recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - universal fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketuniversal fjernbetjening

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Emne: universal fjernbetjening
    Sendt: 15-December-2009 kl. 17:29
Ser i dag en tv reklame fra Elgiganten på en Logitech universal fjernbetjening LT915000036 til ca 1200 kr. Jeg har lige nu 9 fjernbetjeninger til brug og det ville jeg gerne slipper for Cry Men er det til at finde ud af for en  PC amartør ? Jeg har før haft en 3-4 stk universal fjernbetjeninger som jeg ikke kunne finde ud af at få kodet ind, derefter har jeg kaseret dem, billige fra Aldi mm. Men er der nogen der har erfaring med sådan en Logitech ? tror i den kan løse mig fra mine mange fjernbetjeninger ? 
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
ghost-the-man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 18:09
Har selv en Harmony One,fik byttet 5 fjernbetjeninger ud med en,dejlig tingClap,for mig selv havde jeg ikke mod på at gå igang med programmeringen og opsætning,for min tålmodlighed er ikke altid lige storEmbarrassed,så jeg tror jeg gjorde min farmile en stor tjeneste ved at få nogen til at gøre detLOL,fik en prof til at gøre det(Otto fra Av-Prediction)for hvis jeg skulle ha en universalfjernbetjening skulle det virke 100%,og det gør det,dermed sagt at du ikke kan sætte den opWink.
Til top
Lars T Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-December-2009
Sted: DK
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 18:26
Har selv for nylig investeret i en Harmony, dog "kun" en 525Smile, og er meget tilfreds, dog er opsætning noget bøvlet.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 18:35
Jeg har en Logitech 555. Den koster under det halve og har nogenlunde de samme funktioner, men skærmen er sort/hvid uden touch. Den kunne du også overveje, hvis du er i tvivl og ikke vil spilde for mange penge på at prøve det af. Det er samme program, du udfører programmeringen med, og du kan senere flytte hele programmeringen over på en anden fjernbetjening, hvis du senere bestemmer dig til at opgradere til en større model.

Efter min erfaring er det ret let - men ikke helt uden forhindringer - at lave en grundlæggende opsætning ved hjælp af programmets wizards.

Et eksempel på en forhindring:
Logitech tro af en eller anden grund, at TV-apparater ikke selv kan modtage TV - det skal man åbenbart have en harddiskoptager, satellitbox, Zaptor eller noget andet til. Derfor ender man ofte med en besked om, at programmet ikke kan finde noget udstyr, der "kan skifte kanal". Så skal man ind under TV'ets egenskaber og fortælle, at dette apparat skam fint kan skifte kanaler - ligesom alle andre TV-apparater.

Når du så er kommet så langt, at den grundlæggende opsætning er i orden, er der tre forudsætninger, der er vigtige for succes:

1. Du skal have tålmodighed, når fjernbetjeningen fyrer kommandoer af til alle apparaterne.
Når du vælger en aktivitet, f.eks. "Se DVD", sender fjernbetjeningen nogle ret lange kommandosekvenser for at tænde og slukke de rigtige apparater, stille dem på rigtigt input osv. Der kan også være indlagt pauser for at være helt sikker på, at apparaterne er klar til at tage mod næste kommando. Sammenlagt kan det sagtens blive til 10-20 sekunder for at starte en aktivitet. I den tid må man ikke lægge fjernbetjeningen et sted, hvor den ikke kan nå apparaterne.

Det er der mange, der ikke kan vænne sig til. Hører man til den type, kan man overveje en af storesøstrene med radioforbindelse, men de er så også noget dyrere.

2. Du skal enten kunne leve med standardopsætningen, eller også skal du kunne leve med det bøvl, der er forbundet med at tilpasse opsætningen til dine ønsker.
Standardopsætningen dækker som regel alt det basale med kanalskift, lydstyrke, start/stop/spole osv. Men vil man f.eks. have mulighed for at zoome billedet på TV'et, skal man selv tilføje funktionen. Det er sådan set nogenlunde enkelt at gøre i softwaren, men man skal igennem de samme wizards for hver eneste aktivitet, hvor man ønsker at tilføje funktionen. På et tidspunkt kan disse wizards begynde at føles mere som en forhindring end en hjælp - men det afhænger naturligvis meget af temperament.

3. Du skal være klar til at lægge dine andre fjernbetjeninger væk.
Fjernbetjeningen husker de enkelte apparaters tilstand - hvilke der er tændt, hvilke der er slukket, hvilket input apparaterne står på. Hvis man så begynder at tænde og slukke apparaterne med deres originale fjernbetjeninger, risikerer man at bringe det hele ud af synkronisering. Det er heldigvis ret let at komme tilbage på sporet med fjernbetjeningens indbyggede hjælpefunktion.

Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 18:46
Jeg tror jeg står af Ouch det bliver vist ikke det jeg vil kaste mig ud i,  havde håbet at man bare skulle kunne downloade et program til PX 80 et til Sony 710 et til Triax 409 osv osv, men så nemt er det så ikke Ouch
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 19:10
Venlig hilsen
KB
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Jeg tror jeg står af Ouch det bliver vist ikke det jeg vil kaste mig ud i,  havde håbet at man bare skulle kunne downloade et program til PX 80 et til Sony 710 et til Triax 409 osv osv, men så nemt er det så ikke Ouch
jeg går ud fra du mener "program for enheden"? for så er svaret, det kan man.

Jeg har "downloaded" et program for hver enhed jeg har, og kun haft enkelte problemer med satboks, idet den ikke var på markedet endnu..

Ellers er det lige til, og så foregår opsætning på PC.. det kan næsten ikke være enklere..

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Der er vist kommet lidt sprogforbistring i vejen her.

Du downloader ikke et program pr. apparat, men det bør du heller ikke ønske dig. Fjernbetjeningen kommer med et program, hvor du vælger dine apparater, og så downloader programmet en opsætning, som passer til alle dine apparater.
Til top
Pizzabager Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 20:58
Jeg har en Harmony 900, jeg har fået for kort tid siden i fødselsdagsgave, den er sku lækker, ligner vist harmony one på en prik, men har også indbygget RF, og RF modtager med..

Softwaren er ikke det nemmeste i verden, men hvis alle ens dele findes i logitechs samling, er det til at finde ud af.. jeg har dog et højtaler system som den ikke kendte, og den vil heller ikke kende det, selv efter flere forsøg spasser den rundt når man vil lære den komandoerne..

højtaler system med indbygget forstærker(PC højtalere) er åbenbart ikke noget logitech understøtter, så jeg måtte vælge forstærker, og der ville den have mig til at indtaste en masse komandoer min fjernbetjening ikke havde, og når man ikke gjorde det, gad den ikke fortsætte, det er sku tyndt.

også irriterende det med at man skal vente 10-20 sek på den får startet alle enheder op, på 10-20 sek kunne jeg gøre hurtigere med de oprindlige remotes, det virker ikke smart :(

Jeg vil sige det ikke er supernemt, især ikke hvis man har 9 fjernbetjeninger der skal programmeres ind..

Redigeret af Pizzabager - 15-December-2009 kl. 21:08
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu