|
Unify USG 3 hjælp til setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
koden ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Februar-2021 kl. 17:39 |
Hej forum
jeg har haft den her usg 3 i mange år, men faktisk ikke brugt den siden jeg skiftede til Hiper. Fordi.... de siger jeg skal sætte den op til VLAN101 for at det virker. Det kunne jeg ikke lige finde ud af dengang og jeg blev presset af familien på grund af det manglende netværk :-) Så jeg satte bare min unify switch direkte i hipers udleverede router. Men det betyder bl.a. at jeg ikke har min controller og hiper router er ikke nogen super router. Så nu skal jeg tilbage til USG3. Jeg prøvede dengang at koble mig direkte på routeren med min bærbar for at sætte VLAN101 Men fik så at vide det skulle jeg ikke... jeg skulle sætte VLAN101 via controlleren. Jeg har bare web controller...eller havde. Hvordan gør jeg rent praktisk? kan jeg komme på controlleren uden at lægge mit netværk ned Evt. koble usg3 på min hiper router via LAN port og tilgå den, så jeg kan sætte den op i controller? Derefter bytte hiper router ud med usg3? Tillægsspørgsmål: Er der sket så meget siden så jeg måske skal overveje noget andet end USG 3? Bør jeg evt. købe en cloud key?
Redigeret af koden - 26-Februar-2021 kl. 17:40 |
|
Ubiquity Unifi
Zyxel Hiper router US-16-150 4 x AP PRO |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
satte faktisk min usg op på hiber i går.
Gå ind på web interfaces og så vlan 101 Fjern hiper routeren. Din usg skal bare direkte i media converteren.
|
|
![]() |
|
koden ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 502 |
OK så jeg må vente til familien ikke bruger nettet....
|
|
Ubiquity Unifi
|
![]() |
|
hvad er forskellen på flex switch og in wall HD ud over prisen? :-)
Redigeret af koden - 26-Februar-2021 kl. 18:23 |
|
Ubiquity Unifi
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9423 |
Flex er kun en Switch.
In Wall er både en Switch og et AP.
|
|
![]() |
|
fik skrevet i forkert tråd.. sorry men tak for oplysning :-)
|
|
Ubiquity Unifi
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |