|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
martin_skov ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 64 |
![]() Sendt: 06-August-2009 kl. 14:17 |
Hej :-)
Det er muligt at optage TV med undertekster i TS-format i DVBViewer. Det går fint med at afspille TS-filen i VLC Player, og det går også fint med at tilføje underteksterne i VLC ved at klikke på Video > Subtitles track. Kort og godt kunne jeg godt tænke mig at lave en separat SRT-fil, baseret på TS-filen. Så vil jeg nemlig "brænde" underteksterne fast i billedet i Cyberlink Powerdirector. Altså... - Hvordan laver jeg en SRT-fil fra en TS-fil? - Kan DVBViewer brænde underteksterne fast i billedet underoptagelse, så det ikke er nødvendigt at lave en SRT-fil? På forhånd tak :-) |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10507 |
![]() |
Du skal bruge programmet ProjectX, se guide m.v. her: http://dreambox.ingmar.dk/projectx.asp DVBViewer kan ikke brænde underteksterne fast. Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
martin_skov ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 64 |
![]() |
Jeg har nu beskæftiget mig med Projekt X.
Jeg kan få en SUP ud af TS-filen, men ikke en SRT-fil, men jeg skal bruge. Og at konvertere fra SUP til SRT er en omfattende proces. Ved du om Projekt X kan brænde underteksten ind i billedet, hvorefter man så kan exportere den til en MPEG2-fil..? |
|
![]() |
|
pfugl ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
![]() |
Nej, ProjectX kan kun lave udtrækket. Så du må igang med
konvertering på anden vis som angivet af Flemming. DVB subtitles er noget vis person har skabt i vrede.javascript:AddSmileyIcon(' ![]() Peter |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er kørt fast...
Findes der slet ikke noget software som kan brænde DVB-undertekster ind i billedet? |
|
![]() |
|
popcorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 316 |
![]() |
Nej det findes ikke.
|
|
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job) |
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
![]() |
Det kan godt lade sig gøre, men det er en omstændig proces.
Du skal lave en DVD-skive med SUP-filen som et valgfrit undertekst-spor (brug ProjectX og IFO Edit til det). Dernæst skal du have et program, som kan konvertere en sådan DVD-titel (inkl. subtitles) til et andet format, f.eks. TMPEGEncoder eXpress. Men hvorfor i alverden vil du have dem brændt ind i billedet? Lad dog folk selv vælge når de ser optagelsen om de vil have undertekster eller ej. Stop efter at have lavet DVD'en ovenfor - så kan folk frit vælge undertekster fra og til... |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |