recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uoriginale blækpatroner skyld i printerfejl??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUoriginale blækpatroner skyld i printerfejl??

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har selv en mp620. Som har printet mindst 3000 a4 sider med uorginalt blæk.

Og den virker stadig perfekt.

Så det burde ikke være dit problm, tror mere på en fejl

Enig, er den under 2 år gammel, er det retur til forhandleren.

Klaus

Problemet er bare, at Canon vil afskrive sig enhver form for garanti, når en blækprøve afslører at der er benytte uoriginalt blæk!

M.v.h.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Har selv en mp620. Som har printet mindst 3000 a4 sider med uorginalt blæk.

Og den virker stadig perfekt.

Så det burde ikke være dit problm, tror mere på en fejl

Det er ikke en konklusion du kan lave. Der er himmelvid forskel på det uoriginal lo** som sælges..

M.v.h.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 09:32
Ja man kan godt købe for billigt, havde en yderst velfungerende Brother printer tidl. som jeg købte de billigst mulige printerpatroner til. Kort tid efter kunne printeren ikke længere printe pænt og renseprogrammer hjalp ikke.
Øv nu har jeg købt en anden, printer med kladde mest muligt og betaler prisen for printerpatroner
hvor jeg er mere sikker på kvaliteten....
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-September-2009
Point: 124
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 09:35
Tak for alle inputs. Jeg tror lektien er, aldrig at købe en printer, der er dyrere end, at du kan smide den ud og købe en ny, når den ikke længere virker. Jeg ville dog gerne både have scan/kopi/print funktionen, men da jeg ikke har benyttet den hyppigt nok, er jeg formentlig selv skyld i, at den er stået af. Den er ca. 2 år gammel, men jeg kan ikke finde kvitteringen, så får formentlig ikke meget ud af at gå tilbage til forhandleren. Istedet går jeg på jagt efter en ny billig printer, der kan opfylde familiens beskedne printerforbrug.

Endnu engang, tak for alle inputs

/Frank73
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Frank73 Frank73 skrev:

Tak for alle inputs. Jeg tror lektien er, aldrig at købe en printer, der er dyrere end, at du kan smide den ud og købe en ny, når den ikke længere virker.

Jeg er så lodret uenig!
Min tidligere Canon-printer var 7 år gammel, og virkede stadig perfekt! Den havde altid printet med originalt blæk, havde aldrig problemer - selv efter flere måneder uden udskrift. Den blev solgt i foråret for kr. 1.000,-

Nu har jeg investeret i en Canon Pixma MG6150 multifunktionsprinter. Den fungerer pi**e godt. Kører trådløst og udskriver i en rigtig fin kvalitet (og hastighed). Og den får selvfølgelig også kun original blæk (og fotopapir). Den blev købt for kr. 700,-, men står p.t. til omkring 1.200,-

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 02-September-2011 kl. 09:45
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 09:47
Jeg vil da også indskyde, at jeg de seneste år udelukkende har købt netværksprinter (med wifi).. fordi vi ikke kan printe nok på de enkelte brugere der er i huset.. men når den er delt og alle bruger den så bliver den brugt mere.. og wifi, fordi så er den fri for netværksledninger.. den kan tages med ind i stuen hvis der skal laves større projekter hvor der kunne være et nærbehov hvis man ikke gad og hente fra dens faste plads... altså en "mobil" printer.. og jeg er også forlænge siden gået over til udelukkende at bruge originale patroner.. det giver de bedste print.. og holdbarheden er testet (foto).. og går der noget galt så skal man kun rette skytset mod 1..

har brugt canon de seneste år.. sidt en MG8150 damn den er lækker og sikke nogle fotoprint... tidligere havde jeg epson. (min gamle canon MP600R printer stadig lystigt ud hos min søster.. som fik den da jeg opgraderede)

Redigeret af rhsin - 02-September-2011 kl. 09:50
Mvh

René
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 10:28

Min forrige printer var en Canon Pixma ip4000 fra efteråret 2004. Den holdt til i foråret, da den begyndte at være tilstoppet i cyan hver gang jeg skulle printe. Og jeg har brugt uoriginale KMP patroner i 4-5 år.

Da de fleste patroner også var halvtomme benyttede jeg lejligheden til at købe en HP laserprinter i stedet, da den nye skulle understøtte Airprint fra iPad.

Så jeg synes også at Canon printere holder godt. Jeg ved ikke om det er pga. Uoriginale patroner at min "kun" holdt 6 år, eller det var en anden fejl.

Redigeret af Brixen - 02-September-2011 kl. 15:43
Venlig hilsen
KB
Til top
Frisko15 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Juni-2008
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 14:57
jeg bruger også uoriginale printer patroner på min Canon printer..
jeg har da oplevet at Magenta har tørret op flere gange, hvis der er gået for længe mellem mine print..
men det har jeg løst ved og koge noget vand, derefter komme det i en lille skål og tilsætte lidt eddikesyre
og så sætte printhovedet i blød i det, i ca 30-40 sekunder.. og vupti så kører den igen.. Thumbs Up
der er ingen garantier fra mig af, men hvis printeren/printhoved alligevel ikke duer.
(print hoved = koster jo som en ny printer alligevel ikke)..
men jeg kan garantere at det har virket hos mig.. Big smile
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Frisko15 Frisko15 skrev:

jeg bruger også uoriginale printer patroner på min Canon printer..
jeg har da oplevet at Magenta har tørret op flere gange, hvis der er gået for længe mellem mine print..
men det har jeg løst ved og koge noget vand, derefter komme det i en lille skål og tilsætte lidt eddikesyre
og så sætte printhovedet i blød i det, i ca 30-40 sekunder.. og vupti så kører den igen.. Thumbs Up
der er ingen garantier fra mig af, men hvis printeren/printhoved alligevel ikke duer.
(print hoved = koster jo som en ny printer alligevel ikke)..
men jeg kan garantere at det har virket hos mig.. Big smile

Ja, jeg har jeg ikke så meget at miste... det vil jeg prøve. Tak for tippet.
Til top
cccd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Februar-2006
Sted: Svendborg
Point: 732
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 15:12
Har en Canon ip5000 som er 5 -6år. Jeg køre kun med uoriginale blækpatroner fra Tyskland (Wesellcd)
Har måtte skifte printerhoved 1 gang. Der købte jeg et nyt i usa til kun 259kr hvor de her i dk skulle have ca 800kr.
Jeg har kunne få gang i mit printerhoved igen ved at tage det ud og sætte det på et stykke gennemvædet  køkkenrulle(vædet i sprit) skiftet det et par gange og wupti så kørte det igen !
Min printer bruger patroner uden chip, så den vil jeg meget nødig undvære da mine børn skriver en del ud og med en patron til kun 12kr !!Big smile

Ps : der findes også andre rense-væsker man kan købe på nette, men om de virker ved jeg ikke !!

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 15:15
Jeg skal igen understrege, at jeg aldrig - på 7 år - skiftede printhoved, eller havde problemer med indtørring, som en alm. rensning vi printerprogrammet kunne klare. Originale patroner tørrer ikke ind, på samme måde som uoriginale gør.

M.v.h.
Til top
Frank73 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Jeg skal igen understrege, at jeg aldrig - på 7 år - skiftede printhoved, eller havde problemer med indtørring, som en alm. rensning vi printerprogrammet kunne klare. Originale patroner tørrer ikke ind, på samme måde som uoriginale gør.

M.v.h.

Nej, men jeg synes omvendt ikke jeg har meget at tabe ved at følge ovennævte råd.
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu