recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - undertekster og FloppyDTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketundertekster og FloppyDTV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
zulu100 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2007
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Emne: undertekster og FloppyDTV
    Sendt: 11-Maj-2007 kl. 22:05

Hej

Jeg har fuld pakken fra tdc kabel tv. Mit spørgsmål er som følger:

Vil jeg opleve problemer med manglende undertekster ved brug af floppydtv. SÅ vidt jeg har kunnet læse mig til er det kun ved tilkøb af ekstra kanaler udover fuldpakken så som f.eks tv1000 at der ikke vil være undertekster på billedet. Er dette korrekt?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2007 kl. 22:42
Ja, ok, har ikke floppyDTV, men vil godt lige svare alligevel. men du kan komme langt ved at læse artiklen eller anmeldelsen af floppydtv her på recorder.dk.

I MCE får du kun undertekster hvis filmen har undertekst indbrændt (hardcoded med undertekst) , ellers ikke.

Men der er også dvbviever (115kr.), der kan både vise og optage med undertekster i .ts formatet.  Det er jo så i virkeligheden ikke floppydtv der er noget i vejen med, men de programmer man bruger. Man kan også afspille .ts med VLCplayer (gratis) med undertekster.

Dvbviever er ret let egentlig at gå til og ligner et mediacenter, men er dog ikke som MCE, men det er jo igen heller ikke så perfekt som det sagtens kunne være (MCE).

Du har muligvis ret med hensyn til de kanaler du nævner hvor du ikke kan få undertekster. Der er nogle enkelte tror jeg nok der volder problemer.

 


Redigeret af Ken_T - 12-Maj-2007 kl. 10:31
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2007 kl. 00:20

Kanaler som tv1000, c+ osv. vil du ikke få tekster på i MCE.
I TDC´s fulde pakke, der er det såvidt jeg lige erinder, Discovery Channel og Animal planet der ikke har tekster. Det kan godt være der er flere, det er langt fra alle kanaler jeg ser i fuld pakken. Cartoon giver forøvrigt problemer med sproget (lyden). Du får både engelsk og dansk samtidig.

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu