recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UniFi Dream Machine Pro
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UniFi Dream Machine Pro

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UniFi Dream Machine Pro
    Sendt: 17-Marts-2020 kl. 09:19
Hej

Jeg står og skal udskifte min router, switch og NAS server til overvågning.

Jeg tænker løsningen er at købe den her UniFi Dream Machine Pro?

Men den er ny og har ikke styr på om det er en god investering og løsning?

Jeg kiggede på at købe UniFi Gateway pro og en UniFi NAS optager før Dreammachine kom på markedet. Derfor dette skriver jeg dette indlæg.

Er der nogen erfaringer at dele?


Redigeret af LofterPalle - 17-Marts-2020 kl. 14:32
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 10:05
Skal lige tilføjes at jeg har også tænkt mig at købe den her UniFi® Switch Pro 48 PoE Gen2
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 13:08
Hvis du skal have nogen kvalificerede inputs bliver du nødt til at beskrive lidt nærmere hvad det er du har brug for. Hvad forventer du af din NAS, hvad skal den bruges til udover overvågning, hvad har du ellers af setup som det hele skal spille ind i? Umiddelbart virker det ikke som den mest ligetil løsning til privat brug (eller det er det måske ikke?). 

Hvad skal du med en GateWay pro hvis du sætter en dream machine pro?
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Hvis du skal have nogen kvalificerede inputs bliver du nødt til at beskrive lidt nærmere hvad det er du har brug for. Hvad forventer du af din NAS, hvad skal den bruges til udover overvågning, hvad har du ellers af setup som det hele skal spille ind i? Umiddelbart virker det ikke som den mest ligetil løsning til privat brug (eller det er det måske ikke?). 

Hvad skal du med en GateWay pro hvis du sætter en dream machine pro?


Jeg forventer at mit setup skal kunne det samme som det jeg har nu.

Mit setup består at Router (udbyders), min egen router (over 10 år gammel), Switch, NVR og NAS.
Dertil har jeg 2 accespoint og 4 kamera som skal udskiftes til UniFi.

Min plan er at udskifte min egen router til en der har en sikker firewall med VLN og en ny switch med POE++.
Der tænker jeg Dreammachine dækker mig behov med en ny POE++ switch gen.2.

Hvis jeg skal købe en Gateway pro skal jeg jo ud og købe en NVR optager.
Det spare jeg vel ved at købe dreammachine pro?

Redigeret af LofterPalle - 17-Marts-2020 kl. 14:31
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2020 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Skal lige tilføjes at jeg har også tænkt mig at købe den her UniFi® Switch Pro 48 PoE Gen2

Husk at den støjer en del, og bruger en del strøm op til 120watt
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Skal lige tilføjes at jeg har også tænkt mig at købe den her UniFi® Switch Pro 48 PoE Gen2


Husk at den støjer en del, og bruger en del strøm op til 120watt


Har Rackskab i teknikrum og har solceller med batterilager, så det er ikke et problem for mig.
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Skal lige tilføjes at jeg har også tænkt mig at købe den her UniFi® Switch Pro 48 PoE Gen2

Husk at den støjer en del, og bruger en del strøm op til 120watt

Har du hørt den?
Alle andre som rent faktisk har set og hørt den siger det præcist modsatte..


hvordan mener du strøm delen er relevant for OP?

Det er en POE switch.
Det er vel ret logisk at den kan bruge"op til".

jo mere du sætter en 48 ports switch gang med at håndtere jo mere power bruger den.. :)
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 08:39
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:

Skal lige tilføjes at jeg har også tænkt mig at købe den her UniFi® Switch Pro 48 PoE Gen2

Husk at den støjer en del, og bruger en del strøm op til 120watt

Har du hørt den?
Alle andre som rent faktisk har set og hørt den siger det præcist modsatte..


hvordan mener du strøm delen er relevant for OP?

Det er en POE switch.
Det er vel ret logisk at den kan bruge"op til".

jo mere du sætter en 48 ports switch gang med at håndtere jo mere power bruger den.. :)

Ja har hørt den, oplever flere der "glemmer" at 24/48 ports switche har aktiv køling, og derfor bliver overrasket over at de faktisk støjer - i forhold til de 8-ports passiv kølet switche som mange bruger. Så ville bare sikre mig at OP var klar over at den kan høres.


Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 13:50
deres dream machine pro er praktisk talt lydløs. se reviews, inden i udtaler jer, deres XG16 som jeg har var en helt andet sag, men det kan løses med en Noctua blæser.

Dream machine pro har kun en harddisk, så det giver vel et problem med redundans.. med mindre du har en vault du kan lave backups til..

personligt kigger jeg selv på den, som en erstatning for min ER-4 som er eneste enhed i mit netværk som er unifi Edge, istedet for det normale unifi, og det er mest for bare at få hele det grafiske interface til at fungere... da mine 2 switches, mine 3 access points er unifi.. men min gateway er edge. 

dream machine pro har nemlig samme hestekræfter som ER-4 har, hvilket ingen af de andre unifi hvide produkter har haft.
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

deres dream machine pro er praktisk talt lydløs. se reviews, inden i udtaler jer, deres XG16 som jeg har var en helt andet sag, men det kan løses med en Noctua blæser.

Dream machine pro har kun en harddisk, så det giver vel et problem med redundans.. med mindre du har en vault du kan lave backups til..

personligt kigger jeg selv på den, som en erstatning for min ER-4 som er eneste enhed i mit netværk som er unifi Edge, istedet for det normale unifi, og det er mest for bare at få hele det grafiske interface til at fungere... da mine 2 switches, mine 3 access points er unifi.. men min gateway er edge. 

dream machine pro har nemlig samme hestekræfter som ER-4 har, hvilket ingen af de andre unifi hvide produkter har haft.


Lyder til at eneste argument for ikke at udskifte er pga. den kun har en harddisk?

Men er det ikke den mest fornuftige løsning at købe dreammachine frem for Gateway pro og en NVR ved siden af?
Hvad er den væsentlige forskel på Gateway pro og dream machine?


UniFi er ret nyt for mig og kender kun til den grafiske brugerflade er utrolig brugervenlig.

Redigeret af LofterPalle - 18-Marts-2020 kl. 15:27
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 15:35
Prøver lige at liste op hvad jeg påtænker at købe:

1. 1 stk. UniFi® Dream Machine Pro
2. 1 stk. UniFi Switch PRO 48 PoE
3. 1 stk. UniFi® AP AC PRO
4. 2 stk. UniFi® Video Camera G4-PRO
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2020 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

deres dream machine pro er praktisk talt lydløs. se reviews, inden i udtaler jer, deres XG16 som jeg har var en helt andet sag, men det kan løses med en Noctua blæser.

Dream machine pro har kun en harddisk, så det giver vel et problem med redundans.. med mindre du har en vault du kan lave backups til..

personligt kigger jeg selv på den, som en erstatning for min ER-4 som er eneste enhed i mit netværk som er unifi Edge, istedet for det normale unifi, og det er mest for bare at få hele det grafiske interface til at fungere... da mine 2 switches, mine 3 access points er unifi.. men min gateway er edge. 

dream machine pro har nemlig samme hestekræfter som ER-4 har, hvilket ingen af de andre unifi hvide produkter har haft.

Bemærk lige at jeg taler om støjnivau på 48ports poe swichen og ikke dream machine.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu