recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Update af Synology gik galt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Update af Synology gik galt

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér park Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Update af Synology gik galt
    Sendt: 30-Januar-2012 kl. 22:32
Hej
Jeg har været så dum at opdatere min synology Nas DS211J uden at tage backup af de vigtige filer først. Opdateringen gik galt og nu står jeg med en Nas der bare blinker blåt og jeg kan overhovedet ikke komme i kontakt med den.
Er der nogen der har prøvet det samme og ved hvordan man enten kan få gang i nas'en igen, eller hvordan man kan redde filerne som ligger på disken?
Til top
Pseudodeth Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 40
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pseudodeth Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 22:38
Det er muligt at den bare skal have noget tid. Jeg mistede på et tidspunkt strømmen hvorefter den brugte et par timer på at boote. 
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af park park skrev:

Hej
Jeg har været så dum at opdatere min synology Nas DS211J uden at tage backup af de vigtige filer først. Opdateringen gik galt og nu står jeg med en Nas der bare blinker blåt og jeg kan overhovedet ikke komme i kontakt med den.
Er der nogen der har prøvet det samme og ved hvordan man enten kan få gang i nas'en igen, eller hvordan man kan redde filerne som ligger på disken?
 
Hvis du ikke kører RAID kan du mounte diskene på  windows maskine med den rette software..
Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér park Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 23:11
Jeg kører ikke raid så hvad betyder mounte? Embarrassed, men det kunn da være at jeg skulle prøve at lade den stå et par timer og se om der sker noget
Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-August-2004
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér park Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2012 kl. 23:40
Nå jeg googlede lige mounte og fandt ud af hvad det betød Smile. Er der nogen bestemt software du kan anbefale?
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 05:29
Jeg har haft en ds109j og den kunne finde på det samme og kunne stå i evigheder og blinke blåt.
Den eneste måde jeg kunne få den til at virke igen var at tage strømstikket ud i et par minutter og derefter sætte det i og prøve igen
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 06:29
Kan du ikke med det medfølgende program Synology Assistent (kan også downloades på Synology.dk) flashe en ny firmware?

Ved ikke, om det kan virke, men det er da et forsøg værd, hvis du ikke har prøvet...
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 07:18
Hvilken version af DSM gik til fra og til? Og hvordan gjorde du?
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 07:26
Oprindeligt skrevet af park park skrev:

Nå jeg googlede lige mounte og fandt ud af hvad det betød Smile. Er der nogen bestemt software du kan anbefale?
 
Jeg prøver lige at finde ud af hvad jeg brugte i sin tid..
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 08:37
Jeg har også med 209-II oplevet lang opstartstid efter strømsvigt. 
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 09:16
Du kan også prøve at tage kontakt til Synology - det er ikke utænkeligt, at de vil hjælpe dig med at få boksen op at stå igen!
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2012 kl. 10:07
Som andre har foreslået, prøv at start med at "flashe" med en ny firmware via Synology Assistant. Det ændrer ikke ved dine data på diskene.

/ask
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu