recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster er rykket ned
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekster er rykket ned

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
thsv Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-August-2009
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Det kan måske lyde svært, men Yousee kan jo godt finde ud af at gøre det på alle de andre kanaler, så hvor svært kan det være at se hvordan de har sat udstyret op der

Næh, egentligt lyder det simpelt!

Så forstår jeg bare ikke, at de skyder skylden på TV2!

TV2's signal bliver for øvrigt beskåret en smule i top og bund ved 16:9 format, så måske der en smule af fejlen ligger.

Det kan man ihvertfald se ved at vælge 4:3, når der er de undertekster på TV2.

Men førhen har fjersynet (det gamle 37" plasma) jo nogen gange flyttet billedet når underteksterne er udenfor billedet, men de styresignaler udsendes åbenbart ikke korrekt mere.

Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 11:12
Der er stadig intet sket. Så en film i søndags og problemet er der endnu.
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af thsv thsv skrev:

Det kan måske lyde svært, men Yousee kan jo godt finde ud af at gøre det på alle de andre kanaler, så hvor svært kan det være at se hvordan de har sat udstyret op der

TV2's signal bliver for øvrigt beskåret en smule i top og bund ved 16:9 format, så måske der en smule af fejlen ligger.

Men førhen har fjersynet (det gamle 37" plasma) jo nogen gange flyttet billedet når underteksterne er udenfor billedet, men de styresignaler udsendes åbenbart ikke korrekt mere.

Det med nogle Tv kan flytte billedet Højere op, dette har aldrig været noget som blev styret Udefra.  Det var det enkelte Tv som havde en sådan "Fremtiddsikret mulighed". At TV2 så ikke flytter teksten ind i billedet således at de som vil have billedet på ens 16:9 Tv med korrekt tekst.

Sådan spiller det slet ikke hos TV2.  Hvad de derimod gør hos deres Digitale TV2 signal er mere spændende? hvor gør de så af teksten?

Redigeret af moho - 20-Oktober-2009 kl. 16:07
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Sådan spiller det slet ikke hos TV2.  Hvad de derimod gør hos deres Digitale TV2 signal er mere spændende? hvor gør de så af teksten?

Undertekster på TV2 digitalt er en separat datastrøm, aka DVD subs.

Hvis der sendes 16:9 digitalt kan man gøre alle glade. Folk med widescreen TV kan placere underteksterne inden for 16:9 billedet. Folk med 4:3 apparater laver letterboxing, og underteksterne kan placeres i bunden af billedet, dvs. delvist i den letterbox som STBen laver.

Alle er glade.

Løse undertekster på analogt TV er ikke muligt, og så har vi slagsmålet mellem widescreen TV og 4:3 TV ejerne. Lad os håbe at det bliver mere fredeligt end AK81 vs indvandrerbanderne.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
O'Brian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2006
Point: 284
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af moho moho skrev:

Oprindeligt skrevet af thsv thsv skrev:

Det med nogle Tv kan flytte billedet Højere op, dette har aldrig været noget som blev styret Udefra.  Det var det enkelte Tv som havde en sådan "Fremtiddsikret mulighed". At TV2 så ikke flytter teksten ind i billedet således at de som vil have billedet på ens 16:9 Tv med korrekt tekst.

Så har jeg lært noget nyt i dag, for jeg troede at alle TV var istand til at rykke teksten. Det kan mit 4 år gamle Philips. Håber også de nye kan da det snart skal skiftes...

Samsung C46 8705.
Samsung LE46M87B.
Philips BDP7500.
Philips DFR 9000.
Philips SRU 9600.
Canton Surround.
Beosound 3000.
Beolab 8000.
PS3-60 GB.

Til top
KBAndersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Oktober-2005
Sted: Taastrup, DK
Point: 280
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 08:50
Er der nogen der har hørt nyt fra Yousee ?
Mvh

Kenneth B. Andersen
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 13:14

O'Brian

Det var godt Dit Philips kunne dette.

Når ikke alle Tv var byggede sådan skyldtes det følgende historie.

Nogen Tv kunne gøre et Letterbox billede en smule højere og lavere (man kunne ændre billedhøjden)!  Så forsvandt nederste tektslinie, hvad gjorde man så?  Man løftede hele billedet. og Voila!

Igen en tak til  P H I L I P S

Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 13:16
Glemte se efter TV2 progtrammerne i Århus, her sendes billedet Analogt og ses anamorfisk på de gamle 4:3 Tv, men glemte checke TV2' tekster, meget beklageligt.
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2009 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af KBAndersen KBAndersen skrev:

Er der nogen der har hørt nyt fra Yousee ?

Nej, intet nyt - og problemet er stadig det samme.

Jeg forventer at ringe til Yousee imorgen for at følge op på min fejl-melding (har fejl-nummer 950189).

/Lars
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Point: 431
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 00:19
Ifl. YouSee er man igang med at teste en HotFix der løser Undertekstproblemer på bl.a TV2
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
laursen Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 02-Januar-2004
Point: 4056
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 11:15
Jeg har i dag talt med en tekniker hos Yousee vedr. min fejlmelding - og der er interessant nyt!

Den oprindelige fejl med undertekster udenfor billedet skyldes fejl i Yousee's udstyr (en fejl som under-leverandøren er ved at rette). DOG har Yousee i mellemtiden taget en beslutning om at sende DR1, DR2 og TV2 i anamorf 16:9 på det analoge net.
Skiftet til anamorf 16:9 løser problemet med underteksterne udenfor billedet - uafhængig af under-leverandørens rettelse (og giver selvfølgelig oven i købet bedre billed-kvalitet til os med 16:9 TV). Ændringen til anamorf 16:9 forventes at ske i denne uge (jeg aftalte at vende tilbage til teknikeren, såfremt der ikke var skiftet i næste uge).

Dog kunne jeg forstå på teknikeren, at der endnu *ikke* er udstyr opsat på samtlige hoved-fordelere til at signalere korrekt WSS, så der kan være regioner hvor anamorf 16:9 udsendes - men ikke signaleres korrekt (det skulle så løses ved en opgradering af Yousee's udstyr senere).

Jeg er positivt overrasket over denne udmelding fra Yousee - men venter med at klappe til jeg har set skiftet ved selvsyn .

/Lars

Redigeret af laursen - 27-Oktober-2009 kl. 11:16
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2009 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af laursen laursen skrev:

Jeg er positivt overrasket over denne udmelding fra Yousee - men venter med at klappe til jeg har set skiftet ved selvsyn .

Folk med gamle 4:3 apparater uden mulighed for korrekt håndtering af anamorphic signaler skal nok blive temmelig p*ssed over dette. Hvis TVet ikke kan letterboxe når der kommer et 16:9 WSS flag, bliver billedet forvrænget.

Lad os se om YouSee virkelig tør lægge sig ud med Ældresagen.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu