recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster i DVBViewer hænger ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekster i DVBViewer hænger ?

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 21:43

Der er åbenbart flere tekstbolde i luften her på denne tråd

Men lige for at komme tilbage til mit problem (de hængende tekster) ( og tak for interessen og hjælpen så langt), så fandt jeg her til aften ud af, at opdateringen åbenbart har sparket rundt med decodere og (måske drivere), at mange timers testning og indstilling ligger i ruiner. F.eks. kan jeg ikke få min ACC-decoder ind i programmet igen ?  Jeg har nu heller ikke haft megen tid, da vi snakker onsdag aften med teenagere i huset og en eller anden serie om sex og penge fra over there. Så imorgen måske.

Men tjek lige jeres Direct-X indstilling, hvis I har opdateret

Har også tidligere oplevet, at lyddekodere kan spille en afgørende rolle for billedets udseende, hvordan det så lige hænger sammen ?

Og tak for tråden. Delphi. Jeg fik en kort besked i min tråd, at underteksterne kunne man ikke gøre noget ved og det ser jo ud til at Lars er mere medgørlig end Tjod i den her sammenhæng

Har dog ikke forsøgt at optage noget med tekst og derefter afspille, men har, som tidligere nævnt, ingen problemer med gamle optagelser fra før opdateringen

Redigeret af flemschu - 23-Januar-2008 kl. 21:45
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004
Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub.
NVidia Shield TV
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 21:46

Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

#jørgenT
Findes og virker din cam-menu?

Nej åbenbart ikke med DVBViewer, under Vis -> Vis CAM er grå, og kan ikke vælges.
Men virker ok med TT Media Center, så det er ikke HW problem.

Har prøvet at køre Modify DVBViewer Pro og igen valgt installation af CI support for Technotrend, også med firewall slået fra, men ingen ændring.

Så nogen gode ideer?

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 23-Januar-2008 kl. 21:47
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 21:54

I indstillinger/hardware skal der  "hakkes af" at TV-kortet har CI-interface, er det tilfældet?
Hvis det ikke er hakket af, så er cam-menu grayed ud...

Evt. scan for hardware også... 

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2008 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af flemschu flemschu skrev:

Har også tidligere oplevet, at lyddekodere kan spille en afgørende rolle for billedets udseende, hvordan det så lige hænger sammen ?

Det har jeg også tit oplevet. I det hele taget kan kombinationen af video og audio dekodere være altafgørende. Synes nu ikke, at det er så svært at forstå (har dog ikke check på de dybere detailler). Afspilning af video er en kompliceret process, hvor alt skal spille sammen.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Point: 2569
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 09:14

Jeg kører også med DVBViewer og bruger det meget, specielt til optagelse, men efter jeg er skiftet til 2. nyeste version kan jeg ikke få undertekster på f.eks. TV2 eller national geographic. Derudover kan jeg kun se undertekster på optaget Discovery Atlas HD gennem VLC. Bruger jeg DVBV eller Zoomplayer, kan jeg ikke få underteksterne frem, hvilket irriterer mig grænseløst.

1. Kan det løses, da der i hvert fald på optaget programmer gerne skulle kunne få underteksterne frem i de respektive programmer, når nu VLC kan?

2. De sidste par gange jeg har opdateret DVBV har jeg overskrevet min tidligere version istedet for at først afinstallere og derefter installere den nye version, da jeg ikke har fundet en metode, der kan gemme ens indstillinger, så skal praktisk talt starte forfra hver gang:( Kan det virkelig passe jeg skal overskrive for at få indstillingerne med? Tror nemlig også det kan være en grund til problemerne med undertekster.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Delphi Delphi skrev:

Ja, det er et gammelt link, men jeg mener at problemerne stadig ikke er løst...eller også er de midlertidigt løst for så at blive genintroduceret

TILFØJELSE: Specielt problemet med at ved afspilning af TS-filer kommer teletext underteksterne ca. 2 sek for tidligt op (ret forstyrrende). Her er der dog kommet klar besked fra DVBViewer: Problemet KAN ikke løses.

Hmm, det fatter jeg ikke. en .ts er jo en tro kopi af transport streamen. Dvs. alt det der kommer ind bliver optaget i det tidsrum der er angivet for start/stop optagelse. Og såvidt jeg ved, så er der da en sync med til undertekster. Om denne er anderledes for teletekst, det aner jeg så ikke. Men fatter da ikke hvorfor den kan synce ved live tv, men ikke ved optagelse, når det er en 100% kopi af streamen.

Det er nok bare mig der er mindre begavet

Til top
Benu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Oktober-2004
Point: 812
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2008 kl. 15:21
indlæg slettet

Redigeret af Benu - 24-Januar-2008 kl. 15:24
Den Ben
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2008 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hmm, det fatter jeg ikke. en .ts er jo en tro kopi af transport streamen. Dvs. alt det der kommer ind bliver optaget i det tidsrum der er angivet for start/stop optagelse. Og såvidt jeg ved, så er der da en sync med til undertekster. Om denne er anderledes for teletekst, det aner jeg så ikke. Men fatter da ikke hvorfor den kan synce ved live tv, men ikke ved optagelse, når det er en 100% kopi af streamen.

Det er nok bare mig der er mindre begavet

Jeg er også mindre begavet, for jeg forstår det heller ikke

På mig virker det som om der er en fejl i DVBViewer, som de ikke vil indrømme.

Specielt mistænkeligt er, at brænder man en DVD (projectX etc.) så er underteksterne i sync igen

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 17:02

Så tjekkede DVBViewer.com for ny version, og ja der var en ny som jeg installerede.
Og den giver lige precis hængende undertekster på DR1/TV2.

# Jørgen T.  Har du fået det til at virke i den nye version 3.9.2.0 eller har du installeret en gammel version ?

Du skriver, at problemet kun optræder på DR1/TV2 og det svarer fint til mine problemer. DR2 er ikke berørt, vistnok fordi de sender undertekster på en anden måde end de andre danske DVB-T-kanaler eller ????

Er der efterhånden ikke snart brug for et DVBViewer-forum herinde, så vi ikke skal nasse på MCE længere  Det er sikkert blevet foreslået før ??

Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004
NVidia Shield TV
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af flemschu flemschu skrev:

# Jørgen T.  Har du fået det til at virke i den nye version 3.9.2.0 eller har du installeret en gammel version ?

Du skriver, at problemet kun optræder på DR1/TV2 og det svarer fint til mine problemer. DR2 er ikke berørt, vistnok fordi de sender undertekster på en anden måde end de andre danske DVB-T-kanaler eller ????

Kunne ikke få TT C1500 DVB-C kortet til at virke med CI/CAM på min anden PC, så det kom tilbage i HTPC'en med DVBViewer V3.9.1.0, som virker uden hængende undertekster.

På denne maskine har jeg dual boot (XP MCE og Vista Home Premium), så prøvede at opdatere Vista til V3.9.2.0, og så var problemet med underteksterne der igen.

I mellemtiden fik denne tråd mig til at prøve at vælge imellem de forskellige MUX som DR og TV2 sendes på. Og der er forskel i underteksterne, TV2 (Nord) på 370MHz er med DVB-subs, men på 506MHz er de hardcodet og kan ikke slåes fra (som på DR2)
DR1 kan jeg ikke teste lige nu, da det er dansk udsendelse.

Har tidligere undret mig over Selector Guide, det sker tit at oversigt fra TV2 (Nord) mangler, så kiggede normalt istedet på den der kun hedder TV2 (landsdækkende). Men kan ikke vælge kanal for TV2 med OK tast herfra, springer istedet til DR1_43 (eller er det DR2_43 ?). Og det må være fordi Selector er blokeret for modtagelse på nogle MUX, afhængig af netværksnummer.

Mvh JørgenT

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2008 kl. 23:22

Lige en opdatering herfra. Jeg bruger DVBviewer 3.9.1.1, og jeg har ikke problemer med undertekster.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2008 kl. 11:19

# Jørgen T.  Det ligner mere en fejl i version 3.9.2.0.

Jeg har nemlig også problemet med hængende tekster i mine gamle optagelser fra 3.9.0.0. og ældre verioner !!

Så den med mux'en betyder vel ikke noget i den her sammenhæng ?

Det betyder altså en advarsel om at opdatere til version 3.9.2.0. for danske brugere

Mvh

Flemming

Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004
NVidia Shield TV
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu