recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal fjernbetjening

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newliving Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Universal fjernbetjening
    Sendt: 17-August-2014 kl. 19:52
Hej alle

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en universal fjernbetjening. 
Jeg har pt. 4 fjernbetjeninger og til trodfs for det har fungeret for mig i 5 år at rode med alle 4, er jeg indstillet på at gøre det lidt nemmere for mig selv.

Jeg har ganske få krav:

Flot og elegant
Prismæssigt er jeg ret åbent for alt, da jeg godt ved at hvis den skal være flot og elegant, koster det jo nok lidt mere.
Skal fungere til alle 4 enheder (hvilket jeg ikke går ud fra er noget problem) Har en YS Plus boks, Denon forstærker, Panasonic TV og Panasonic bluray.

Jeg har været inde og kigge lidt på det og jeg synes Logitech Harmony Smart Control er ret fiks og nogenlunde elegant samtidig. 

Spørgsmålet er så, findes der andre muligheder end den som er lige så smart og elegant??

På forhånd mange tak :)
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af Newliving Newliving skrev:

Jeg har ganske få krav:

Flot og elegant
Prismæssigt er jeg ret åbent for alt, da jeg godt ved at hvis den skal være flot og elegant, koster det jo nok lidt mere.

Jeg har været forbi en del forskellige og "faldt først til ro" med min nuværende løsning.

Det hedder en Beo4 fjernbetjening og en Lintronic "oversætterboks", så jeg styrer hele anlægget (Pioneer TV og DVD, Marantz surroundforstærker, Triax DVB-T boks og dDenon CD afspiller) fra Beo4.

Og når jeg skifter en enhed ud, programmerer jeg om, så konen eller knægten ikke mærker forskel.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-August-2014 kl. 20:15
Lintronic kommer med en ny og billigere model snart, hvor der også vil komme understøttelse af den nye BeoRemote One. Hardwaren er pt. ikke helt på plads i boksen, da det ikke er endeligt besluttet om der kommer eksterne IR-dioder eller ej, og den er heller ikke klar til at kunne styres med One (da de ikke har kunne få en remote at lege med).

Det kunne være et stærkt bud.

Hvis det skal være billigere, så ville jeg gå efter Logitech Harmony Smart Control. Den er anmeldt på flatpanelsDK. Det samme er den gamle Lintronic-løsning.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2014 kl. 13:48
Jeg er godt tilfreds med min Sony RM-VLZ620VT
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Newliving Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Newliving Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 11:19
Havde godt nok ikke lige tænkt i B&O. Selvom jeg gerne vil give lidt mere for noget pænt så synes jeg B&O setup´et er en tand for dyrt. Det må blive Logitech Harmony Smart Control der bliver valget.

Tak for inputs :)
LG 55LF630V // Panasonic MP-BD77 // Denon AVR 2309 // DALI Concept 6 // DALI Concept 2 // DALI Concept Center
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6982
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 12:13
Har selv smart controllen, og den bliver du glad for, meget hurtig at få op og køre.

Eneste kan være lidt placering af ir blaster hvis der bliver brug for det.

Har selv købt et lille sæt ir blastere af dem der kan klisteres på på udstyret for at få 100% styring af mit grej, da noget er gemt forskellige steder.

Redigeret af hansie - 21-August-2014 kl. 12:14
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2014 kl. 12:29
Kan varmt anbefale Logitech Smart Control. Jeg har nu haft den i et par meneder, og det fungerer bare - hermen mere eller mindre. og jeg er meget tilfreds!

Men det er kun smart såfremt du vælger at sætte dine ting op i aktiviteter - dvs at eksempelvis "Se Tv" bruges til at tænde dit tv og din yousee boks, og du bruger tid til at konfigurere knapperne således at de passer. Det tager ikke lang tid, men man skal naturligvis lige overveje opsætningen.

Det betyder så desværre også at man ikke kan styre en enhed, der ikke er en del af den pågældende aktivitet. For mig betyder det at hvis jeg ser tv, kan jeg ikke bare lige trykke mute, og lade tv'et køre i baggrunden mens jeg lige tænder forstærkeren og lytter på et nummer på anlæget. det er ikke noget stort problem for mig, men det skal da nævnes.

Du kan iøvrigt tjekke om dine enheder er understøttet på Logitechs hjemmeside.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2014 kl. 14:15
Jeg gik rigtig længe og overvejede hvilken løsning vi skulle have. Vi havde i forvejen en Harmony One, men den ville ikke være så effektiv i den nye opsætning, vi ville få i den nye lejlighed.

Det skulle være en løsning med IR-øjne og gerne noget RF, så signalet kunne gå igennem hvad som helst.
Jeg overvejde så netop også Lintronic. Ikke for at få RF, for det har den jo netop ikke, men fordi IR-blasterne i BEO4 er sindssyge effektive, og går jo nærmest igennem vægge og lofter :P
Og selvom det ganske vist er en halvdyr løsning, så var der sat penge af til projektet.

Men så lige som vi skal til at flytte, så melder Logitech ud, at deres Harmony Ultimate (som også havde været i kiggerten) lige har fået understøttelse for Sonos, som vi netop har en del af herhjemme.

Med vores nye setup, står forstærker, HTPC, PS3 og Sonos Connect gemt inde under trappen. Så det eneste vi ser, er TV og front og center. Forbindelsen mellem Ultimate receiveren og fjernbetjeningen sker gennem WIFI direct, hvilket betyder, at du aldrig skal pege med den. Selve Ultimate receiveren kan så sende videre med IR, RF, WIFI og BlueTooth (bruges til PS3/4)
Får jeg mig så sat i sofaen, og ser fjernbetjeningen står i ladestationen, så hiver jeg bare telefonen eller tableten frem, og starter Harmony app'en op. Her har jeg præcis samme muligheder, som jeg har på den fysiske fjernbetjening.
Det smarte ved den funktion er tilmed, at selvom HTPC'en har SSD, så tager den alligevel lige lidt tid om at starte op. Så jeg kan når jeg ligger i sengen, sidder ved middagsbordet, sidder på tønden, bare starte aktiviteten op og så står den klar, når jeg kommer hen i hyggehjørnet. (Det lyder måske lidt dovent, men jeg bor altså i 3-plans hus nu).

Opsætningen er nu også noget nemmere, end den er hos Lintroninc, selvom jeg nu stadig vil påstå, at det heller ikke er raketvidenskab.

Lintronics har dog bare en mere lækker følelse, når først det er oppe at køre. Men Harmony Ultimate har så bare en række funktioner, som Lintronic ikke kan få. Ikke før de er færdig med den nye version, som Torben taler om i hvert fald. Havde vi ikke skulle bruge det med det samme dengang, så ville jeg også have ventet og set, hvad den nye version af Lintronic kunne.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu