recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - upate vedr. udskiftning af antennekabel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

upate vedr. udskiftning af antennekabel

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Status: Offline
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: upate vedr. udskiftning af antennekabel
    Sendt: 23-April-2013 kl. 22:36
Hej.

På det seneste er jeg begyndt at opleve udfald og pixelering på mit tv. (kabeltv fra yousee). formoder det er indstråling fra mobilnet der er årsagen, så jeg vil nu udskifte mit antennekabel i håb om at det hjælper.

Er der i den forbindelse nogen der har oplevet tilsvarende problemer, og oplevet at det hjalp at skifte kablet? - så vil jeg gerne have nogle anbefalinger af kabler (med fastmonterede stik).

Længde 7,5 - 8 meter.
Pris ikke over 1000,-.

Har kigget på dette:
http://www.av-cables.dk/antennekabler/viablue-tvr-silver-120-db-high-end-antennekabel-8-m.html

JH

Redigeret af jahafa - 25-April-2013 kl. 13:44
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 22:44
Oplever det samme med  udfald og pixelering fra yousee,Men er i tvilv om det sinal eller kabler
eller yousee? For det er værst på tv,Når jeg kører det gemmen min vu+ uno boks er der næsten ikke
noget?

Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 23:10
Prøv at søge efter yousee ready antennekabler, fx denne http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=1017
Fåes også i andre længder rundt omkring, det hedder DG2-3ZH

mvh Christian
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 23:14
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 00:11
En af disse to kabler skulle kunne gøre tricket.

http://www.av-cables.dk/antennekabel-i-maal/antennekabel-coax-6-8-mm-pris-pr-meter.html

http://www.av-cables.dk/antennekabel-i-maal/triax-koka-500-antennekabel-coax-6-8-mm-pris-pr-meter.html

(Så kan du jo selv vælge om du vil have mærkevaren eller ej, begge er yousee ready)

og så de 2 LTE beskyttede stil JørgenT linker til, så vil jeg sige du godt kørende, og det kan klares for omkring 140-180 med fragt. Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Lytro Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lytro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 09:53
Hvis der er folie i kablet er det sikkert fint.
Jeg ville starte med at skifte stikkene til den HF tætte type.

Færdig monteret stik ---  jeg har set flere fejl på disse kabler.
At give mere end 100Kr for 8m kabel er hul i hovedet Wink

Lynge Smile
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
Til top
jahafa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Farum, DK
Point: 254
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jahafa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2013 kl. 13:48
Hej.
Hermed en update, som andre måske kan have glæde af.

Fulgte råd fra Jørgen T, og købte 8m kabel + de anbefalede stik.

Måler på tv viser nu signalkvalitet mellem 97 - 100%, stod før på 86 - 88%.
Nu må jeg så i aften se om udfald og pixeleringer reelt er væk.

JH
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu