|
|
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
Der er åbenbart flere tekstbolde i luften her på denne tråd Men lige for at komme tilbage til mit problem (de hængende tekster) ( og tak for interessen og hjælpen så langt), så fandt jeg her til aften ud af, at opdateringen åbenbart har sparket rundt med decodere og (måske drivere), at mange timers testning og indstilling ligger i ruiner. F.eks. kan jeg ikke få min ACC-decoder ind i programmet igen ? Men tjek lige jeres Direct-X indstilling, hvis I har opdateret Har også tidligere oplevet, at lyddekodere kan spille en afgørende rolle for billedets udseende, hvordan det så lige hænger sammen ? Og tak for tråden. Delphi. Jeg fik en kort besked i min tråd, at underteksterne kunne man ikke gøre noget ved og det ser jo ud til at Lars er mere medgørlig end Tjod i den her sammenhæng Har dog ikke forsøgt at optage noget med tekst og derefter afspille, men har, som tidligere nævnt, ingen problemer med gamle optagelser fra før opdateringen Redigeret af flemschu - 23-Januar-2008 kl. 21:45 |
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
Nej åbenbart ikke med DVBViewer, under Vis -> Vis CAM er grå, og kan ikke vælges. Har prøvet at køre Modify DVBViewer Pro og igen valgt installation af CI support for Technotrend, også med firewall slået fra, men ingen ændring. Så nogen gode ideer? Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 23-Januar-2008 kl. 21:47 |
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
![]() |
I indstillinger/hardware skal der "hakkes af" at TV-kortet har CI-interface, er det tilfældet? Evt. scan for hardware også... |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Det har jeg også tit oplevet. I det hele taget kan kombinationen af video og audio dekodere være altafgørende. Synes nu ikke, at det er så svært at forstå (har dog ikke check på de dybere detailler |
|
![]() |
|
Bjur ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2004 Sted: Lejre, Sjælland Status: Offline Point: 2569 |
![]() |
Jeg kører også med DVBViewer og bruger det meget, specielt til optagelse, men efter jeg er skiftet til 2. nyeste version kan jeg ikke få undertekster på f.eks. TV2 eller national geographic. Derudover kan jeg kun se undertekster på optaget Discovery Atlas HD gennem VLC. Bruger jeg DVBV eller Zoomplayer, kan jeg ikke få underteksterne frem, hvilket irriterer mig grænseløst. 1. Kan det løses, da der i hvert fald på optaget programmer gerne skulle kunne få underteksterne frem i de respektive programmer, når nu VLC kan? 2. De sidste par gange jeg har opdateret DVBV har jeg overskrevet min tidligere version istedet for at først afinstallere og derefter installere den nye version, da jeg ikke har fundet en metode, der kan gemme ens indstillinger, så skal praktisk talt starte forfra hver gang:( Kan det virkelig passe jeg skal overskrive for at få indstillingerne med? Tror nemlig også det kan være en grund til problemerne med undertekster. |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Hmm, det fatter jeg ikke. en .ts er jo en tro kopi af transport streamen. Dvs. alt det der kommer ind bliver optaget i det tidsrum der er angivet for start/stop optagelse. Og såvidt jeg ved, så er der da en sync med til undertekster. Om denne er anderledes for teletekst, det aner jeg så ikke. Men fatter da ikke hvorfor den kan synce ved live tv, men ikke ved optagelse, når det er en 100% kopi af streamen. Det er nok bare mig der er mindre begavet
|
|
![]() |
|
Benu ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 812 |
![]() |
indlæg slettet
Redigeret af Benu - 24-Januar-2008 kl. 15:24 |
|
Den Ben
|
|
![]() |
|
Delphi ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 438 |
![]() |
Jeg er også mindre begavet, for jeg forstår det heller ikke På mig virker det som om der er en fejl i DVBViewer, som de ikke vil indrømme. Specielt mistænkeligt er, at brænder man en DVD (projectX etc.) så er underteksterne i sync igen
|
|
![]() |
|
flemschu ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() |
Så tjekkede DVBViewer.com for ny version, og ja der var en ny som jeg installerede. # Jørgen T. Har du fået det til at virke i den nye version 3.9.2.0 eller har du installeret en gammel version ? Du skriver, at problemet kun optræder på DR1/TV2 og det svarer fint til mine problemer. DR2 er ikke berørt, vistnok fordi de sender undertekster på en anden måde end de andre danske DVB-T-kanaler eller ???? Er der efterhånden ikke snart brug for et DVBViewer-forum herinde, så vi ikke skal nasse på MCE længere |
|
Pioneer PDP-508XD
Marantz 6004 Gallo Adiva front, Gallo Nucleus Micro center og Surround, MPS-150 Gallo Sub. NVidia Shield TV |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() |
Kunne ikke få TT C1500 DVB-C kortet til at virke med CI/CAM på min anden PC, så det kom tilbage i HTPC'en med DVBViewer V3.9.1.0, som virker uden hængende undertekster. På denne maskine har jeg dual boot (XP MCE og Vista Home Premium), så prøvede at opdatere Vista til V3.9.2.0, og så var problemet med underteksterne der igen. I mellemtiden fik denne tråd mig til at prøve at vælge imellem de forskellige MUX som DR og TV2 sendes på. Og der er forskel i underteksterne, TV2 (Nord) på 370MHz er med DVB-subs, men på 506MHz er de hardcodet og kan ikke slåes fra (som på DR2) Har tidligere undret mig over Selector Guide, det sker tit at oversigt fra TV2 (Nord) mangler, så kiggede normalt istedet på den der kun hedder TV2 (landsdækkende). Men kan ikke vælge kanal for TV2 med OK tast herfra, springer istedet til DR1_43 (eller er det DR2_43 ?). Og det må være fordi Selector er blokeret for modtagelse på nogle MUX, afhængig af netværksnummer. Mvh JørgenT |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Lige en opdatering herfra. Jeg bruger DVBviewer 3.9.1.1, og jeg har ikke problemer med undertekster.
|
|
![]() |
|
![]() |
# Jørgen T. Det ligner mere en fejl i version 3.9.2.0. Jeg har nemlig også problemet med hængende tekster i mine gamle optagelser fra 3.9.0.0. og ældre verioner !! Så den med mux'en betyder vel ikke noget i den her sammenhæng ? Det betyder altså en advarsel om at opdatere til version 3.9.2.0. for danske brugere Mvh Flemming |
|
Pioneer PDP-508XD
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |