recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal remote

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Universal remote
    Sendt: 15-December-2012 kl. 21:51

Nu kunne jeg godt tænke mig, at få fjernet nogle, af mine fjernbetjeninger på bordet. Så jeg ville godt have en universal, men hvad skal jeg gå efter? Jeg skal ikke have en til over 2000kr. Og kan man egentlig købe sådan en et sted, hvor det hele bliver sat op for mig? Jeg er ikke sikker på, at jeg kan lære den de forskellige makroer. Jeg vil jo gerne have, at når jeg tænder min Blu-ray, så starter det hele op på den rette kanal, og lyden kommer ud af det rette sted.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Nu kunne jeg godt tænke mig, at få fjernet nogle, af mine fjernbetjeninger på bordet. Så jeg ville godt have en universal, men hvad skal jeg gå efter? Jeg skal ikke have en til over 2000kr. Og kan man egentlig købe sådan en et sted, hvor det hele bliver sat op for mig? Jeg er ikke sikker på, at jeg kan lære den de forskellige makroer. Jeg vil jo gerne have, at når jeg tænder min Blu-ray, så starter det hele op på den rette kanal, og lyden kommer ud af det rette sted.

Jamen Flemming disse logitech er jo så meget brugt (grim -LOL ). Men måske lige i underkanten med 2K hvis du vil have den programeret også. Det sidste kan være halvdyrt. Måske du kan finde en på siden her, som vil hjælpe digBig smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Nu kunne jeg godt tænke mig, at få fjernet nogle, af mine fjernbetjeninger på bordet. Så jeg ville godt have en universal, men hvad skal jeg gå efter? Jeg skal ikke have en til over 2000kr. Og kan man egentlig købe sådan en et sted, hvor det hele bliver sat op for mig? Jeg er ikke sikker på, at jeg kan lære den de forskellige makroer. Jeg vil jo gerne have, at når jeg tænder min Blu-ray, så starter det hele op på den rette kanal, og lyden kommer ud af det rette sted.

Jamen Flemming disse logitech er jo så meget brugt (grim -LOL ). Men måske lige i underkanten med 2K hvis du vil have den programeret også. Det sidste kan være halvdyrt. Måske du kan finde en på siden her, som vil hjælpe digBig smile
Jeg er næsten ligeglad, med om de er grimme, bare den kan gøre det som den skal. Jeg er lidt bange for, at jeg ikke kan få den til at virke, så derfor vil jeg gerne have den sat op. Jeg er bare helt på bar bund, med hvad jeg skal have. Om der er nogen herfra, som kunne hjælpe, det ved jeg ikke. Men kunne da være en mulighed.
Det er også mest for kone og børn, de er lidt elektronik tumper. Børnene skal nok komme efter det. Men konen, nej.Wink 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2012 kl. 23:42
Jeg smed næsten det dobbelte og fik enelegant løsning som selv min svigermor kan finde ud af. Beo4 og Lintronic boks, men det kræver at du enten selv programmerer den, eller får nogen til at gøre det for dig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 00:00
Jeg købte en brugt Harmony One billigt. Satte selv så meget op jeg kunne, og det var ikke ret meget. Resten ordnede Logitech Supporten for mig
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jeg smed næsten det dobbelte og fik enelegant løsning som selv min svigermor kan finde ud af. Beo4 og Lintronic boks, men det kræver at du enten selv programmerer den, eller får nogen til at gøre det for dig.


Klaus

Det er lidt over, hvad jeg vil give for det. Jeg synes, at der er mange, som taler godt om logitech. Så måske sådan noget, og at jeg kan få en, til at sætte den op. Hvad det så koster?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 00:09
Programmeringen af en Logitech er simpel. Du downloader programmet, skriver hvad dine enheder hedder, og så finder programmet makroerne i databasen, og overfører dem til fj.btj. via usb kablet.
 
Ser sådan ud til Harmony One. Og du trykker på downloads og er igang...


Redigeret af Kampus - 16-December-2012 kl. 00:14
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 00:21
Super. Jeg ser på det i morgen. Jeg kan altid købe den i elgiganten. De har en super returret.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det er lidt over, hvad jeg vil give for det.


Sådan havde jeg det også i et par år. Så købte jeg det og fandt ud af at den løsning nok holder tre gange så længe som en Logitech løsning og fandt det billigst i længden.

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg synes, at der er mange, som taler godt om logitech. Så måske sådan noget, og at jeg kan få en, til at sætte den op. Hvad det så koster?


Den erfaring jeg har med Logitechs fjernbetjeninger er at det er forholdsvis let selv at sætte det op via webtjenesten. Den yderligere erfaring jeg har er at nogen gange svigter systemet, når du skal tænde en 2-3 enheder og skifte inputs - og så er det meget "træls".

Jeg har endnu til gode at se min Beo4/Lintronic løsning svigte mig en eneste gang. Den gør præcist som den får bud på. Og så er der lige den feel der er til forskel, når du tager en Beo4 i hånden, frem for at nappe en Logitech op fra bordet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 08:49
Har brugt en harmoni one i ca 2 år.
Og bruger kun den ene til hele setup.
( tv. Bluray. Atv3. Yousee boks. Mediecenter. Forstærker. Lyddæmper. )
Rimelig nem at sætte op. Og det bør du også kunne klare.
Faktisk hjælper logitech med det meste.   Kun speciale ønsker kræver lidt mere.

Også ved udskiftning af udstyr er den super. Da jeg for nylig kom glad med hjem med en oppo bluray, skiftede jeg blot delen ud i softwaren til remonten og 5 minutter senere klarede one også oppo'en.

Hifiklubben Køge har den til 699.-   Det er en lille søndags tur.


Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 09:34
Harmony er superlet, enkel og billig. Men ønsker du "lidt ekstra" i funktion og feel er den bare lidt for billig. Sorry. Jeg bruger PT også en One men kigger efter noget andet da den overall, for mig, føles for billig.
BS
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Det er lidt over, hvad jeg vil give for det.


Sådan havde jeg det også i et par år. Så købte jeg det og fandt ud af at den løsning nok holder tre gange så længe som en Logitech løsning og fandt det billigst i længden.

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg synes, at der er mange, som taler godt om logitech. Så måske sådan noget, og at jeg kan få en, til at sætte den op. Hvad det så koster?


Den erfaring jeg har med Logitechs fjernbetjeninger er at det er forholdsvis let selv at sætte det op via webtjenesten. Den yderligere erfaring jeg har er at nogen gange svigter systemet, når du skal tænde en 2-3 enheder og skifte inputs - og så er det meget "træls".

Jeg har endnu til gode at se min Beo4/Lintronic løsning svigte mig en eneste gang. Den gør præcist som den får bud på. Og så er der lige den feel der er til forskel, når du tager en Beo4 i hånden, frem for at nappe en Logitech op fra bordet.

Klaus
Jamen, det lyder jo fedt nok. Men jeg tror jeg tager en, af de lidt billigere i første omgang. Så kan jeg få en fornemmelse af systemet. Jeg kender godt kvaliteten af B&O. Så jeg ville ikke være bange, for at købe den. Men ikke lige nu.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu