recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unifi - cannot configure Controller: signal streng
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unifi - cannot configure Controller: signal streng

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Unifi - cannot configure Controller: signal streng
    Sendt: 14-Januar-2022 kl. 20:57
Halløj,

Jeg er ny mht. Unifi produkter og forsøger at konfigurere en USG Gateway.
 
Jeg har installeret Unifi Network Applikation 6.5.55 på min Win10 PC, men stødt på fejlen "cannot configure Controller: signal strength is too low" når jeg vil afslutte trin 7/7 af konfigurationen.

Fra mit WAOO modem går kabel til USG wan port og fra USG lan port til min PC.

Kan I hjælpe?
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 12:08
Det lykkedes mig at få konfigureret et netværk som jeg kan tilgå i Controlleren på PC'en.

USG'en kommer bare ikke frem i device listen,så jeg kan ikke adopte den. 
USG er opdateret til seneste firmware.

Nogen der har en ide? Jeg har prøvet at resette USG og den lyser hvid, som klar til adoption.

Er der nogen som kan hjælpe?


Redigeret af Preps - 15-Januar-2022 kl. 12:08
Til top
Bromberg Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 292
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 12:58
Uden at vide en pind om det, men kan du til netværket med Unifi netværk app’en og adoptere igennem den?
Til top
Preps Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-December-2004
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 456
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Preps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2022 kl. 13:27
Under Applikation configuration aktiverede jeg "Make Unifi OS Console discoverable on L2 network" og vupti, så kunne USG ses og adopteres. Jeg ved ikke hvad det reelt betyder, så skarp er jeg ikke på netværk :-)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2022 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Under Applikation configuration aktiverede jeg "Make Unifi OS Console discoverable on L2 network" og vupti, så kunne USG ses og adopteres. Jeg ved ikke hvad det reelt betyder, så skarp er jeg ikke på netværk :-)
Det er nok fordi din opsætning af IP ikke har været korrekt, så kan enhederne ikke se hinanden.
Når du skifter til Layer 2 netværk, så benytter man ikke længere IP opsætning.

Det har nok mindre betydning på et lille netværk at du har sat den til L2, men derfor skal opsætningen jo stadig være korrekt på tingene.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu