recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal remote der bare virker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal remote der bare virker?

 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
Forfatter
Besked
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 09:14
Takker Smile Har lige været inde på Logitech's hjemmeside. Her er One + også slettet. Dem der er 

tilbage er: 
Harmony 650, 
Harmony 900, 
Harmony Touch  og
Harmony 1100

Men kan man ellers ikke købe en One (+), sige til Logitech man troede den stadig var på 

hjemmesiden og få Touch uden merpris? Det er der vel intet ulovligt i?
Hilsen Frederik :)
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 10:35
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Akilleshælen på systemer med flere bokse er virkeligt at de er så uendeligt dårlige til at snakke sammen at oplevelsen bliver elendig for brugeren. 
En universal fjernbetjening vil aldrig være en fantastisk, problemfri løsning, da den behandler symptomet istedet for selve problemet. Selv de dyre løsninger har samme problemer og det er også min oplevelse at de dyre løsninger f.eks. Creston, hvor installatører ville argumentere for at de kan konfigureres lige præcist efter ens behov, så er det stadig et problem at, langt de fleste installatører eller private hverken er brugergrænseflade eksperter eller designere og dette kan ofte ses i resultatet. 

Har selv erfaret at jeg er villig til at gå på kompromis med både lyd og billede kvalitet for at få produkter der kan snakke sammen eller giver mig mulighed for at købe 3. parts udstyr der kan kommunikere begge veje med alle enheder. Dette er egentlig trist og desvære ikke altid muligt at få, selv i dyre produkter. 

Selvom man udelukkende køber x mærke produkter så er der ikke noget på markedet idag jeg kender til som reelt udnytter muligheden for at snakke sammen på nogen fornuftig måde. 

Har selv en harmony 600 og hvor er den egentlig noget lort når man tænker over det :) Har ikke fundet bedre som jeg synes var pengene værd.

T

Altså min harmony 1100 har fungeret perfekt i over 1 år :) Kun når jeg laver ændringer i mit setup så skal jeg ind og lave om i tingene :)
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skyum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Akilleshælen på systemer med flere bokse er virkeligt at de er så uendeligt dårlige til at snakke sammen at oplevelsen bliver elendig for brugeren. 
En universal fjernbetjening vil aldrig være en fantastisk, problemfri løsning, da den behandler symptomet istedet for selve problemet. Selv de dyre løsninger har samme problemer og det er også min oplevelse at de dyre løsninger f.eks. Creston, hvor installatører ville argumentere for at de kan konfigureres lige præcist efter ens behov, så er det stadig et problem at, langt de fleste installatører eller private hverken er brugergrænseflade eksperter eller designere og dette kan ofte ses i resultatet. 

Har selv erfaret at jeg er villig til at gå på kompromis med både lyd og billede kvalitet for at få produkter der kan snakke sammen eller giver mig mulighed for at købe 3. parts udstyr der kan kommunikere begge veje med alle enheder. Dette er egentlig trist og desvære ikke altid muligt at få, selv i dyre produkter. 

Selvom man udelukkende køber x mærke produkter så er der ikke noget på markedet idag jeg kender til som reelt udnytter muligheden for at snakke sammen på nogen fornuftig måde. 

Har selv en harmony 600 og hvor er den egentlig noget lort når man tænker over det :) Har ikke fundet bedre som jeg synes var pengene værd.

T

Altså min harmony 1100 har fungeret perfekt i over 1 år :) Kun når jeg laver ændringer i mit setup så skal jeg ind og lave om i tingene :)
Kan heller ikke genkende denne beskrivelse.   Er vildt tilfreds med TouchBig smile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 10:52
Fedt så bliver mit køb nok Touch Big smile 

Medmindre jeg må købe en Harmony 1100 brugt som er den fedeste. 

Må man gerne købe en One som er billigere og få kontaktet Logitech og bede dem om at udskifte til Touch uden merpris?
Hilsen Frederik :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har også fået en Touch, men den gamle One er blevet slettet hos Logitech, så nu kan jeg ikke synkronisere. Havde du problemer med det Skyum?
Hej KampusTongue
Ja jeg fik denne Touch i stedet for den gamle One som så blev "slettet", hvilket vil sige at jeg stadig kan bruge denmen ikke tilføje nye produkter osv.
Er du ikke glad for skiftet til Touchen?
Jeg kan ikke hente opsætningen fra den gamle One til min nye Touch. Så derfor kan jeg ikke tage den i brug :-(
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 11:08
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Fedt så bliver mit køb nok Touch Big smile 

Medmindre jeg må købe en Harmony 1100 brugt som er den fedeste. 

Må man gerne købe en One som er billigere og få kontaktet Logitech og bede dem om at udskifte til Touch uden merpris?
Nej sådan fungerer servicen ikke. Du kan som jeg købe en brugt One eller One+, og så håbe på den går istykker. Logitech's support og garanti er eventyrlig god, men det skal ikke misbruges og ødelægges Wink
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 11:11
Nej selvfølgelig ikke, men så bliver mit køb en Touch til en beskeden merpris Smile
Tak for hjælpen allesammen :-)
Hilsen Frederik :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 11:36
Den tror jeg helt bestemt du blir' glad for. Og supporten er som sagt helt ekstraordinær god, hvis du skulle få problemer med opsætning, fejlfunktioner og crash ;-)
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 11:58
Det er jeg glad for, Tusind tak for hjælpen til jer alle Big smile
Hilsen Frederik :)
Til top
bbrauner Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Oktober-2012
Status: Offline
Point: 81
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbrauner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Altså min harmony 1100 har fungeret perfekt i over 1 år :) Kun når jeg laver ændringer i mit setup så skal jeg ind og lave om i tingene :)
Kan heller ikke genkende denne beskrivelse.   Er vildt tilfreds med TouchBig smile

1100 har RF hvilket nok også ville løse nogle af mine problemer, som er ikke modtagede signaler og det at jeg skal holde fjernbetjeningen peget mod mine enheder i 5 sekunder for at skifte aktivitet synes jeg er vildt irriterende. 

Har ikke prøvet touch men tænker bare at problemer med at det tager tid at sende efterfølgende ir signaler må være det samme. 
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af bbrauner bbrauner skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af DanielPT DanielPT skrev:

Altså min harmony 1100 har fungeret perfekt i over 1 år :) Kun når jeg laver ændringer i mit setup så skal jeg ind og lave om i tingene :)
Kan heller ikke genkende denne beskrivelse.   Er vildt tilfreds med TouchBig smile

1100 har RF hvilket nok også ville løse nogle af mine problemer, som er ikke modtagede signaler og det at jeg skal holde fjernbetjeningen peget mod mine enheder i 5 sekunder for at skifte aktivitet synes jeg er vildt irriterende. 

Har ikke prøvet touch men tænker bare at problemer med at det tager tid at sende efterfølgende ir signaler må være det samme. 

Ja jeg køre også med RF extenderne så alt er gemt væk og det fungere perfekt!
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 19:44
Når der som regel skal tændes flere apparater efter hinanden, må det jo af gode grunde tage flere sekunder, hvor remoten skal pege mod apparaterne. Men bagefter, når der skal skrues op eller skiftes kanal, tar' det ikke længere tid end med den native remote.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 10111213>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu