recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Uoriginalt batteri til Canon S100? Er det en dumt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uoriginalt batteri til Canon S100? Er det en dumt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peoke Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peoke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Uoriginalt batteri til Canon S100? Er det en dumt?
    Sendt: 25-Maj-2012 kl. 11:46
Hej med jer.

Skal bruge et ekstra batteri til mit Canon Powershot S100. Modelnummeret på batteriet hedder NB-5L og efter en søgning på nettet faldt jeg over et uoriginalt af slagsen til 69 kr, hvilket er MEGET langt under hvad et originalt koster.

Kan mit kamera/oplader tage skade af at jeg benytter et uoriginalt batteri deri? kapaciteten er det samme som det originale. Jeg er selvfølgelig klar over at sikkert ikke kan skyde ligeså mange billeder med det uoriginale, men det skal også kun bruges som backup batteri.

Er der nogen der har erfaring med dette?
But did you die?
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1025
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2012 kl. 17:22
Har købt mange af den slags batterier - til kameraer (bl.a. ixus 130), mobiltelefoner, trådløse telefoner m.m. De plejer ikke at ødelægge noget, men strømkapaciteten holder ikke altid hvad der loves på indpakningen. 

Du kan få et uoriginalt batteri til dit kamera for 33 kr. på Ebay (inkl. porto). Dem der sælges i DK er også fra Kina.
http://kortlink.dk/ebay/b34s
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 02:21
Jeg ville aldrig købe den slags helt billige batterier fra China.  Bl.a. fordi de fleste kinesiske batterier er bygget med meget billige celler og er imo ikke pengene værd. Hold dig til batterier med japanske kvalitets celler. Her er der en væsentlig bedre kvalitetskontrol end der er på de billige kinesiske.

Hvis du absolut synes, at et så godt kamera - til mange tusinde kroner, skal spises af med billige 3.party batterier.
Så tjek evt. ud, om batteribyen.dk har et uoriginalt til dit kamera.
De sælger kun kvalitets batterier og så leverer de landets bedste service og support !

Læs evt. lidt om forskellen på batteriers kvalitet her

Redigeret af Roland - 11-Juni-2012 kl. 02:23
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2012 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Jeg ville aldrig købe den slags helt billige batterier fra China.  Bl.a. fordi de fleste kinesiske batterier er bygget med meget billige celler og er imo ikke pengene værd. Hold dig til batterier med japanske kvalitets celler. Her er der en væsentlig bedre kvalitetskontrol end der er på de billige kinesiske.

Hvis du absolut synes, at et så godt kamera - til mange tusinde kroner, skal spises af med billige 3.party batterier.
Så tjek evt. ud, om batteribyen.dk har et uoriginalt til dit kamera.
De sælger kun kvalitets batterier og så leverer de landets bedste service og support !

Læs evt. lidt om forskellen på batteriers kvalitet her
Helt ening.

Jeg har købt til mit Ixus her.

Kan ikke se eller mærke forskel på originalen.

Det er kun den tekst der er trykt på batteriet og jeg tror det kommer fra samme fabrik som det originale.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu