|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Mr. Kjær ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Marts-2010 Status: Offline Point: 51 |
![]() Sendt: 15-Marts-2010 kl. 12:36 |
|
Jeg kunne ikke lige finde, en passende kategori.
Er der nogen, som har erfaringer med universal fjernbetjeninger til flere apparater? Og er der nogen som kan anbefales frem for andre? Jeg faldt over denne selv. http://www.cinemagic.dk/shop/one-for-all-2967p.html Nogle bud? |
||
![]() |
||
ghost-the-man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Oktober-2007 Sted: DK (nordøstfyn) Status: Offline Point: 1647 |
![]() |
|
Det er under tilbehør,du finder mere om universal fjernbetjeninger.
|
||
![]() |
||
Nuno ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 50 |
![]() |
|
Hej Mr. Kjær,
Jeg har selv haft en one4all fjernbetjening og var ikke specielt glad for den. Jeg har en Logitech Harmony 885 nu som virker til alle mine ting. Den er rimelig nem at sætte op og ligger også godt i hånden. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=140188&q=harmony+885&sp=all |
||
Pio 5090H, Pio BDP-320,Arcam DV-79, Arcam AVR-350, Audiovector S3 Signature, SC-signature center og KX baghøjtalere.Blue Heaven kabler. RP2 (Openelec)
|
||
![]() |
||
Marniman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 70 |
![]() |
|
Jeg har selv lige købt en Philips Prestigo 9320 jeg er utrolig glad for. Meget lækker og meget intuitiv at opsætte :)
Redigeret af Marniman - 15-Marts-2010 kl. 13:41 |
||
Mvh. Martin
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Syntes ikke jeg lige kunne finde det, men jeg takker ;O) |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hejsa. Kan den også sættes op, til mit anlæg, når hunden har spist fjernbetjeningen? Eller kræver det at de skal parres? Martin
|
||
![]() |
||
Tanaburs ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 445 |
![]() |
|
Jeg har en Harmony one, den opsættes vha. en databse som Logitech har bygget således at du downloader profiler til fjernbetjeningen alt efter hvilken hardware du nu har.
Derudover kan man også manuelt overføre kommandoer fra original fjernbetjening om nødvendigt, det er så ikke muligt for dig. Og du kan efterfølgende justere alting så det passer til dig. Der er en del opsætnings justering indtil det fungerer helt optimalt men så er det også en super fjernbetjening mener jeg. |
||
![]() |
||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() |
|
Du skal sørge for at finde en fjernbetjening, der kan styre aktiviteter og ikke bare simulere 10 forskellige apparaters fjernbetjeninger, een ad gangen. Forestil dig f.eks., at du vil se en film og skal styre TV-apparat, DVD-afspiller og surroundforstærker. På en "normal" (undskyld, PhDream) universalfjernbetjening skal du først vælge "TV", trykke tænd, vælge billedinput, vælge "DVD", trykke tænd, vælge "Receiver", trykke tænd og vælge input. På en fjernbetjening med aktiviteter vælger du aktiviteten "Se DVD". Derefter tænder fjernbetjeningen alle apparater og stiller dem om på det rigtige input. Den slukker også selv evt. apparater, som havde været i brug indtil da, f.eks. en kabel-TV-modtager. Ligeledes er brugen under afspilning meget mere smertefri. Alle apparater styres, som var de eet apparat. Skruer man ned for lyden, sendes kommandoen automatisk til receiveren. Stopper man filmen, sendes kommandoen automatisk til DVD-afspilleren og så videre. På en "normal" universalfjernbetjening, skal man hele tiden skifte mellem apparaterne, før man kan sende kommandoer - og det er ulideligt. Knapperne indretter sig også efter aktiviteterne. Under aktiviteten "Hør radio", vil kanalvælgerknappen betjene radioen. Under aktiviteten "Se TV" vil den betjene TV-modtageren (eller kabel-TV-boksen, eller hvad man nu bruger til at modtage TV). Logitech Harmony er af typen med aktiviteter. De er ret billige, ret lækre, ret lette at programmere for almindelige brugere, men desværre også meget låste og besværlige at programmere for krævende brugere. Det ville være mit valg. Man kan få en 555 for under 500,- og den dækker alle "basale" behov. Man kan sagtens vokse fra den, men om ikke andet er det lettere at definere sine behov til den næste af slagsen, når man først har rodet med en af slagsen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det var et super godt svar, og bestemt også noget jeg har overvejet.
Jeg har så kigget mig for, efter bl.a. logitech Men jeg kan ikke se om deres fjernbetjening understøtter mit anlæg. Det er mit anlæg der mangler fjernbetjening. På logitech hjemmeside, kunne man slå op, hvilket apparater som deres fjernbetjening understøtter. Men desværre kunne jeg ikke finde min. Og så er vi ude i at den skal parres, og det bliver lidt svært. Martin |
||
![]() |
||
Jahan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 73 |
![]() |
|
Du kan være ret sikker på logitech har din fjernbetjening i databasen. Ellers kan du hente deres software og søge efter den.
|
||
![]() |
||
huiron ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2008 Status: Offline Point: 308 |
![]() |
|
Jeg har også en Logitech Harmony one. Det tager lidt tid at få den sat op, men så er det altså også bare lækkert. Jeg lægger den bare på bordet, trykker "Se Tv" og så tænder den selv TV, HD boks,receiver og kobler indgange over til det rigtige. Det er bare så meget bedre end at have den der kæmpe stak fjernbetjeninger liggende. Og så ligger den ret godt i hånden synes jeg. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jeg vil godt takke, for alle de gode indlæg.
Jeg har ud fra det, I har beskrevet, valgt nedenståede fjernbetjening. Den mener jeg skulle dække mit behov. Tak for hjælpen Martin |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |