|
|
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() Sendt: 22-Januar-2008 kl. 07:40 |
Hej Forum Jeg har fået et problem med underteksterne på de danske DVB-T-kanaler efetr opdatering af DVBvieweren. Under opdateringen forsvandt de danske kanaler og jeg måtte skanne dem ind påny. Herefter har underteksterne hængt, dvs. de forsvinder ikke efter, at personenrne er holdt op med at tale, men først når der er en, som siger noget nyt. der skal tekstes. Det kan være temmeligt enerverende i sær i TV-Avisen, hvor der kan gå 10 min. inden der igen tekstes. Har søgt på nettet og her meldes om, at fænomenet skyldes hardwareproblemer og folk opfordres til, at bytte deres tunere, men mit system har kørt ganske stabilt i ca. 1 1/2 år nu, så jeg tror måske ikke helt på historien om hardwaren. Håber I kan hjælpe
Mvh Flemming |
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Problemet har flere gange været oppe i DVBViewer forummet og de har lovet at kikke på det. Ser dog ikke ud til at være helt løst. Jeg er overbevist om, at det er et software problem. Har dog kun selv problemet ved skift til en kanal, hvor der ikke er teletext undertekster. Har ingen problemer med DVB-undertekster. |
|
![]() |
|
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
Det er sjovt Jeg har tidligere haft et problem med, at underteksterne var forsinkede (kun på TV2), men har aldrig haft dettte problem før. Men jeg kan jo se på Google, at jeg ikke er alene om problemet. Mvh
Flemming |
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
I fredags skulle der lige experimenteres med at flytte mit TechnoTrend C1500 DVB-C kort over i en anden PC, fordi jeg har nogle problemer med kodede kanaler (på YouSee), meget lange tider ved kanalskift inden kortet/SW fanger signal og viser billede. Så installerede selvfølgelig også den nye TechnoTrend Media Center SW. Den kan godt skifte og vise kodede kanaler, så det er ikke HW relateret. Når der bliver lidt mere tid skal der prøves med installation af ældre udgaver af DVBViewer for at se hvad det giver af forskel. Men jeg er temmelig sikker på det er et SW problem. Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Jeg er nysgerrig vedr. hvilken version du opdaterede fra/til? Jeg overvejer selv at opdatere min 3.9.1.0 til 3.9.2.0 da jeg har fået det problem at når maskinen vækkes fra dvale og begynder at optage fra DVB-T så er de første 3-5 minutter TV helt a helvede til. Billede og lyd hakker helt gevaldigt. Men jeg vil afholde mig fra opdateringen hvis jeg får ballade med underteksterne |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
Huskede du, under installationen af DVBViewer, at svare ja til at installerere yderligere driver til Technorend kortet? Jeg missede det første gang og fik intet ud af mit Technotrend S2-3200
|
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
![]() |
Tak for kaffe Hvad har vi rodet os ud i her. Jeg har godt nok ikke gemt den gamle version af DVBvieweren (3.9.0.0.) Og som de siger hos DVBViewerforummet : Hvis det ikke findes i Mitglieder-bereich, så findes det ikke. De gider vel heller ikke rode med gamle versioner hele tiden. Der findes dog èn helt nede i bunden, men den er jo oldgammel #MCenterfreak : Pas på 3.9.2.0. Den laver numre med underteksterne og jeg har lige opdaget, at sønnens "Byggemand Bob" (DVD) kun kan køre ca. 10 min. før maskinen crascher og den har han da godt nok set rigtig mange gange på den gamle version. #JørgenT Jeg er spændt på at høre om dine eksperimenter og også om du kan få tt-kortet til at køre med Yousee, da jeg netop er ved at prakke min nabo ideen om en computerstyret fjernsynsverden på, evt. med yousee i den anden ende. Og hvad er det der med at installere yderligere driver til TT-kortet ? Den må du lige skære lidt ud, MC ! Det kunne jo godt være en driver, som ikke er kommet med under installationen. Jeg har desvære ingen erfaringer med vækning fra dvale efterfulgt af optagelse, da jeg ikke er kommet igang med de der opvågningsprogrammer endnu. #Delphi Jeg har ikke kunnet finde noget på forummet omkring dette emne. Jeg har selvfølgelig også kun søgt i den tyske afdeling. Er det på den engelsek side, at det sner ? |
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
Fik prøvet med V3.9.1.1 Men det gav ingen forskel med visning af kodede kanaler, og ja CI support for Technotrend card og Technotrend Remote plugin er installeret. Og Technotrend BDA driver er installeret inden DVBViewer blev installeret. Da det kun er de kodede kanaler der har problem, gætter jeg på det er CI/CAM sammenspil med DVBViewer der halter (Technotrend Media Center virker med alle kanaler) på denne PC (WinXP home) Næste øvelse bliver flyt kort tilbage til oprindelig PC (Win XP MCE), og se hvordan det spiller, men det bliver ikke i aften. Den installation har jeg kørt med siden aug-2007. En grund mere til test på anden PC var, at den med XP MCE ikke altid stabilt vil gå i Dvale, og jeg derfor ikke har prøvet med Wake up til timeroptagelser endnu. De fleste timeroptagelser jeg laver er stadigvæk på min (old)gamle PC (ca. fra 2002) med DVB-T og egen antenne. Det virker stabilt, men PC er så gammel at den ikke har S3 Standby/Dvale så det er manuel tænd inden optagelse og DVBViewer sættes til at slukke efter optagelse. Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
Kører med DVBviewer vers. 3.9.2 og kodet kanaler virker ok... Canal digital via DVB-S. #jørgenT |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Undertekst problemerne er beskrevet her http://www.dvbviewer.info/forum/index.php?showtopic=16652&am p;hl= |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Delphi, det link er 1 år gammelt.. Det kan umuligt være specielt relevant, når det har virket for stort set alle rigtig længe. Hvis jeg får tid i aften, så vil jeg se lidt på, hvad version jeg bruger. Jeg mener det er 3.9.0.0 eller lign. Jeg har ingen problemer, hverken med tekster eller kodet kanaler. |
|
![]() |
|
![]() |
Ja, det er et gammelt link, men jeg mener at problemerne stadig ikke er løst...eller også er de midlertidigt løst for så at blive genintroduceret TILFØJELSE: Specielt problemet med at ved afspilning af TS-filer kommer teletext underteksterne ca. 2 sek for tidligt op (ret forstyrrende). Her er der dog kommet klar besked fra DVBViewer: Problemet KAN ikke løses. Redigeret af Delphi - 23-Januar-2008 kl. 12:36 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |