recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster og tuner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekster og tuner

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster og tuner
    Sendt: 19-Maj-2006 kl. 09:28

Det ser ud til at underteksterne er det store problem i forbindelse med DVB-t.

Er der nyt om tv-kort, som understøtter dvb-subtitles ? Er der fremtidsudsigter, som siger, at der snart kommer noget hardware, som kan bruges ?

Hvad gør I HTPC-brugere pt. ? Kører analogt eller fifler jer igennem problemerne ved smarte (indviklede) softwaretricks ? Jeg tænker her specielt på problemet med at optage teksterne sammen med filmen.

Jeg har endnu ikke investeret i HTPC og kan derfor ikke rigtig følge diverse diskussioner om forskellige softwareløsninger.

Mvh

Flemming

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 09:43

Undertekster er ikke et spørgsmål om hardware. Der er mange kort der kan bruges.

Et DVB-T-kort kan betragtes som et netkort, der modtager en strøm af data som seperate streams (kaldet PIDs). En disse PID-streams indeholder undertekster.  Det er op til HTPC-softwaren at dekode dem og vise dem.

Et program som www.dvbviewer.com kan både vise og optage undertekster...

Dette program er på ingen måde indviklet at bruge, det skal bare installeres og man skal lave en opsætning at man ønsker undertekster...

Prøv at søge i dette forum, der er mere om...

Til top
flemschu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2005
Point: 143
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 12:08

# avh

Tak for det hurtige svar. Så fik vi da det på plads med hardwaren. Jeg havde læst tråden om dvbvieweren, men nogle gange skal tingene ses 2 gange.

Det ser ud til, at du kører med 2 dvb-kort, både t og s. Du er måske også i samme situation som mig og vil ikke betale for diverse kort og abonnementer.

Er det eneste software, som du bruger, dvb-vieweren ? det er måske nok et basisspørgsmål, men så starter vi her og bliver klogere og klogere.

Hvis du gider, må du gerne skitsere hele din opsætning til glæde for os alle.

På forhånd tak

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2006 kl. 13:28

Den opsætning jeg har kørende er blevet til, blandt andet med fint input fra flere i dette forum.

Hardware: Der er installeret to technotrend budget kort, 1500 DVB-T og 1100 DVB-S med ci-interface/cam=conex (canal digital abonnemnet). Der anvendes BDA-drivers fra  Technotrend. MCE-fjernbetjening. PC: 2,4 ghz celeron, 512 Mbyte ram, 400 Gbyte diskplads.

Software: Seneste beta version af DVBviwer, som understøtter cam-moduler med BDA-drivers. Windows xp. Filter anvendes seneste version (2.7.2) fra DVBviewer. Det er specielt robust over for fejl i data-strømmen.  Anvendelse af de 2 kort er sømløst integreret i dvbviewer.

MCE fjernbetjening kan anvendes fint til OSD TV-interface i dvbviewer.

Optagelser gemmes i *.ts format. Evt. trimning af filer foretages med videoredo.  Denne fil kan indeholde dvb-subtitles.

EPG-data (grabbet xmltv) importeres med et DVB-viewer plugin. Det udføres automatiseret,  men det er en forudsætning at DVB-viewer kører.

Status:

Der mangler i løsningen, at kunne sætte maskinen i dvale, når den ikke bruges...

Der har været nogle enkelte fejl ved nogle optagelser, som ikke kunne læses.  (hvorfor vides ikke rigtigt)

Er kommet til ved placering af forkert flueben komme til kun at optage teksttv.  (troede jeg fik TekstTV-subtitles med) 

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 09:58

#avh

Hvad gjorde du helt præcist for at installere filter 2.7.2?

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 11:33

#delphi

Jeg har pt. ikke gjort ret meget, udover at downloade dette filter og installere det oveni det bestående.

Hakke af at det skal bruges. Konstateret at det ser ud til at være i brug (div. optællinger i filter-menu). Konstateret at f.eks. myTheater ikke virker mere, går ud fra at det skyldes det propriotære dvbviewer-filter er brug...

Der er en lille vejledning om filtre, og der står at man kan sikre sig at de rigtige filter vælges ved at ændre merrit på de forskellige codecs (radlight som påpeget af dig). Det har jeg ikke gjort, fordi jeg må antage der er valgt rigtig...

Herudover har jeg sørget for at holde maskinen fri for overflødige installationer codecs. Kun installeret intervideo codecs.

Det er ret vigtigt at programmet kan holdes kørende og ikke bliver revet ned af codecs, som ikke kan håndtere fejl, fordi det er nød til at køre hele tiden af hensyn til optagelser...

Der ser dog ud til at være et par andre muligheder, nemlig at den anvende Windows task til start af optagelser.

Der findes øjensynlig også en særlig videorecoder, som måske kan bruges i forbindelse med andre programmer. Det er et plugin til TVgenial som måske kunne bruges.

Hidtil har jeg anvendt www.webshifter.nl som EPG program. Det har virket overordentligt stabilt og er en webserver, som kan vækkes fra dvale/hipernate. Hvis dette program kunne starte den særlige videorecoder, kunne man opnå et mere stabilt driftmiljø...

(også løse nogle at de ajourførselsproblemer med EPG, som påpeget af dig. Dette program "æder" blot xmltv-dataerne, når den indsættes i dens mappe) 

Altså spørgsmålet, er det nok at bruge det robuste filter i programmet for at holde dvbviewer i "live" eller det er bedre at satse på en nystart ved hver optagelse... 

Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-Januar-2006
Point: 438
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2006 kl. 12:43

#avh

Jeg fandt et sted på DVBViewer forummet, hvor der stod lidt om det. Jeg gjorde følgende:

1) I "Filters" mappen omdøbte jeg filen PushSource.ax, hvorefter jeg kopierede den nye PushSource.ax ind i "Filters".

2) Startede programmet "RadLight Filter Manager" og klikkede på knappen "Register".

3) Derefter skal man blot manøvre frem til filen PushSource.ax, som man vil have registreret.

4) Programmet meldte, at filen var registreret med succes, og at registreringen ville træde i kraft ved næste login.

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu