recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universal remote
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universal remote

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 11:18
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har brugt en harmoni one i ca 2 år.
Og bruger kun den ene til hele setup.
( tv. Bluray. Atv3. Yousee boks. Mediecenter. Forstærker. Lyddæmper. )
Rimelig nem at sætte op. Og det bør du også kunne klare.
Faktisk hjælper logitech med det meste.   Kun speciale ønsker kræver lidt mere.

Også ved udskiftning af udstyr er den super. Da jeg for nylig kom glad med hjem med en oppo bluray, skiftede jeg blot delen ud i softwaren til remonten og 5 minutter senere klarede one også oppo'en.

Hifiklubben Køge har den til 699.-   Det er en lille søndags tur.


Og du har aldrig fejl på det? Gad vide om de også virker til den nye Youbio boks? Ellers kommer det vel?
Nogen som kender forskellen på Harmony One, og denne her? Den ser lidt bedre ud i plastikken. Du skriver at Logitech hjælper med det meste, er det på nettet, eller over telefon? 
Og hvad er forskellen på Harmony One, og Harmony one +?
 


Redigeret af flemming larsen - 16-December-2012 kl. 11:22
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 11:20
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Harmony er superlet, enkel og billig. Men ønsker du "lidt ekstra" i funktion og feel er den bare lidt for billig. Sorry. Jeg bruger PT også en One men kigger efter noget andet da den overall, for mig, føles for billig.
BS
Jeg er vant til Panasonics fjernbetjeninger, og de er bestemt ikke så gode i kvaliteten.  
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har brugt en harmoni one i ca 2 år.
Og bruger kun den ene til hele setup.
( tv. Bluray. Atv3. Yousee boks. Mediecenter. Forstærker. Lyddæmper. )
Rimelig nem at sætte op. Og det bør du også kunne klare.
Faktisk hjælper logitech med det meste.   Kun speciale ønsker kræver lidt mere.

Også ved udskiftning af udstyr er den super. Da jeg for nylig kom glad med hjem med en oppo bluray, skiftede jeg blot delen ud i softwaren til remonten og 5 minutter senere klarede one også oppo'en.

Hifiklubben Køge har den til 699.-   Det er en lille søndags tur.


Og du har aldrig fejl på det? Gad vide om de også virker til den nye Youbio boks? Ellers kommer det vel?
Nogen som kender forskellen på Harmony One, og denne her? Den ser lidt bedre ud i plastikken. Du skriver at Logitech hjælper med det meste, er det på nettet, eller over telefon? 
Og hvad er forskellen på Harmony One, og Harmony one +?
 
Ikke nogen?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 14:44
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

http://www.avforums.com/forums/remote-controls/1515147-harmony-one-details.html
Bs
Det var vist ikke den store forskel.
 
Jeg kom desværre til, at se en youtube video, og den gjorde mig bare mere forvirret, i forhold til, selv at sætte den op.Confused
 
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 17:49
Jeg synes egentlig opsætningen på Harmony er ret god, men det her med at man skal sidde og peje på alting indtil en makro er ovre er lidt irriterende. Jeg har pt. en Touch til test og den virker sådan set fint, men ligesom Klaus så har jeg også selv et Lintronic setup og i direkte sammenligning rent betjeningsmæssigt, så er der altså bare en klasse eller to i forskel. Men opsætningen kan slet ikke sammenlignes - Logitechs er 200% mere brugervenlig end Lintronic.

Jeg har heller ikke oplevet at mit Lintronic har fejlet endnu (med mindre jeg selv har været ovre og tænde for en enhed manuelt), men det har jeg på Harmony pga. det med at den skal holdes stille.

En sidebemærkning: ægte integration er i min mening B&Os egen løsning. Det virker kort sagt pisse godt. Deres universalbetjening i deres nye modeller kører fuldstændigt som var enhederne en del af TVet. Da der er fuld feedback mellem aktiviteten på HDMI-porten og IR-øjet, så ved Tv'et altid hvilke enheder der er tændt, hvilket ganske enkelt bare spiller. Da jeg testede BV11 måtte jeg desværre indrømme, at jeg inderst inde ønskede at mit eget setup med Lintronic var ligeså fedt. Den feature er mindst 10.000 kr. værd i min bog for det rykker virkeligt i hverdagen! Sorry for sidespringet :-)

Redigeret af Torben Rasmussen - 16-December-2012 kl. 17:54
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 17:57
Logitech remoten har jo heldigvis en ? (hjælpe) knap hvis noget er gået galt og så prøver den sig igennem flere ting indtil alt er tændt som det skal.

Jeg har pt en Logitech touch, men har været mest glad for min Logitech Harmony One.

Mht til YouBio boksen, hvis den ikke er i databasen, så kan den også programmeres til at lære YouBio boksens kommandoer, så ingen problem.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 18:07
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg synes egentlig opsætningen på Harmony er ret god, men det her med at man skal sidde og peje på alting indtil en makro er ovre er lidt irriterende. Jeg har pt. en Touch til test og den virker sådan set fint, men ligesom Klaus så har jeg også selv et Lintronic setup og i direkte sammenligning rent betjeningsmæssigt, så er der altså bare en klasse eller to i forskel. Men opsætningen kan slet ikke sammenlignes - Logitechs er 200% mere brugervenlig end Lintronic.

Jeg har heller ikke oplevet at mit Lintronic har fejlet endnu (med mindre jeg selv har været ovre og tænde for en enhed manuelt), men det har jeg på Harmony pga. det med at den skal holdes stille.

En sidebemærkning: ægte integration er i min mening B&Os egen løsning. Det virker kort sagt pisse godt. Deres universalbetjening i deres nye modeller kører fuldstændigt som var enhederne en del af TVet. Da der er fuld feedback mellem aktiviteten på HDMI-porten og IR-øjet, så ved Tv'et altid hvilke enheder der er tændt, hvilket ganske enkelt bare spiller. Da jeg testede BV11 måtte jeg desværre indrømme, at jeg inderst inde ønskede at mit eget setup med Lintronic var ligeså fedt. Den feature er mindst 10.000 kr. værd i min bog for det rykker virkeligt i hverdagen! Sorry for sidespringet :-)
 
Det er næsten noget af det vigtigste, det skal være at sætte op. Og ærligt talt, så er pengene der ikke til B&O versionen.
Hvis der så bare, var en af mine venner som havde, så jeg kunne se hvordan det virkede. Det ville hjælpe lidt.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Logitech remoten har jo heldigvis en ? (hjælpe) knap hvis noget er gået galt og så prøver den sig igennem flere ting indtil alt er tændt som det skal.

Jeg har pt en Logitech touch, men har været mest glad for min Logitech Harmony One.

Mht til YouBio boksen, hvis den ikke er i databasen, så kan den også programmeres til at lære YouBio boksens kommandoer, så ingen problem.
Det lyder efterhånden, som om jeg skal prøve en Harmony one, fra Elgiganten. Den kan altid afleveres igen.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af Hanien Hanien skrev:

Logitech remoten har jo heldigvis en ? (hjælpe) knap hvis noget er gået galt og så prøver den sig igennem flere ting indtil alt er tændt som det skal.


Korrekt. Hvordan forklarer man kone og barn det?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 18:52
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvis der så bare, var en af mine venner som havde, så jeg kunne se hvordan det virkede. Det ville hjælpe lidt.


Altså kommer du en tur over til det mørke Jylland, skal du være velkommen til at kigge forbi Hammel og få en demo af Lintronic setup.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2012 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Hvis der så bare, var en af mine venner som havde, så jeg kunne se hvordan det virkede. Det ville hjælpe lidt.


Altså kommer du en tur over til det mørke Jylland, skal du være velkommen til at kigge forbi Hammel og få en demo af Lintronic setup.


Klaus
Jeg takker, meen det er lige lidt langt nok.Big smile
Mvh
Flemming Larsen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu