recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal remote der bare virker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal remote der bare virker?

 Besvar Besvar Side  <12345 13>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:51
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:53
Hvordan håndterer irule synkronisering af apparaternes tilstand og igangværende aktiviteter på tværs af forskellige håndsæt?

Hvis der er to-vejskommunikation til alle apparaterne, kan hvert håndsæt selvfølgelig bare spørge apparaterne, hvad de har gang i.

Men hvis man kører med en "gammeldags" apparater og en ip2ir, er der jo kun envejs-kommunikation. Hvordan ved håndsæt nummer 2 så, om man var i gang med at se TV eller høre radio, hvis man har sat det i gang med håndsæt nummer 1?
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 14:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120695&PN=1&title=s-logitech-harmony-1100

Klaus
Må ikke købe brugt, selvom denne er fed. Håber du/i har flere anbefalinger.
Hilsen Frederik :)
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Hvordan håndterer irule synkronisering af apparaternes tilstand og igangværende aktiviteter på tværs af forskellige håndsæt?

Hvis der er to-vejskommunikation til alle apparaterne, kan hvert håndsæt selvfølgelig bare spørge apparaterne, hvad de har gang i.

Men hvis man kører med en "gammeldags" apparater og en ip2ir, er der jo kun envejs-kommunikation. Hvordan ved håndsæt nummer 2 så, om man var i gang med at se TV eller høre radio, hvis man har sat det i gang med håndsæt nummer 1?
Der er ingen kommunikation mellem håndsæt, men det spiller heller ingen rolle efter min mening.
Du laver selv dine egne "Entrances" med kommandoer der skal sendes til apparaterne hver gang en aktivitet startes.
 
Det resulterer selvfølgelig i en del unødvendige kommandoer, men det generer mig ikke.
 
 
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 16:38
Hvordan håndterer systemet, at du har startet en aktivitet op på eet håndsæt og fortsætter på et andet?

Skal du også starte aktiviteten på det andet håndsæt, selv om du allerede har startet den på det første?

Hvad nu, hvis man som bruger ikke ved, hvilken aktivitet, der kører? Man hører f.eks. radio, men ved ikke, om det kommer fra tuneren eller fra streaming-dimsen, men man ønsker at skifte kanal. Hvad gør man i det tilfælde?



Redigeret af Allan Olesen - 26-Marts-2013 kl. 16:48
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Det blev jeg godt nok ikke klogere af.

Hvordan håndterer systemet, at du har startet en aktivitet op på eet håndsæt og fortsætter på en anden?

Skal du også starte aktiviteten på det andet håndsæt, selv om du allerede har startet den på det første?

Hvad nu, hvis man som bruger ikke ved, hvilken aktivitet, der kører? Man hører f.eks. radio, men ved ikke, om det kommer fra tuneren eller fra streaming-dimsen, men man ønsker at skifte kanal. Hvad gør man i det tilfælde?

Man klikker på den aktivitet man ønsker skal køre.
Kører noget andet i forvejen er man vel i samme situation som hvis det var en Harmony: Man spørger hvem der lytter, og eventuelt skælder ud hvis vedkommende har glemt at slukke ?
Og igen :
Det resulterer selvfølgelig i en del unødvendige kommandoer, men det generer mig ikke at tv igen stiller sig på HDMI2 selvom den allerede var der og receiver går på AV2 selvom den allerede var der.
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120695&PN=1&title=s-logitech-harmony-1100

Klaus
Må ikke købe brugt, selvom denne er fed. Håber du/i har flere anbefalinger.
Harmony One+ er udgået til fordel for Harmony Touch. Det er muligt du kan finde One+ i forretningerne, men da det er en gl model, understøttes SW sikkert ikke så længe.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan Olesen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Man klikker på den aktivitet man ønsker skal køre.

Udgangspunktet for mit spørgsmål var, at man ønsker at fortsætte den aktivitet, som er i gang, og muligvis startet af andre.

Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:


Kører noget andet i forvejen er man vel i samme situation som hvis det var en Harmony: Man spørger hvem der lytter, og eventuelt skælder ud hvis vedkommende har glemt at slukke ?


Hos os er det helt accepteret, at eet familiemedlem påbegynder en aktivitet, og de andre "overtager" den.

Med Harmony tager jeg fjernbetjeningen op og trykker på kanalskifteknappen, hvis jeg vil skifte kanal. Jeg behøver ikke vide, om billedet på TV'et kommer fra TV'ets tuner eller fra vores DVB-C-boks.


Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 17:33
Med fare for at det ender i en krig på ord (bogstaver):
 
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


Udgangspunktet for mit spørgsmål var, at man ønsker at fortsætte den aktivitet, som er i gang, og muligvis startet af andre.

Ja, man klikker så igen på den samme aktivitet på et andet håndsæt og risikerer man skal stille ind på kanal 3 igen på netradioen, ja det har du ret i. Ved xbmc, tv eller apple tv sker ingenting andet end at fjernsyn i venstre hjørne viser at HDMI2 aktiveres igen.....
 
 
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:


Hos os er det helt accepteret, at eet familiemedlem påbegynder en aktivitet, og de andre "overtager" den.
Med Harmony tager jeg fjernbetjeningen op og trykker på kanalskifteknappen, hvis jeg vil skifte kanal. Jeg behøver ikke vide, om billedet på TV'et kommer fra TV'ets tuner eller fra vores DVB-C-boks.
Jeg kan så heller ikke forstå dine bekymringer her, må henvise til mit svar ovenfor.
 
Hverken Harmony eller Irule er perfekt, jeg har brugt Harmony i mange år også, og det eneste jeg savner herfra, er at man ikke altid behøver at kigge ned på sin remote, det skal man desværre altid når Irule bruges. Og ja, så skal en tlf/tablet jo "aktiveres" hvergang afhængig af sleep indstillingerne....
Til top
theman7979 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2009
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér theman7979 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 17:38
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Strandvasker, jeg synes, at du maler det lige lovligt rosenrødt.

Det er ikke kun et opsætningsspørgsmål. Det er også et spørgsmål om dårlige vinkler, skyggende indbo osv. Nogle gange går signalet bare tabt, og så tror fjernbetjeningen, at apparatet er i en anden tilstand, end det i virkeligheden er.

Bevares, man kan da bruge help-funktionen. Men det bliver altså også noget mere omstændeligt hvis man ikke bruger diskrete koder til tænd/sluk og skift af input. Så kan fjernbetjeningen jo ikke bare fyre de seneste kommandoer af uden at risikere at ændre noget, der allerede var i orden.
 
Hos os kostede det en Harmony 900 før konen og ungerne rigtig ville tage ideen om en universal fjernbetjening til sig.
 
Nu kan de ikke forestille sig andet, og vi kommer ALDRIG til at bruge in IR fjernbetjening hvor man er tvunget til at "pege" igen.
 
 
Til top
Razk10 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Februar-2008
Status: Offline
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Razk10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 18:14
Jeg har købt en philips 8215, den er jeg rigtig tilfreds med. Nem at sætte op og bruge. Jeg synes det er rart at have nogle fysiske knapper.
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2013 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Den her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=120695&PN=1&title=s-logitech-harmony-1100

Klaus
Må ikke købe brugt, selvom denne er fed. Håber du/i har flere anbefalinger.
Harmony One+ er udgået til fordel for Harmony Touch. Det er muligt du kan finde One+ i forretningerne, men da det er en gl model, understøttes SW sikkert ikke så længe.
Har hørt en masse Touch, både i tests og en af mine kammeraters erfaring. Derfor ville jeg mene Harmony One+
Hilsen Frederik :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu