recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal fjernbetjening med iRule/itach
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal fjernbetjening med iRule/itach

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 08:18
Har desværre været sat lidt på hold, har fået nyt TV & surround og er nu igang med at få lavet interface til en Galaxy 5", men regner med at lave et setup som bare har de rigtige funktioner, så må cremen komme på senere...

Men ellers alt det jeg har haft prøvet har bare virket, det sværeste nu er nok at få fat på alle IP commando'er til de 2 nye apparater.

Men til alle husk evt. at kikke forbi forum på AVS - der er rigtig mange spørgsmål som besvares, som jeg ikke kommer ind på..
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 21:50

I den første post i denne tråd skriver du noget om lysstyring, er det lykkes dig at få det med ind over på Ipad? Jeg tænker fx. automatisk rullegardin fra fx. somfy.

Der står i ellers i et tidligere indlæg at Roomie kan styre Somfy, hvilket jeg synes er interessant, fordi de radiobølger den bruger til somfy er vel de samme som bruges til IHC wireless kontakter? Er der nogen der har prøvet dette virker?


Redigeret af pallemann - 18-Januar-2012 kl. 21:51
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 22:40
Jo jeg har prøvet, leger lidt med den gamle Vera fra Micasaverde som kører zwave, kikker også lidt på z-wave me ( cloud løsning). Har valgt at køre zwave da radiator termostater fra Danfoss kan styres med dette, med bliver nok nød til at investere i den nyeste controller Vera3..

Indtil videre har jeg bare en kontakt der kan tændes og slukkes via http commandoer..
Håber snart jeg får lidt mere tid, er ved at få styr på garage/værksted, og så bliver der meget mere tid at lege i..
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2012 kl. 22:56
Har du noget insperation vi kan hente et sted fra ?
Jeg tænker på kan det styre LK wireles og andre ting i huset?
 
Det skal tilføjes at jeg mener om inspiration til om denne løsning Irule er bedre end andre, findes der andre løsninger man kan lege med? Jeg så på et tispunkt en hjemmeside http://control4.com/
 
Det har gode anmeldelser men jeg kan ikke gennemskue om kanm man gøre det selv?
 


Redigeret af pallemann - 18-Januar-2012 kl. 23:17
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2012 kl. 00:06
Svært at råde folk da jeg jo ikke kander alle produkter, men med Lk er det lidt svært, mener ikke protokollen er offentligt tilgængelig, men hvis man lege med styring i huset der bruger zwave, ja så er zwave forum et godt sted at kikke forbi. Har selv lige bestilt den sidste nye controller fra Micasaverde "Vera Light", så skal der leges med styring...
Min mening var mest at dele mine erfaringer med andre.
Inspiration - ja jeg fik min fra Google og youtube...søg efter homeautomation..jeg synes det kunne være fedt at designe sin egen Remote som kunne styre alt..
Til top
Ayla Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ayla Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2012 kl. 23:20
Har i fundet ud af at styre Apple TV 2 med iRule?

Altså med HTTP, ikke IR.

Jeg går ud fra at det kræver jailbreak og så måske Remote HD servicen installeret på ATV'en evt...
/Martin
Til top
Qale Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2009
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qale Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 20:01
Er der nogen som kan fortælle hvor vidt at man med pro-udgaven af iRule kan få 2-vejs kommunikationen fra sin nas til at virke og vise coverart, på iPad'en, fra både film og musik?
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2012 kl. 22:23
Hvad er det for en NAS ?
Til top
Qale Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 15-November-2009
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Qale Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2012 kl. 10:44
Det er en Synology 212+
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2012 kl. 15:01
Jeg ved man kan med Qnap, mon ikke det også kan gøres med synology. I Qnap er der en multimedie station.
 
Til top
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 18:30
Leger lidt med tanken om det her irule og vil ikke oprette ny tråd.
Grawson kan måske dele erfaring som giver lidt de svar jeg mangler, men mangle lidt viden om hvordan ved jeg hvilken gateway type og hvor mange IR der skal være på den.
Lad os sige der er 4 tv, 4 Dúné, og ps3, og 3 disp. Til evt. Udviddelse.
Til top
grawsom Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Oktober-2005
Sted: Holbæk, Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér grawsom Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2012 kl. 19:50
Puhaa - har ikke rigtig haft tid at kikke på iRule i laaaang, men det er på tegnebrættet her til vinter, har fået nyt udstyr i biografen, så den skal styres - tror jeg.
Der er kommet et rigtigt godt forum nu inde på iRule's side, så jeg tror der er meget hjælp at hente der..
Kommer helt an på om det alt sammen kører IR, eller om der er noget der kan køre IP, og der er også RS232 - mener at kunne huske at der skal bruges noget specielt til PS3 - men jeg ved man kan få en stor global cache med masser af IR, RS232 og I/O..

Men den første til du skal gøre er at finde ud af hvilken stringsform du skal bruge til de forskellige enheder, og derefter må du jo så på indkøb Wink.

Ved også at den sidste nye version har fået template på, så man hurtigere kommer igang med et setup...

Håber det hjalp dig lidt, ellers må du skrive lidt mere specifikt om de forskellige ting du skal styre...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu