Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19775
|
Sendt: 12-Februar-2011 kl. 10:15 |
brfcjon skrev:
Jeg er selv stor fan af B&Os fjernbetjeninger, men jeg har simpelthen ikke pengene lige nu. To lejligheder og en nybygget hjemmebio som stadig mangler lidt stumper betyder at chefen ikke tillader 4k på en fjernbetjening. |
Så må man jo spare op :-) Hvad ender "æble med tilbehør" i rent prismæssigt og kan man lave macroer med den? kalus
|
|
 |
brfcjon
Bruger
Oprettet: 03-Oktober-2009
Sted: Denmark
Point: 217
|
Sendt: 12-Februar-2011 kl. 11:02 |
hehe ja det kan man blive nødt til=)
Æblerne har jeg, og dimsen der gør den til en remote koster 3-400 kr. på amazon.co.uk. Og det er så små penge at det ligger inden for spontant køb af legetøj budgettet... Jeg var bare i tvivl om hvilken er bedst og så også om det er helt hul i hovedet.
|
 |
KlausDM
Platin medlem
Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19775
|
Sendt: 12-Februar-2011 kl. 11:06 |
brfcjon skrev:
Æblerne har jeg, og dimsen der gør den til en remote koster 3-400 kr. på amazon.co.uk. Og det er så små penge at det ligger inden for spontant køb af legetøj budgettet... Jeg var bare i tvivl om hvilken er bedst og så også om det er helt hul i hovedet.
|
Jeg har det lidt omstændigt med touch skærme til fjernbetjening, måske derfor min aldrende pronto ligger uberørt hen. Klaus
Redigeret af KlausDM - 12-Februar-2011 kl. 11:06
|
|
 |
Brasch
Guld medlem
Oprettet: 14-November-2007
Point: 645
|
Sendt: 12-Februar-2011 kl. 13:48 |
Lexicon forever skrev:
Er 1100´eren nede i 2500,- efterhånden. Det er absolut den fedeste af Harmony´s. Den ligner jo Philips Pronto´s største til forveksling, og den er næsten ligeså brugbar. Pronto TSU9400 koster dog alligevel 11k. |
de to remotes kan på ingen måde sammenlignes - ellers er det i hvert noget af en amatør der har sat den op - de forskellige pronto remotes kan på nogle områder langt mere end de langt dyrere AMX og Creston. Det kræver dog man kan programmere javascript, ellers er det spild af penge
|
 |
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
|
Sendt: 12-Februar-2011 kl. 18:43 |
Creston er måske ligeså meget for prestige´ens skyld  Hvis jeg nogensinde kommer til at eje en Crestron, så skal den da låses inde efter brug.
Kan du nævne nogle forskelle på de to? Alle de opsætningsmuligheder man har brug for, kan Harmonyen, og desuden er den nemmere at sætte op. Den kan tilsluttes IR-extender, styre op til 15 enheder, lys osv.
Prontoen skulle være lidt mere avanceret at sætte op, efter hvad jeg har fået at vide hvertfald. undermenuerne og menuerne skulle så være lidt mere ligetil når man laver en grundig opsætning ift. Harmonyen.
|
 |
Brasch
Guld medlem
|
Sendt: 13-Februar-2011 kl. 14:34 |
Lexicon forever skrev:
Creston er måske ligeså meget for prestige´ens skyld Hvis jeg nogensinde kommer til at eje en Crestron, så skal den da låses inde efter brug.
Kan du nævne nogle forskelle på de to? Alle de opsætningsmuligheder man har brug for, kan Harmonyen, og desuden er den nemmere at sætte op. Den kan tilsluttes IR-extender, styre op til 15 enheder, lys osv.
Prontoen skulle være lidt mere avanceret at sætte op, efter hvad jeg har fået at vide hvertfald. undermenuerne og menuerne skulle så være lidt mere ligetil når man laver en grundig opsætning ift. Harmonyen. |
jeg kan da gøre et forsøg. Først og fremmest er prontoerne ikke kun lidt mere avancerede at sætte op, men rigtigt meget mere avancerede (men det er også lavet for at være til prof installatører). Pronto kan sættes op nogenlunde som en harmony, men så har man spildt en masse penge. I forhold til harmony er prontoens største force understøttelse af javascriptprogrammering og tcp/ip kommunnikation. Brug af IR på pronto pro serien er noget man mest gør af nød, hvis udstyret ikke understøtter hverken RS-232 eller IP kommunikation. Et super eksempel på prontoens styrker, IP kontrol af Win7 Media center:
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 13-Februar-2011 kl. 15:54 |
Jeg kan i det mindste sige, at jeg er super tilfreds med min Pronto TSU9300. Der var ikke rigtigt nogen af de andre fjernbetjeninger som jeg havde haft fingrene i, som jeg synes var mig (og jeg har prøvet mange). Men jeg tør bestemt ikke selv rode med programeringen, så det gør min forhandler.
Jeg har adgang til en særdeles simpel betjening af hele mit set up, og desuden som undermenuer, adgang til mine enheders menuer - og det kører bare.
Man kan sikkert få en billigere fjernbetjening, men Prontoen er i mine øjne bare super lækker, og højner for mig kvaliteten og glæden af hele mit setup
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |
Brasch
Guld medlem
|
Sendt: 13-Februar-2011 kl. 16:38 |
Hother skrev:
Jeg kan i det mindste sige, at jeg er super tilfreds med min Pronto TSU9300. Der var ikke rigtigt nogen af de andre fjernbetjeninger som jeg havde haft fingrene i, som jeg synes var mig (og jeg har prøvet mange). |
Jamen,så er det jo kun fordi du mangler at afprøve TSU9400/9600/9800 i stedet, der understøtter prontoscript fuldt ud, hvor 9300 kun er enkelte moduler. - De mest almindelige ting kan dog stadig laves, det er bare en kende omstændigt
Hother skrev:
Men jeg tør bestemt ikke selv rode med programeringen, så det gør min forhandler.
Jeg har adgang til en særdeles simpel betjening af hele mit set up, og desuden som undermenuer, adgang til mine enheders menuer - og det kører bare. |
well, jeg læste om pronto serien et eller andet sted og værende en sucker for gadgets, så endte jeg med at købe den dyreste model og den dyreste extender (jeg mener det blev omkring 14k dengang via ebay). Jeg startede med at sætte den op som man normalt ville gøre med en Harmony, dels pga. manglende erfaring med programmeringen og dels fordi jeg ikke havde prøvet multi remotes på smartere måder. Derefter lavede jeg lidt små scripts selv, bla. feedback af volume. og rettede til, så kun fungerede vha makroer. Jeg gad ikke at implementere ekstra funktioner til setup af udstyr, da det er meget sjældent jeg er inde i de menuer og i de tilfælde jeg er gør det ingen forskel om jeg bruger prontoen eller den originale fjernbetjening. Efter et par år føler jeg mig efterhånden hjemme i javascript/prontoscript og har bl.a. lavet en simpel tv guide med beskrivelser fra ontv.dk's xml feed og kontrol af winamp og WMP på min pc til streaming af musik (dog med meget stor hjælp fra 6-7 brugere fra remotecentral.com), hvilket igen gav mig endnu mere erfaring, så jeg udelukkende benytter respons fra udstyr til at bestemme hvilken handling de enkelte knapper skal udføre. En enkelt undtagelse er dog yousee's selector, der ikke kan give feedback.
Hother skrev:
Man kan sikkert få en billigere fjernbetjening, men Prontoen er i mine øjne bare super lækker, og højner for mig kvaliteten og glæden af hele mit setup |
Det gør man, jeg vil dog skynde mig at nævne, at Philips har lukket prontodivisionen, så produkterne dør så snart de om nogle år begynder at gå i stykker, derfor vil jeg heller ikke som udgangspunkt anbefale nogen at købe dem nu, da der ikke bliver udviklet ret mange nye moduler til dem - det skal man sådan set selv stå for på nuværende tidspunkt.
|
 |
Hother
Platin medlem
hummelmose
Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
|
Sendt: 13-Februar-2011 kl. 16:58 |
@ Brasch, jo vist har jeg prøvet de større modeller af Prontoen, men de er bare overkill til mig. Faktisk er der langt flere muligheder i min Pronto end jeg har behov for
Rygtet vil vide at Pronto ikke er død, men videresælges til et vistnok amerikansk firma 
Redigeret af Hother - 13-Februar-2011 kl. 17:48
|
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
 |