recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal remote der bare virker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal remote der bare virker?

 Besvar Besvar Side  <1234 13>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Softwaren køber man ved at oprette sig som bruger med sin google konto.
Hvis alle komponenter kan styres over wifi behøves ingen hardware.
Jeg har et samsung tv som desværre ikke understøtter wol, derfor har jeg været nødt til at købe en Itach ip2ir, kan fås I dk for ca 900,-
Men start eventuelt med en trial periode og se hvor smart det faktisk er. Vi har herhjemme 7 forskellige tlf/tablets som alle uafhængigt af hinanden kan styre det hele - tv, apple tv, yamaha receiver, xbmc, motorola tv boks,

Jeg synes jeg har haft en del problemer med de mulit-remotes jeg har prøvet på Ipad.. mest omkring at de ikke har kunne finde mine enheder selv. Jeg merner faktisk jeg har prøvet Irule uden held.
Dog var det kun en app jeg hentede fra appstore. Kan se jeg skal downloade noget builder?
Derfor var jeg i den tro at der skulle en sende/modtager boks til for at få hul igennem.
Men ja der burde jo fungere, for jeg har jo 3 seperate apps som kan styre mine 3 enheder. 
Desværren ikke nogen 3ién endnu Cry


Redigeret af mbm1 - 26-Marts-2013 kl. 12:00
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Så i går fandt jeg mine gamle Harmony frem som jeg havde brugt/bandet over før Wifi-kontrollernes tid.
I princippet burde Harmonyén være brugbar. Alt kan sættes op og styres fint.
Jeg har et TV, en forstærker og en PC med XBMC. Alt dette funker sku helt OK Wink
Men men men det der altid har drillet mig sindsygt med brugen af disse remotes er når man bruger aktiviteter.
Problemet opstår hvis/når en enhed ikke er blevet slukket. Næste gang man så bruger en aktivitet så istedet for at den tror enheden skal tænde op så slukker den enheden. 
Er der en eller anden mulighed for at komme dette til livs?
Det er et opsætningsspørgsmål, for din harmony bør huske hvilke apparater der er tændte og slukkede og ikke forsøge at "tænde" et apparat der allerede er tændt. 

Hvis du går uden om aktiviteterne og skifter rundt mellem apparaterne manuelt med "devices" knappen, så laver du kuk i den for automatikken i sådan en harmony. Det samme gælder hvis du lige hiver tv'ets originale fjernbetjening frem og slukker for tv'et, det har harmony'en af gode grunde ikke en chance for at vide, så den tror stadig tv'et er tændt og ender med at tænde tv'et når den tror den slukker det.

Hvis du får sat din harmony korrekt op og holder dig til at bruge aktiviteter så laver den ikke ged i det. Eneste tidspunkt min harmony laver ged i det er hvis solen står lige ind i stuen og overdøver min harmony så tv'et ikke lige fanger at der blev sagt "tænd og skift til hdmi2". Hvis det sker, så vipper jeg persiennerne lidt og trykker "help" på harmonyen, så genudsender den lige de sidste par kommandoer og spørger mig om det løste problemet.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 12:19
Strandvasker, jeg synes, at du maler det lige lovligt rosenrødt.

Det er ikke kun et opsætningsspørgsmål. Det er også et spørgsmål om dårlige vinkler, skyggende indbo osv. Nogle gange går signalet bare tabt, og så tror fjernbetjeningen, at apparatet er i en anden tilstand, end det i virkeligheden er.

Bevares, man kan da bruge help-funktionen. Men det bliver altså også noget mere omstændeligt hvis man ikke bruger diskrete koder til tænd/sluk og skift af input. Så kan fjernbetjeningen jo ikke bare fyre de seneste kommandoer af uden at risikere at ændre noget, der allerede var i orden.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 12:32
Alle roste Logitech Harmony fjernbetjeningerne, så jeg hoppede også på sådan en for et par år siden (525 model), men efter et halv år opgav jeg den.
Opsætningens softwaren var noget af det værste software jeg nogen sinde har brugt, og den åd al strømmen i løbet af en måned, og til sidst begyndte knapperene også at svigte.
Så jeg gik tilbage til alle de originale fjernbetjeninger.

Så for lidt over et halv år siden, blev jeg træt af det fjernbetjenings rod, og investerede i en Logitech Harmony 200 til 199kr, uden al det aktivitet sjov.
Opsætningen er total simpel med drag and drop af kommandoer til tasterene, og jeg har ikke fortrudt et sekund, og især til prisen.
Så hvis du vil have en simpel remote uden display og smarte funktioner, så kan jeg varmt anbefale den.
Mvh Jesper
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 13:21
Nu ville jeg prøve det der Irule igen.
Men hvordan logger jeg ind ? og hvor kan jeg prøve de 14 dage gratis?
Ikke umiddelbart er særlig nem start Cry
Når jeg klikker på prøv. kommer jeg ind hvor jeg skal betale.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

Nu ville jeg prøve det der Irule igen.
Men hvordan logger jeg ind ? og hvor kan jeg prøve de 14 dage gratis?
Ikke umiddelbart er særlig nem start Cry
Når jeg klikker på prøv. kommer jeg ind hvor jeg skal betale.
 
Som jeg husker det var det meget nemt at komme igang med:
Jeg har købt Pro udgaven da vi har mere end 3 forskellige tlf/tablets med forskelling opløsning, synes faktisk det er pengene værd.


Redigeret af ridderdk - 26-Marts-2013 kl. 13:42
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 13:55
NEMT `???
LOL
ok jeg købte det sku, kunne ikke få 14 dages trail,, så måtte slippe 300 kr.
Men jeg sakl da love for jeg er totalt lost. Aner ikke hvor jeg skal starte henne.
Havde nu håbet på der var noget søgning så den fandt ens enheder selv. Men nej :(
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:01
Jeg har min Harmony 1100 som fungere perfekt!
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

NEMT `???
LOL
ok jeg købte det sku, kunne ikke få 14 dages trail,, så måtte slippe 300 kr.
Men jeg sakl da love for jeg er totalt lost. Aner ikke hvor jeg skal starte henne.
Havde nu håbet på der var noget søgning så den fandt ens enheder selv. Men nej :(
Jeg mente nemt at få det "klargjort"
En god start er her, masser af tutorials
 
Jeg startede jo også med at skrive der er en del at sætte sig ind i, men det kommer rimeligt hurtigt, og resultatet bliver altså godt :-)
 
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:19
Sådan ser min TV side ud, som du kan se til venstre har jeg defineret 5 forskellige "Handsets" alle med forskellig opløsning, heldigvis findes der templates til næsten alt, så det stort set kun er finpudsning af kommandoer og devices (tv, receiver m.m), samt knapper og udseende der skal til.
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

NEMT `???
LOL
ok jeg købte det sku, kunne ikke få 14 dages trail,, så måtte slippe 300 kr.
Men jeg sakl da love for jeg er totalt lost. Aner ikke hvor jeg skal starte henne.
Havde nu håbet på der var noget søgning så den fandt ens enheder selv. Men nej :(
Jeg mente nemt at få det "klargjort"
En god start er her, masser af tutorials
 
Jeg startede jo også med at skrive der er en del at sætte sig ind i, men det kommer rimeligt hurtigt, og resultatet bliver altså godt :-)
 

Sikkert. Jeg havde håbet på noget "plugnplay" Nu har jeg siddet med det 1 time uden over hovedet at finde ud af at adde noget som helst der virker :(
SLukket lortet, og tager en pause inden jeg går helt grasatDead 
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:46
Jeg leder efter en fed fjernbetjening der kan klare: PS3, Philips CD-afspiller, Sagemcom Boxer boks, pc

som er tilsluttet til tv, tv, Receiver og Subwoofer.

Nogle som kan anbefale nogle som virker 100% gerne med kommandoer som ''Afspil musik'' ''Tænd tv'' osv? 

Tænkte på Logitech Harmony One+, men er der bedre alternativer. Prisen er på maks de 1500.kr.

På forhånd tak. 
P.s. det er slet ikke for jeg vil ødelægge tråden med mit spørgsmål, håber bare i kan svare på det og også hjælpe trådstarter her.
Hilsen Frederik :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu