recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Undertekster på mit tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUndertekster på mit tv

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
nfspower Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 283
Direkte link til dette indlæg Emne: Undertekster på mit tv
    Sendt: 22-Maj-2006 kl. 23:40
Hvordan får jeg undertekster på mine film efter jeg har sat et DVB-T tvkort i min maskine ?.... Bruger MCE 2005 og mit tv kort er TerraTec Cinergy 2400i DT

Redigeret af nfspower - 23-Maj-2006 kl. 00:20
Jeg er ikke kommet længere end ideen til et HTPC !
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 12:31

Har kortet understøttelse af DVB tekst, hvis ikke så kan du ikke få tekster. Det er jo meget få steder i udlandet at man benytter sig af undertekster, og derfor ikke sikkert at kortet har tekst.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 14:16
Nej, og selvom kortet supporterer DVB undertekster, så gør MCE2005 det ikke så vidt jeg er orienteret. Det er mere et spørgsmål om software end det er hardware. hardwaren skal bare kunne modtage den rå transport stream, så er det op til softwaren at decode den - herunder undertekster.
Hvis du ikke absolut skal bruge MCE, kan jeg anbefale programmet DVBVIEWER  til 15 Euro fra:

http://www.dvbviewer.com/en/index.php

Det kan sættes op til at have en MCE lignende interface, og supporterer subtitles både på skærmen og under optagelser på disk.
Er dog ikke helt klar over om dit kort er supporteret - det står ikke i listen, men terratec 1400 DVB-T er der, så mon ikke?
Bruger selv et Hauppauge Nova-T PCI, og det virker fint sammen med DVBVIEWER.
________
Peter

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 22:23
Hvor ser man om ens kort kan tage DVB tekster.... men jeg er næsten sikker på det kan, for 1400 er lillesøster til kortet.... 2400i DT MCE Editon og det har PCI-E X1 port i stedet for PCI32

Men ellers skulle det være det samme som alle andre...... og må jeg lige indskyde.... daaaamn billedet er godt på det kort
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2006 kl. 22:48

DVBwiever kan anvende BDA-drivers...

Hvis dit kort kører under MCE, må det have BDA-drivers, altså burde det kunne lade sig gøre....

Det er selve HTPC programmet der er afgørende for om subtitles kan vises.... og så skal TV-kortet selvfølgelig være supporteret af programmet via passende drivers.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 02:08
jeg forstår ikke rigtig det DVBViewer.. sådan som jeg kan se mig ud af det så virker det kun med technisat eller hvad det hedder..... eller er jeg galt på den ?
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 08:50

Det ser ud til der kun findes en freeware version til technisat kort.

Man bliver nød til at betale 15 € for en pro version, som hentes fra et særligt member område...

Når du har installeret pro-versionen, så hent også den særlige beta-version. Beta-versionen består af en zip-fil indeholdende en række filer, som skal overskrive de tilsvarende installerede til pro-versionen.

Det er kun i beta-versionen at DVB-subtitles virker...

Når du allerede kører MCE og dermed har installeret de nødvendige drivers og det hele virker, bortset fra subtitels, må det betyde at du bare kunne installere DVBviewer og køre med den også....

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5362
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 10:47

Oprindeligt skrevet af nfspower nfspower skrev:

jeg forstår ikke rigtig det DVBViewer.. sådan som jeg kan se mig ud af det så virker det kun med technisat eller hvad det hedder..... eller er jeg galt på den ?

DVBViewer Beta version virker med Terratec Cinergy 1400 DVB-T og DVB subtitles. Har selv lige købt en licens og installeret.

Du kan også downloade Terratec Home Cinema version 4 (beta) gratis. Der har de fået subtitles på ved direkte visning, men såvidt jeg lige har prøvet kommer tekst stream ikke med ved optagelse. Men der kan være frysning af billede, samme problem som var i tidligere versioner (måske min PC ikke er hurtig nok ?).

Du kan også prøve med MyTheatre, her er der ligeledes tekst på direkte visning, men mangler på optagelser.
Kan køre 1 time ad gangen på ikke registreret version.

Har også fundet et hack på tysk forum, som gør at man kan anvende Leadtek WinFastDTV da det også anvender BDA drivers. Men dette understøtter p.t. heller ikke subtitles. Til gengæld kan det optage hele MUX stream med alle udsendelser incl undertekster. Kan så senere adskilles i flere enkelt kanal *.ts streams med ProjectX, og afspilles med f.eks VLC media player eller DVBViewer, dette er dog en lidt besværlig metode.

Så har lige testet med 3 samtidige optagelser med DVBViewer. Og det virker principielt, men her oplevede jeg frysning på alle 3 optagelser på samme tidspunkt, så det kræver muligvis mere CPU kraft end jeg har?? (AMD Athlon XP2200)
Eller at der var andet der åd resourcer. Så der skal eksperimenteres noget mere.

Du kan finde mere info om DVBViewer i denne tråd:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11155& PN=1&TPN=100

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 25-Maj-2006 kl. 10:50
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 13:55
nu har jeg bestilt en.... så ser vi ad....

problemet ligger lige så meget i at jeg sælger MCE systemer i det firma jeg arbejder for, og snakkede med MS den anden dag i 3 timer, og de mener ikke det er deres problem den første time.

Men efter jeg har forklaret dem hvordan verden hænger sammen så ville han godt undersøge det, men så koster det mig 776 kr + moms ... og hvis fejlen var på deres side så ville jeg ikke få en regning... men hvad snakker de om !
Det har længe været kendt at DVB kom til DK... så det kan da ikke komme som en overraskelse.... jeg har dog ikke prøvet teletext funktionen... hvad side nummer er det nu det er.. det er ikke 333 mere.... har hørt at tv2 kun sender ud på den foreløbigt.

Den sidste time gik så med at få forklaret hvorfor der ikke er noget support på produktet til trods for det er et OEM produkt !..... somme tider kan selv MS være belastende ! ;)
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

Det ser ud til der kun findes en freeware version til technisat kort.

Man bliver nød til at betale 15 € for en pro version, som hentes fra et særligt member område...

Når du har installeret pro-versionen, så hent også den særlige beta-version. Beta-versionen består af en zip-fil indeholdende en række filer, som skal overskrive de tilsvarende installerede til pro-versionen.

Det er kun i beta-versionen at DVB-subtitles virker...

Når du allerede kører MCE og dermed har installeret de nødvendige drivers og det hele virker, bortset fra subtitels, må det betyde at du bare kunne installere DVBviewer og køre med den også....

Hvad for en beta... den liste er jo mega uoverskuelig
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 22:01

Gå i www.viwer.com/members

Logon med det modtaget brugernavn/password.

Members området er opdelt i afsnit:

Main section

Beta section

m.fl.

Installer først pro-versionen og derefter beta-oveni.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2006 kl. 22:05
når i siger pro... er det så:
  » Description: DVBViewer( 57146 Downloads )
  » Version: V3.2.6
  » Size: 6378 KBytes
  » Last Updated: 27.12.05

og beta er:
  » Description: DVBViewer Public Beta ( 8088 Downloads )
  » Version: 3.4.9.261
  » Size: 1600 KBytes
  » Last Updated: 27.04.06
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu