recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal fjernbetjening med iRule/itach
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal fjernbetjening med iRule/itach

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 17:06
Husk i kan prøve iruleathome i 14 dage....http://www.iruleathome.com/irule-builder.html
 
Itach kan også købes her på dansk grund..http://www.smarthomepro.dk/itach-wifi-til-ir.html
 
De havde den på tilbud da jeg købte...
Til top
foffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér foffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af grawsom grawsom skrev:

Husk i kan prøve iruleathome i 14 dage....http://www.iruleathome.com/irule-builder.html
 
Itach kan også købes her på dansk grund..http://www.smarthomepro.dk/itach-wifi-til-ir.html
 
De havde den på tilbud da jeg købte...

Den er ca 200 kr dyrere end på den side jeg postede (inkl. fragt). Så tror det bedre kan betale sig at købe den fra den anden side.
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 17:13
Jamen du skal regne med told og moms (hvis den bliver hapset), men rigtigt man kan altid få tingene billigere overthere - det var bare til info...
Til top
foffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér foffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 17:16
Det er self rigtig nok... Jeg krydser fingre =)
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 18:48
Vil ikke være lyseslukker men har i prøvet at styre f.eks et fjernsyn med en touch skærm? Det er ligesom at spille angry birds med bind for øjnene.

Det lyder så genialt at man kan bruge sin telefon eller en dedikeret ipod touch som ser svinelækker ud og kan styre alle enheder og man kan få en fjernbetjening med det layout knapper man selv ønsker. I praksis er oplevelsen desvære bare en helt anden. Det værste er at man ikke kan føle sig frem til knapperne men også det ene klik/tryk man skal lave for at aktivere skærmen (Måske endda låse den op hvis man ikke indstiller sig ud af det (jailbreaker?)).  

Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Vil ikke være lyseslukker men har i prøvet at styre f.eks et fjernsyn med en touch skærm? Det er ligesom at spille angry birds med bind for øjnene.

Det lyder så genialt at man kan bruge sin telefon eller en dedikeret ipod touch som ser svinelækker ud og kan styre alle enheder og man kan få en fjernbetjening med det layout knapper man selv ønsker. I praksis er oplevelsen desvære bare en helt anden. Det værste er at man ikke kan føle sig frem til knapperne men også det ene klik/tryk man skal lave for at aktivere skærmen (Måske endda låse den op hvis man ikke indstiller sig ud af det (jailbreaker?)).  

Jo det har jeg da, og der er der noget om det du siger, men hvis man har TV, yousee boks, mediacenter, sonos, logitech radio, lysstyring og andre ting, så er det ligesom lidt smart at man har det hele på en enhed, og det med at føle sig frem - det synes jeg bliver ophævet af mange andre ting, f.eks har jeg en side 2 til tv hvor man kan vælge den kanal du vil se med 1 tryk, ikke noget med at sidde og bladre, eller huske hvor det nu var kanalen lå - desuden er der mange ting man kan styre, hvor man får svar tilbage, så man på remoten (iPad) kan se resultatet af det man ændrede...
 
BTW - hvem gider spille angry birds...Wink
 
Synes mere man bliver snydt med noget af alt det andet jeg har prøvet f.eks logitech - smart, men kræver stadig "free sight" og ligesåadan med andre IR enheder...
 
Men min mening, og ville bare dele mine erfaringer med andre..
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2011 kl. 20:36
Oprindeligt skrevet af grawsom grawsom skrev:

Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Vil ikke være lyseslukker men har i prøvet at styre f.eks et fjernsyn med en touch skærm? Det er ligesom at spille angry birds med bind for øjnene.

Det lyder så genialt at man kan bruge sin telefon eller en dedikeret ipod touch som ser svinelækker ud og kan styre alle enheder og man kan få en fjernbetjening med det layout knapper man selv ønsker. I praksis er oplevelsen desvære bare en helt anden. Det værste er at man ikke kan føle sig frem til knapperne men også det ene klik/tryk man skal lave for at aktivere skærmen (Måske endda låse den op hvis man ikke indstiller sig ud af det (jailbreaker?)).  

Jo det har jeg da, og der er der noget om det du siger, men hvis man har TV, yousee boks, mediacenter, sonos, logitech radio, lysstyring og andre ting, så er det ligesom lidt smart at man har det hele på en enhed, og det med at føle sig frem - det synes jeg bliver ophævet af mange andre ting, f.eks har jeg en side 2 til tv hvor man kan vælge den kanal du vil se med 1 tryk, ikke noget med at sidde og bladre, eller huske hvor det nu var kanalen lå - desuden er der mange ting man kan styre, hvor man får svar tilbage, så man på remoten (iPad) kan se resultatet af det man ændrede...
 
BTW - hvem gider spille angry birds...Wink
 
Synes mere man bliver snydt med noget af alt det andet jeg har prøvet f.eks logitech - smart, men kræver stadig "free sight" og ligesåadan med andre IR enheder...
 
Men min mening, og ville bare dele mine erfaringer med andre..

Præcist samme formål omkring at dele erfaring. Mine erfaringer har bare været rigtig dårlige :)

Har selv forstærker, fjernsyn mediacenter og ps3 og klare mig med en harmony 600. Det er bestemt ikke problemfri løsning men synes nu den virker ret godt. 
På de harmony modeller med RF kan man jo forresten også opnå et setup uden line of sight problemer. De samme modeller har også mulighed for favorit kanaler på displayet. 


De der ødelagde det for mig var scenarier som f.eks. hvis ens telefon ringer og man gerne lige vil mute eller skrue ned. ved touch device (ret mig endeligt):
1: væk enheden
2: løs den op
3: evt. ventning på wifi forbindelse hvis der ikke er keep alive.
4. find den side hvor du kan skrue ned og skru ned.

"normal" fjernbetjening:
Skru ned. 

Det lyder måske ikke som det store problem men i praksis var det frygteligt. 

Kunne godt tænke mig at høre noget mere om hvilken respons du får på din skærm. Kan du f.eks. se volume lvl og sådan eller?
Til top
foffer Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-November-2007
Status: Offline
Point: 69
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér foffer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:


Præcist samme formål omkring at dele erfaring. Mine erfaringer har bare været rigtig dårlige :)

Har selv forstærker, fjernsyn mediacenter og ps3 og klare mig med en harmony 600. Det er bestemt ikke problemfri løsning men synes nu den virker ret godt. 
På de harmony modeller med RF kan man jo forresten også opnå et setup uden line of sight problemer. De samme modeller har også mulighed for favorit kanaler på displayet. 


De der ødelagde det for mig var scenarier som f.eks. hvis ens telefon ringer og man gerne lige vil mute eller skrue ned. ved touch device (ret mig endeligt):
1: væk enheden
2: løs den op
3: evt. ventning på wifi forbindelse hvis der ikke er keep alive.
4. find den side hvor du kan skrue ned og skru ned.

"normal" fjernbetjening:
Skru ned. 

Det lyder måske ikke som det store problem men i praksis var det frygteligt. 

Kunne godt tænke mig at høre noget mere om hvilken respons du får på din skærm. Kan du f.eks. se volume lvl og sådan eller?

Jeg forstår hvad du mener, og er enig i at det kan være en smule besværligt. Men for oprigtigt at samle alle enheder i én (Spotify, airplay, sonos, universal remote), så må en iPad være svaret. Ihvertfald for mit vedkomne. Nu må jeg jo se om jeg bliver træt af det i længden, men glæder mig da til at sidde og rode lidt med det.

Er der egentlig nogen fjernbetjeninger der kan snakke sammen med iTach'en?
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 08:00
Power over ethernet forstår jeg bare som at den trækker strømmen over cat kablet. Derved kan spares en strømforsyning.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slettet_120331 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 08:52
Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Power over ethernet forstår jeg bare som at den trækker strømmen over cat kablet. Derved kan spares en strømforsyning.

Korrekt men kræver i de fleste tilfælde en power-inserter som man kender det fra dvb-t antenner. (I de fleste tilfælde er alle tilfælde hvor ens netværkskort ikke understøtter det)
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2011 kl. 15:57
Hej, følger lige med her, hvordan er iRule sammenlignet med Logitech harmony 1100 eller harmony Link, er der nogen der har viden om det?
Er det meget kompliceret at gå igang med iRule?
Hvad er det der afgør om man skal vælge den ene eller anden hardware løsning til iRule?
Mvh
Jan
Mvh
Jan
Til top
Flarup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Randers NV
Status: Offline
Point: 793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2011 kl. 01:38
Hej jeg er pt i USA og overvejer at investere i irule men er lidt usikker på, hvad jeg skal bruge udover App'en alt mit grej er i et lukket skab pånær mit tv håber i kan hjælpe
Med Venlig Hilsen
Flarup
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu