recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Unifi security Gateway/Hiper
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Unifi security Gateway/Hiper

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

 

Siger du kun fordi du ikke forstår wifi..

Se denne:
http://www.verizoninternet.com/bookmark/how-wifi-works/

Hvad bruger man wifi extenders/access-points til, hvis ikke formålet netop er for at udvide et wifi netværk? Nå nej, det hører slet ikke under wifi udstyr.

extender er noget man opfandt til gifte mænd der ikke tør sige konen imod og så dovne mennesker.
der er ingen gevinst i lortet alligevel
du skaber en dobbelt svar tid. hvem vinder der? ingen.
du får en dobbelt støj kilde da der broadcastes på samme kanal så de ødelægger det for hinanden hvis der sendes data på begge radio enheder. igen. INGEN gevinst.

Access point bruger du til at udvide det område hvor du skal have GOD wifi i form af en god SNR. en god SNR(signal til støj ratio) dvs MANGE/fleste skruer faktisk ned for signalstyrke på dem for at indkredse klynger hvor der så vil være en god SNR.

Derfor vil du også se eksempelvis mig altid anbefale 2 UAP-AC-LITE fremfor 1 PRO enhed.
1. de færreste har udstyr der kan trække det som PRO kan levere.
2. de får mulighed for at delen deres hjem op i områder hvor de kan have klynger af en god SNR så de netop ikke får en masse åndssvage udfald og lign grunden tabte data pakker i luften.. :)
Hold kæft hvor har du dog mange fordomme....

Kender du begrebet "godt nok" - det er derfor en wifi extender i praksis er "god nok" til mange.
De har ikke brug for at vride de sidste bit ud af forbindelsen, men bare få et fornuftigt hul igennem.

Og din gentagelse af at mange skruer ned for styrken gælder sjældent i private hjem.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har næsten lige sat op en af deres switch sammen med en AP-PRO. Det fungerer udmærket.
Deres software er super men er ikke vildt imponeret over dækningen med deres AP, havde et eller andet sted regnet med mere. 
Har fiber via Hiper.

Man køber ikke wifi udstyr efter "dækningen"
Hvad vil du så kalde det - rækkevidde ?

Du sidder ikke og vælge om du skal købe produkt 1 eller 2 alt afhængig af om det dækker 10 eller 15 meter.
Hvad får du ud af det? din telefon kan alligevel kun række 5 meter i sådan et sammelignings scenarie..
SÅ du er WAY off.

men nej jeg ville heller ikke kalde det rækkevidde.

Du ser på hvad udstyret kan/ ikke kan.
du forholder dig til typen af radio den er født med og kigger på hvad for noget udstyr man selv har?
Flere køber en AC-PRO model fra Ubiquiti selvom ikke en af dem sikkert har noget udstyr der kan trække hvad den kan levere.

mange som forstår Ubiquiti Ruckus Cisco skruer faktisk NED for "rækkevidden" på enhederne for at få dem til at dække et mindre område.
Det her med at forstærker netværk og gå efter dækning/rækkevidde er et totalt misforstået begreb til hvordan man får "god wifi"
Umiddelbart synes jeg du flueknepper på betydningen af et ord.
Jeg forholder mig ikke til hvilken specifik radiodims der sidder i eller om den er kompatibel med den radiodims der sidder i min mobil.
De kører begge 802..1ac og det er nok.
At professionelle vælge at justere sendestyrke er et helt andet setup, som ikke kan sammenlignes med hjemmebrug.

I praksis er Ubiquiti jo bedre til både at sende og modtage, det sidste pga bedre følsomhed.
Det er hvad normale brugere vil opfatte som rækkevidde, som er en god betegnelse for den samlede ydelse.

det giver hvertfald anledning til frustration hvis man kigger på en æske og tænker AC. så er den i vinkel og så ikke tænker yderligere over det. Der er meget stor forskel på om din enhed er 2x2 eller 4x4.. faktisk dobbelt så stor betydning.



Hvorfor skulle man ikke ku sammenligne det med "professionelle" at de justere sende styrken?
vi vil vel alle gerne have det bedste ud af vores produkter? og det kan da aldrig være at sætte ens 2.-4 ghz og 5 ghz til fuld udblæsning. af "logiske" årsager så vil 2.4 ghz jo altid dominere og dermed mindske chancen for at dine enheder vil foretrække 5 ghz fremfor 2.4

sænker du den derimod så hæver du sandsynligheden. nogle vælger så at splitte sine ssid op fremfor at justere men så skal man manuelt selv skifte mellem de forskellige frekvenser som vel må give mere arbejde når man ser på det over længere tid.



at sige man/du kun kigger på at begge enheder kører AC virker voldsomt.

kigger du også kun på at din bil kan har 4 dæk og derefter er ligeglad med hvilken type dæk du bruger?

og hvis man kun forholder sig til det princip med at "den har ac og det er nok" så modsiger det da meget det man ser herinde med at nogle har valgt en pro model fremfor lite/LR.. de har netop valgt en dyrere enhed for at få noget mere power.. at det så er spild fordi de ikke ejer udstyr der kan trække det ud er så en anden sag.

Men at handle wifi udstyr efter rækkevidde. Ja så kan man lede længe.. rækkevidde er nemt at etablere..
køb en ekstern antenne der kan sende 50 db ud. så skal du se rækkevidde der batter.

Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

 

Siger du kun fordi du ikke forstår wifi..

Se denne:
http://www.verizoninternet.com/bookmark/how-wifi-works/

Hvad bruger man wifi extenders/access-points til, hvis ikke formålet netop er for at udvide et wifi netværk? Nå nej, det hører slet ikke under wifi udstyr.

extender er noget man opfandt til gifte mænd der ikke tør sige konen imod og så dovne mennesker.
der er ingen gevinst i lortet alligevel
du skaber en dobbelt svar tid. hvem vinder der? ingen.
du får en dobbelt støj kilde da der broadcastes på samme kanal så de ødelægger det for hinanden hvis der sendes data på begge radio enheder. igen. INGEN gevinst.

Access point bruger du til at udvide det område hvor du skal have GOD wifi i form af en god SNR. en god SNR(signal til støj ratio) dvs MANGE/fleste skruer faktisk ned for signalstyrke på dem for at indkredse klynger hvor der så vil være en god SNR.

Derfor vil du også se eksempelvis mig altid anbefale 2 UAP-AC-LITE fremfor 1 PRO enhed.
1. de færreste har udstyr der kan trække det som PRO kan levere.
2. de får mulighed for at delen deres hjem op i områder hvor de kan have klynger af en god SNR så de netop ikke får en masse åndssvage udfald og lign grunden tabte data pakker i luften.. :)
Hold kæft hvor har du dog mange fordomme....

Kender du begrebet "godt nok" - det er derfor en wifi extender i praksis er "god nok" til mange.
De har ikke brug for at vride de sidste bit ud af forbindelsen, men bare få et fornuftigt hul igennem.

Og din gentagelse af at mange skruer ned for styrken gælder sjældent i private hjem.


god nok?

en extender er SJÆLDENT i praksis god nok.. RIGTIG sjældent..
som i åndssvagt sjældent..

jeg vil skyde på at de 1000-2000 folk jeg efterhånden har besøgt/talt med snakket med what ever som har brugt en extender har faktisk fået flere problemer end før.

ved du hvordan extender virker?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:

 

Siger du kun fordi du ikke forstår wifi..

Se denne:
http://www.verizoninternet.com/bookmark/how-wifi-works/

Hvad bruger man wifi extenders/access-points til, hvis ikke formålet netop er for at udvide et wifi netværk? Nå nej, det hører slet ikke under wifi udstyr.

extender er noget man opfandt til gifte mænd der ikke tør sige konen imod og så dovne mennesker.
der er ingen gevinst i lortet alligevel
du skaber en dobbelt svar tid. hvem vinder der? ingen.
du får en dobbelt støj kilde da der broadcastes på samme kanal så de ødelægger det for hinanden hvis der sendes data på begge radio enheder. igen. INGEN gevinst.

Access point bruger du til at udvide det område hvor du skal have GOD wifi i form af en god SNR. en god SNR(signal til støj ratio) dvs MANGE/fleste skruer faktisk ned for signalstyrke på dem for at indkredse klynger hvor der så vil være en god SNR.

Derfor vil du også se eksempelvis mig altid anbefale 2 UAP-AC-LITE fremfor 1 PRO enhed.
1. de færreste har udstyr der kan trække det som PRO kan levere.
2. de får mulighed for at delen deres hjem op i områder hvor de kan have klynger af en god SNR så de netop ikke får en masse åndssvage udfald og lign grunden tabte data pakker i luften.. :)
Hold kæft hvor har du dog mange fordomme....

Kender du begrebet "godt nok" - det er derfor en wifi extender i praksis er "god nok" til mange.
De har ikke brug for at vride de sidste bit ud af forbindelsen, men bare få et fornuftigt hul igennem.

Og din gentagelse af at mange skruer ned for styrken gælder sjældent i private hjem.


god nok?

en extender er SJÆLDENT i praksis god nok.. RIGTIG sjældent..
som i åndssvagt sjældent..
Næh, faktisk ikke.
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

jeg vil skyde på at de 1000-2000 folk jeg efterhånden har besøgt/talt med snakket med what ever som har brugt en extender har faktisk fået flere problemer end før.
Imponerende så mange du kender/arbejder for.
Jeg har kun kendskab til et par stykker, men det fungerer glimrende hos dem alle.
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

ved du hvordan extender virker?
Årh, gider du lige... Dead
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har næsten lige sat op en af deres switch sammen med en AP-PRO. Det fungerer udmærket.
Deres software er super men er ikke vildt imponeret over dækningen med deres AP, havde et eller andet sted regnet med mere. 
Har fiber via Hiper.

Man køber ikke wifi udstyr efter "dækningen"
Hvad vil du så kalde det - rækkevidde ?

Du sidder ikke og vælge om du skal købe produkt 1 eller 2 alt afhængig af om det dækker 10 eller 15 meter.
Hvad får du ud af det? din telefon kan alligevel kun række 5 meter i sådan et sammelignings scenarie..
SÅ du er WAY off.

men nej jeg ville heller ikke kalde det rækkevidde.

Du ser på hvad udstyret kan/ ikke kan.
du forholder dig til typen af radio den er født med og kigger på hvad for noget udstyr man selv har?
Flere køber en AC-PRO model fra Ubiquiti selvom ikke en af dem sikkert har noget udstyr der kan trække hvad den kan levere.

mange som forstår Ubiquiti Ruckus Cisco skruer faktisk NED for "rækkevidden" på enhederne for at få dem til at dække et mindre område.
Det her med at forstærker netværk og gå efter dækning/rækkevidde er et totalt misforstået begreb til hvordan man får "god wifi"
Umiddelbart synes jeg du flueknepper på betydningen af et ord.
Jeg forholder mig ikke til hvilken specifik radiodims der sidder i eller om den er kompatibel med den radiodims der sidder i min mobil.
De kører begge 802..1ac og det er nok.
At professionelle vælge at justere sendestyrke er et helt andet setup, som ikke kan sammenlignes med hjemmebrug.

I praksis er Ubiquiti jo bedre til både at sende og modtage, det sidste pga bedre følsomhed.
Det er hvad normale brugere vil opfatte som rækkevidde, som er en god betegnelse for den samlede ydelse.

det giver hvertfald anledning til frustration hvis man kigger på en æske og tænker AC. så er den i vinkel og så ikke tænker yderligere over det. Der er meget stor forskel på om din enhed er 2x2 eller 4x4.. faktisk dobbelt så stor betydning.
Og for de fleste er det faktisk ikke så vigtigt, med hensyn til det areal de skal have dækket.
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Hvorfor skulle man ikke ku sammenligne det med "professionelle" at de justere sende styrken?
vi vil vel alle gerne have det bedste ud af vores produkter? og det kan da aldrig være at sætte ens 2.-4 ghz og 5 ghz til fuld udblæsning. af "logiske" årsager så vil 2.4 ghz jo altid dominere og dermed mindske chancen for at dine enheder vil foretrække 5 ghz fremfor 2.4

sænker du den derimod så hæver du sandsynligheden. nogle vælger så at splitte sine ssid op fremfor at justere men så skal man manuelt selv skifte mellem de forskellige frekvenser som vel må give mere arbejde når man ser på det over længere tid.
I praksis er det som regel ligegyldigt.
Bor man i et område med alt for mange wifi, bør man alligevel kun bruge 5GHz, er der ikke så mange, er det ikke specielt vigtigt.
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

at sige man/du kun kigger på at begge enheder kører AC virker voldsomt.

kigger du også kun på at din bil kan har 4 dæk og derefter er ligeglad med hvilken type dæk du bruger?
Næh, faktisk ikke, men det er der rigtig mange der er.
Du mangler stadig forståelse for at andres behov, kan dækkes af "godt nok". Det behøver ikke være ultimativt tunet og finjusteret....
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

og hvis man kun forholder sig til det princip med at "den har ac og det er nok" så modsiger det da meget det man ser herinde med at nogle har valgt en pro model fremfor lite/LR.. de har netop valgt en dyrere enhed for at få noget mere power.. at det så er spild fordi de ikke ejer udstyr der kan trække det ud er så en anden sag.
Ja, nogen, ikke alle.
En del af dem efter princippet at dyrere = bedre, hvilket ikke altid er tilfældet.
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Men at handle wifi udstyr efter rækkevidde. Ja så kan man lede længe.. rækkevidde er nemt at etablere..
køb en ekstern antenne der kan sende 50 db ud. så skal du se rækkevidde der batter.
Du behøver ikke at være dum med vilje - mig bekendt kan man ikke få en wifi forbindelse igang, med mindre der både kan sendes og modtages?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Airscrews Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-September-2017
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Airscrews Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Airscrews Airscrews skrev:

Inspireret af de super gode artikler om netværk her på siden, har jeg installeret 3xUbiquity Unifi antenner i hjemmet. Det fungerer utroligt godt. Jeg har fået blod på tanden og vil spørge om der er nogen der har erfaring med USG på Hipers netværk. Vil det fungere, Skal man evt. købe en fast IP adresse?

mvh. Airscrews


Det vil fungere.
jeg kører selv med et fuldt Setup, og arbejder som IT konsulent for forskellige firmaer hvor jeg driver dem med dette netværk.


du kan godt bruge en USG på Hiper med VLAN :)

Så er den sluttet til. Der er grønne lanterner i WAN, LAN og WLAN. Latency og Troughput er orange og der er hverken up eller download. Er der plug' play eller kræver det nogle særlige indstillinger? Har prøvet at være inde i Edit Network Lan. Det ser sådan ud
https://help.ubnt.com/hc/en-us/article_attachments/219146388/Screen_Shot_2016-12-13_at_12.02.24_PM.png

Vh. Airscrews
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 21:57
Hipepr bruger vlan (Vidst 101)
så du skal oprette et VLAN på 101, til den port dit medieconverter sidder på.
BaaaaaH
Til top
Airscrews Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-September-2017
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Airscrews Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Blank Blank skrev:

Hipepr bruger vlan (Vidst 101)
så du skal oprette et VLAN på 101, til den port dit medieconverter sidder på.
Er det WAN 1 porten?
Til top
Blank Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Blank Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2017 kl. 22:03
Det vil jeg tro, ved jo ikke hvordan du har koblet det op
BaaaaaH
Til top
skandshus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-November-2010
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skandshus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af Airscrews Airscrews skrev:

Oprindeligt skrevet af skandshus skandshus skrev:

Oprindeligt skrevet af Airscrews Airscrews skrev:

Inspireret af de super gode artikler om netværk her på siden, har jeg installeret 3xUbiquity Unifi antenner i hjemmet. Det fungerer utroligt godt. Jeg har fået blod på tanden og vil spørge om der er nogen der har erfaring med USG på Hipers netværk. Vil det fungere, Skal man evt. købe en fast IP adresse?

mvh. Airscrews


Det vil fungere.
jeg kører selv med et fuldt Setup, og arbejder som IT konsulent for forskellige firmaer hvor jeg driver dem med dette netværk.


du kan godt bruge en USG på Hiper med VLAN :)

Så er den sluttet til. Der er grønne lanterner i WAN, LAN og WLAN. Latency og Troughput er orange og der er hverken up eller download. Er der plug' play eller kræver det nogle særlige indstillinger? Har prøvet at være inde i Edit Network Lan. Det ser sådan ud
https://help.ubnt.com/hc/en-us/article_attachments/219146388/Screen_Shot_2016-12-13_at_12.02.24_PM.png

Vh. Airscrews
Hvis de vedblinder orange så er det højst sandsynligt hvis du har en NAT ip. da den så driller, men funktionen VIRKER. du vil stadig ku se regelmæssige målinger osv.

vælger du din router så kan du vælge en anden ping(ECHO) server og pinge til. prøv og vælg google eller en anden end ping.ubnt.com jeg mener faktisk at det også kan ændre den.

Til top
Airscrews Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-September-2017
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Airscrews Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2017 kl. 08:16
Så er USG+3x accesspoints oppe at køre og jeg er ret ligeglad om man kalder dem Wink Det virker bare.
Jeg samme ssid på netværket og det fungerer rigtigt godt når at man går rundt i huset. Jeg har >100mb up/down i det meste af huset og så kan man jo ikke forlange meget mere og bedst af alt, det kører stabilt. Det eneste som man skal være opmærksom på er at VLAN skal sættes til 101, Som en venlig sjæl gjorde opmærksom påClap
Tak for inputs
Til top
sskova Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2009
Status: Offline
Point: 61
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sskova Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2019 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Airscrews Airscrews skrev:

Så er USG+3x accesspoints oppe at køre og jeg er ret ligeglad om man kalder dem Wink Det virker bare.
Jeg samme ssid på netværket og det fungerer rigtigt godt når at man går rundt i huset. Jeg har >100mb up/down i det meste af huset og så kan man jo ikke forlange meget mere og bedst af alt, det kører stabilt. Det eneste som man skal være opmærksom på er at VLAN skal sættes til 101, Som en venlig sjæl gjorde opmærksom påClap
Tak for inputs
Jeg har netop fået hiper fiberen opsat og har også købt en USG og 2 x LR (uden at ville starte en ny debat om lang rækkevidde... Wink)
 
Jeg havde egentligt tænkt mig bare at sætte USG'en op bag hiper routeren og disable hiper's wifi, men kan nu læse mig til, at det rent faktisk er en mulighed at droppe hiper routeren helt. Jeg ved godt, at der er lidt udfordringer i IP-ranges, NAT og port forwarding, men det har jeg før løst (YouSee router + ZyWall 2) uden de store problemer.
 
Spørgsmål:
  1. Hvad får jeg ud af at droppe hiper routeren og koble USG'en på direkte? Lavere sikkerhed? Højere hastighed?
  2. Hvad får jeg ud af at koble USG'en i en LAN-port på hiper routeren? Større sikkerhed? Lavere hastighed?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu