recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal fjernbetjening til PS3?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUniversal fjernbetjening til PS3?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DonJensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2008 kl. 18:06
Tak for tippet Pendec, den er bestilt.

Jeg kom til at tænke over at når jeg vil bruge min PS3 til andet end at spille, så skal jeg som oftes se en DVD eller en Bluray og så skal jeg alligevel rejse mig for at sætte dem i hvilket gør det ligegyldigt at man ikke kan tænde og slukke den på remoten.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 19:47
@pendec

Jeg har også haft lidt svært med at kode min fjernbetjening, men det er dog lykkedes, og jeg mangler kun mindre justeringer. Kan du fortælle hvilket overførselshastighed for endte op med?
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2008 kl. 20:13

? jeg har en SRM7500 , og peger bare på den..så læser den Ir koden.. Det var dog efter ca. 5 forsøg pr knap.. efter der var det så videre til næste knap.. de er dog alle kodet ind nu..

Overførselshastigheden må være den? eller?

Til top
PeterLarsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-December-2005
Point: 286
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 17:58

Så fik jeg også købt en Logic3 USB IR-modtager.
Ind i PS3 med den og lige ind og skifte lidt setup på Harmony 885 - og så skulle det jo virke.

Men nej, det gjorde det ikke. Nogle taster virkde, andre ikke - blandt dem der ikke virker er de fire piletaster og OK.
Nå hvad gør man så, man prøver da bare at udfører en LEARN på dem, men nej - den går heller ikke - de skifter godt nok status fra "Database" til "Learnt" og "Analysed".
Nå så kan man jo hoppe lidt dybere ind i menuerne og prøve en LEARN RAW - det fik det til at fungere.

Tilbage er så spørgmålet, når nu Logitech har Logic3 med i deres databse, hvorfor hulen er det så ikke alle knapper der fungere - det ville da være rart og noget lettere for os alle.

Skal også sige at diverse knapper fungerede med den medfølgende IR-sender.
Jeg har iøvrigt ikke ændret noget som helst på min PS3 - blot stukket USB-modtageren i den. Jeg mener jeg har læst noget om at man skal sætte den op til "Remote Play" ved hjælp af en PSP - men sådan en har jeg ikke og det virker da også uden.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 18:10
Jeg går ud fra, via den melding, at du så også var rimlig tilfreds med dens pris og usb nøglen, for det var jo den vigtige del.  for en enkel remote til nu også at styre din ps3..
Så ja, en rigtig god løsning, hvis man kan acceptere at rejse sig og sluk/tænde sin ps3.
Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 18:30

Bestemt meget billigt 118,- inkl. levering.

Men derfor ville det stadig være rart hvis Logitech havde styr på koderne. Så mit spørgsmål var lidt i retning af om andre har haft problemer med koderne fra Logitech?

Detmed tænd sluk er ligemeget. Jeg skal jo alligevel hen og hive DVD'en ud så kan jeg da godt lige putte en finger i hjøjnet på PS3 så den slukker.
Hvis man spiller har man jo alligevel en controller i hånden, den kan jo slukke også.
Endelig er der noger der PS3 tændt, da den er koblet på det der beregningsnetværk (kan ikke lige huske hvad det hedder).
Alt i alt vil jeg mene at tænd sluk problematikken er meget lille/ligegyldig.

Hilsen Peter

Panasonic TX-P50S10E, Samsung SMT-H3126 PVR, Popcorn Hour A100 (500 Gb), Onkyo SR-876, Harmony 885, B&W DM602-S3 + LCR60-S3 + Radius 180 bagved, PS3 (80 Gb)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 18:36
Jeg har haft de samme problemer med indlæring af piletasterne, og jeg måtte over lave en "overfør ubehandlet" med disse kommandoer.

Jeg har ikke fået sat den ordenligt op m.h.t. ms delay, hvad er du nået frem til der Peter?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Det er den ikke, hvis du bruger en multifunktions remote med aktiviteter. Så er det faktisk ret belastende, at man kan tænde/slukke alt andet, men PS3éren skal man bevæge sig hen til.
Det er bestemt ikke altid, at min PS3 bliver tændt, fordi jeg skal se en DVD/BD film på den. Faktisk er jeg lige ved at sige, at jeg oftere tænder den af andre årsager.

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 20:07

DonJensen:
Med hensyn til tænd/sluk ville jeg da også foretrække at den kunne, men der er ikke meget væsentligt for mig, mere "nice to have".

Kandersen:
Jeg har ikke pillet ved det, blot brugt hvad Logitech mener er standard. Jeg mener også at en del andre taster heller ikke virker, hvad værre er - dem kan man slet ikke indlære for den lille remote, da de ikke er på den.
Det er taster som trekatn/firkant/... og L1/L2/L3/R1/R2/R3 og sikkert flere.

Jeg har ikke prøvet dem alle endnu, men jeg regner med at lige sætte alle funktionerne op på en menu - så ved jeg da hvad virker og hvad ikke gør. Så vidt jeg kan se er der nok der virker til at man kan betjene sin BluRay og det er fint for mig. Jeg kan godt leve med at visse funktioner ikke duer.

Hilsen Peter

Til top
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2008 kl. 20:07
Jeg har iøvrigt tænkt mig at ringe til Logitech's support eller skrive til dem, nogen der har gjort det allerede? angående Logic3?

Redigeret af PeterLarsen - 08-Marts-2008 kl. 20:08
Hilsen Peter

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2008 kl. 21:01
Oprindeligt skrevet af PeterLarsen PeterLarsen skrev:

Detmed tænd sluk er ligemeget. Jeg skal jo alligevel hen og hive DVD'en ud så kan jeg da godt lige putte en finger i hjøjnet på PS3 så den slukker.
Hvis man spiller har man jo alligevel en controller i hånden, den kan jo slukke også.
Endelig er der noger der PS3 tændt, da den er koblet på det der beregningsnetværk (kan ikke lige huske hvad det hedder).

Nu har vi fået sluk funktion i XMB menu'n på ps3, så nu er vi halvvejs imod målet, og har ikke en sjov tingest siddende på fronten for at tænde/slukke maskinen. Det er da fremskridt..
Problemet er nu at HVIS den skulle få support for "tænd" så har vi bare ikke nogen knap som PS3 vil acceptere, da remote'n ikke kom med en tænd knap :-)

Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu