ubrugelig for mange), men så skal man leve med det bras af en digital
boks som YouSee lever
|
Jeg ved ikke hvor skjult den dagsorden er. De er jo i forvejen ved at gøre det digitale net mere attraktivt ved at sende flere kanaler udelukkende digitalt i de enkelte pakker... - og der er vel heller ingen tvivl om at Yousee ikke har interesse i at drive to sideløbende net 'for altid' (i princippet betaler kunderne jo ekstra for det - om vi som kunder så ser en besparelse når det analoge net til sin tid slukkes, er nok tvivlsomt  ). /Lars
|
 |
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Point: 4119
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 15:22 |
Alt andet lige, så er der også en vis båndbredde i kablet og her kan yousee få problemer på sigt, jo flere digitale kanaler og HD kanaler der kommer. MAn kunne forestille sig at der måske skrues ned for kvaliteten på det analoge signal.
|
 |
Startrek
--
Bruger stoppet på recordere.dk
Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 15:33 |
PerW skrev:
Alt andet lige, så er der også en vis båndbredde i kablet og her kan yousee få problemer på sigt, jo flere digitale kanaler og HD kanaler der kommer. MAn kunne forestille sig at der måske skrues ned for kvaliteten på det analoge signal. |
På sigt er den vel rigtig, at kvalitet på den analog net ville gå ned af bakke, når der komme flere og flere digital kanaler på det digital ned, simpelthen for at få plads til flere digital kanaler og når der også skal være plads til flere HD kanaler, ja så ville YouSee løbe ind i et plads problem på det analog net, og det løse vel med at gør det analog signal så ringe som det teknisk er mulig. Derfor er det vigtig for YouSee at få alle over på det digital net så hurtig som mulig (og det er vel også det som YouSee gør lige nu, ved at tilbyde gratis digital tv til YouSee kabel kunde), for at kunne slukke for det analog signal så hurtig som mulig.
|
 |
Brixen
Guld medlem
Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
|
Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 15:45 |
laursen skrev:
Brixen skrev:
Nåh - så forstår jeg bedre. Dvs. man sender et 4:3 billede, og samtidig sender signal om at det er 16:9. Så fjernsynet ikke kan blive stående på 4:3. |
Ja... (korrekt - efter forskrifterne, sådan kan/skal 16:9 udsendes i PAL)
|
Er der også et signal til at zoome ind, hvis der sender Letterbox?
|
Venlig hilsen KB
|
 |