recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal fjernbetjening med iRule/itach
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal fjernbetjening med iRule/itach

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Universal fjernbetjening med iRule/itach
    Sendt: 12-September-2011 kl. 11:28
Efter opfordring har jeg lovet at oprette en tråd her i fora, ud fra mine egne erfaringer og byggelyst, statede med at ville kunne styre det hele fra en enhed, så har prøvet lidt af hvert...
 
Tråden vil handle om brug af iPad som universal remote, hvor man programmerer sit eget inteface ved hjælp af programmet irule (iruleathome.com), programmet er ikke gratis, men man kan prøve det i 30 dage, samt itach til at lave ir commandoer over netværk - og det sidste, noget z-wave styring (lys og radiatorer m.m).
 
Indsætter lige fra min salgstråd så alle kan se hvad der blev snakket om..rettet lidt til..
 
Laver interface på Ipad med program iRule, hvor man kan designe sin egen fjernbetjening, dette program kan så snakke sammen med en helt masse andet udstyr, bla. IP2IR, EventGhost og meget andet, jeg har så valgt en WIP2IR fra GlobalCache til at sende IR signaler til TV, Forstærker, Youseebox, mediecenterPC (XBMC), har også investeret i noget der hedder TellStick - kan styre enheder via RF 433mhz,  skiftet til noget der kan snakke med z-wave enheder (lysstyring), til at tænde slukke for kontakter m.m. mulighederne er mange..
Så meningen er styre så meget som muligt inde fra iRule, og så skiffte til en anden app hvis man vil have mere XBMC interface.
Venter iøjeblikket på at de kommer med v. 2.0 som skulle gøre at man kan få 2 vejs kommunikation..
Der findes mange forskellige muligheder derude, men denne syntes jeg passede fint hvad muligheder og pris angår
Skulle der være et par spørgsmål, kan vi da altid oprette en tråd til dette, tror der er mange andre derude...kunne også være sjovt at dele erfaringer, design m.m.
 
EDIT: Lige et par billeder.
 
 
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 11:28
Reserveret
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 11:28
reserveret
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 11:31
Zappet fra salgstråd - post af henningdalgaard
spændende med itach og irule.
Kan du ikke starte en tråd om det?
Kan man få epg med ind i irule? Så kunne det da blive rigtig fedt.
Nogen der ved om itach/irule kan håndtere en apple tv2 med xbmc?
 
Svar,..
 
Regner med snart at få taget mig sammen, har desværre været lidt på pause den senere tid, sygdom og garage projekt...
Men vil inden længe starte noget op, når jeg lige har styr på et par ting mere...
Vedr. EPG - hvad vil du opnå helt præcis??
itach/irule apple tv2 - vil tro du kan styre XBMC direkte fra irule - med http commandoer
itach er jo mest for at styre IR over netværk - kan se der er en hel masse apple tv2 med hex commandoer, så tror det spille med itach/irule apple tv2 direkte - ellers kan man jo lave sit eget device i irule (ir commandoer)...
 
Mere fra henning..
 
Lyder godtSmile

Vil gerne kunne se på ipad/iphone hvad der bliver sendt på de forskellige kanaler man har, inden man skifter kanal - men det kan man måske allerede?

Ja, du har ret. Det må være muligt at styre xbmc direkte. Findes der mon tv der kan styres med rs32, ip, eller som har en ir in port bagpå som nogle forstærkere har?

Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 11:37
Lige for at svare henning på det sidste...
Ved ikke lige hvordan, men måske hvis man har epg fra en hjemmeside, så kan man jo lave en underside med epg siden..
 
Men ellers vil jeg da råde alle til at kikke forbi AVS forum om irule - http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1351981
 
Husk jeg er selv ved at lære, men håber der er flere der dukker op så vi kan dele vores erfaringer og ideer - på dansk...
 
EDIT: Glemte lige lidt..
Jo nogle TV kan godt via RS232 - har selv hakket mit Samsung og fik det til at virke med EventGhost / RS232 / Broadcast..


Redigeret af grawsom - 12-September-2011 kl. 11:41
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 14:16
lyder spændende. Du kan evt lige poste et par billeder af remote appen.
Hvis man vil have en fast remote til at ligge, kan det vel køre på en gammel iphone eller ipod touch
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 14:27
Hvilke frekvenser understøtter disse IR-gateways? B&O produkter kører på 455 kHz, hvilket ofte er et problem for eks. IR-repeatere. Jeg kan ikke se information om frekvensen på iRules positivliste. Selv Global Cachés egen hjemmeside skriver ikke noget om frekvensintervallet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

lyder spændende. Du kan evt lige poste et par billeder af remote appen.
Hvis man vil have en fast remote til at ligge, kan det vel køre på en gammel iphone eller ipod touch
Har du kikket i toppen.....
Og jo den kan bygges på iphone / ipad.
Kik forbi iruleathome.com, der kan du læse meget mere....
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2011 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Hvilke frekvenser understøtter disse IR-gateways? B&O produkter kører på 455 kHz, hvilket ofte er et problem for eks. IR-repeatere. Jeg kan ikke se information om frekvensen på iRules positivliste. Selv Global Cachés egen hjemmeside skriver ikke noget om frekvensintervallet.
Prøv her...http://globalcache.zendesk.com/entries/141208-bang-olufsen-b-o
og her ...http://www.globalcache.com/files/docs/API-iTach.pdf
 
Ved ikke lige hvad den enkelte kan, men man kan købe en Global Cache IR learner...og den skulle dække op til 500 kHz
Til top
Killerfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Lyngby, Denmark
Status: Offline
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killerfly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 10:08

Jeg kan kun selv, til slutte mig grawson, at IRULE er bare Nice har selv bruge det i et ½ år.



Redigeret af Killerfly - 13-September-2011 kl. 10:38
Til top
Killerfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Lyngby, Denmark
Status: Offline
Point: 147
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Killerfly Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 10:09

Grawsom hvis du har upgrade til v.2  kan du ikke dele dine paneler.

Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2011 kl. 11:36
Det gør jeg når jeg selv er tilfreds med resultat....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu