|
Universal Remote App |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Januar-2014 kl. 09:04 |
|
Findes der en app til Iphone etc man kan bruge 100% til universal Remote?
Jeg læste lige kort om Logitech Smart. Men da jeg langt fra er sikker på det er noget jeg reelt får brugt vil jeg ikke smide penge efter den pakke. Så tænkte der måske var en app der kunne forsøges med først |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der findes flere app.
Men ingen er vist så nemme som logitec. Ud over app skal du have noget grej til at sende ir koder alt efter hvad grej du har |
||
![]() |
||
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
|
ahh ok:)
Jeg har: Harman Kardon BDS 580 receiver PS4 Panasonic VT30 Mac Mini Fælles for dem er at de har netadgang, samt der findes remote apps til dem. Eller det gør der vel ikke endnu til PS4. Min tanke var der måske fandtes en app der kunne forene de forskellige apps?
|
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7123 |
|
Det med apps ender ikke altid med bedste løsning.
Selv bruger jeg en logitech smart control. men bruger aldrig smartphone delen da det er alt for bøvlet i dagligdagen. Men en remoten med knapper er lige til. |
||
![]() |
||
Potter ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 3353 |
|
|
||
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
||
![]() |
||
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
|
Der er ingen app der kan forene kontrol-apps fra smartphones. Det ville også give lidt bøvl, da man ikke har valgt af følge en fælles standard. Derudover er der stadig mange enheder, der ikke kan tænde via WOL/WOW.
Jeg har også prøvet Smart Control (vi har en anmeldelse på flatpanelsDK), men app'en er ikke super fed. Deres mini-remote er mange gange bedre og den kan varmt anbefales. Der findes også andre systemer, som kan styre en IR-sender via WIFI og en app på telefon eller tablet, hvor du har lidt flere muligheder for selv at lave dit setup på skærmen. De er dog noget mere "nørdede" end Logitechs løsning. |
||
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
En app som Roomie kan programmeres til at styre produkter der understøtter IP kontrol. MEN blot fordi et apparat har netadgang og en dedikeret kontrol-app, er det (desværre) langtfra sikkert at det understøtter IP kontrol fra en tredjepart.
Så svaret er ja, den app du søger findes i princippet, men da det ikke er alle dine apparater der understøtter det, så kan du ikke bruge det i praksis uden ekstra hardware.
|
||
![]() |
||
Kejserjorn ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2007 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 309 |
|
En lille bemærkning ang. Roomie:
Jeg har købt det, og det fungerer egentlig ok med mit relativt simple setup. Men tv-guiden, som var den helt store grund til at jeg købte det, er elendig, og supporten fra firmaet er heller ikke noget at skrive hjem om... Ingen svar på de emails jeg har sendt til dem for over en måned siden, og opslag i deres forum skal godkendes inden de slås op, så der venter jeg også på at få mit indlæg frem... Bemærk også, at selvom man køber Roomie, er man meget begrænset i funktionalitet, med mindre man køber deres tillægspakker og abonnerer på deres tv-guide.
|
||
![]() |
||
Krjstoff ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 682 |
|
+1 Jeg har også Smart Control - og app'en var fin den første uges tid, mens det var nyt og spændende, men nu bruger vi udelukkende den medfølgende remote. Men den er til gengæld også rigtig lækker. SC'en har også mulighed for tilkobling af IR-blasters, hvilket jeg personligt har haft rigtig meget glæde af.
|
||
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
|
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8643 |
|
Nu kan jeg se på Logitechs side at de placere hub'en i f.eks. skabet ved siden af komponenterne, men er det godt nok til at kunne styre udstyr på diverse hylder samt tv'et der hænger på væggen ovenover?
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Det er desværre den del der er kunsten med Logitechs Smart hub. Der skal nemlig tænkes i ledninger, da hubén ikke bare kan stå for sig selv gemt væk i et skab, uden at den på een eller anden måde, kan se de enheder den skal styre (via IR). Dvs. der skal bruges de der små medfølgende IR øje med dertilhørende ledninger. Jeg havde en lille ide om, at man måske kunne placere hubén i loftet på en måde. Men uden at have testet det, så vil jeg tro, at det også kan give problemer. IR er og bliver aldrig godt! |
||
![]() |
||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
|
Jeg har min Hub stående under sofaen 3-4 meter væk i en 45 graders vinkel og har endnu ikke haft problemer med ir koder der ikke modtages korrekt på 6 forskellige enheder. Så den virker faktisk ganske godt. Redigeret af ridderdk - 03-Februar-2014 kl. 16:37 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |