|
update kdybro bio setup 5.1.2 atmos |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
kdybro ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Sted: Sindal Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Januar-2015 kl. 14:56 |
så vil jeg vise hvordan mit 5.1 er sat op.
udstyr liste: Receiver Gammel onkyo tx-nr609 nyt denon avr-x5200w Højttalere : 5.1 setup nye 2x elac bs 243.2 nyt elac cc241.1 5x elac ws1235 Subwoofere elac sub2030 tv : Gammel panasonic tx-p46gt30y nyt panasonic tx-50ax800e og jeg har gået og tænk på om jeg skal lave det om til 5.1.2 atmos hvad for nogen højttalere skal jeg bruge til det jeg har kikke på http://system-audio.com/da/produkt/sa-talent-2/ eller måske to mere elac ws1235 FØR after ![]() Redigeret af kdybro - 17-Februar-2015 kl. 16:39 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ville nok ordne helheds indtrykket før atmos.
Fedt du viser lidt frem. Men syntes det er lidt sparsomt med oplysninger. Få styr på dine kabler, ser noget rodet ud. Havde nok placeret H og V højttaler længere væk fra skærmen. |
|
![]() |
|
kdybro ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Januar-2012 Sted: Sindal Status: Offline Point: 89 |
okay hvor langt vil du sige at de skal væk fra skærmen
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Velkommen til.
Dine fronter ville som Hansie siger, ha godt af at få lidt mere afstand imellem. Samtidig burde du flytte dem lidt ned så de kommer nærmere centerhøjttaleren. Hvis du skal ud i noget Atmos, så skal dine surroundhøjttalere også placeres anderledes. |
|
![]() |
|
hvordan skal min surroundhøjttalere placeres anderlers og du siger at mine fronter skal mere ude af og ned hvor langt vi du sige at de skal ned
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Dine surroundhøjttalere skal ud på sidevæggene og så ned lidt over hovedhøjde.
Lav en meters penge mere afstand mellem dine fronter, og så smid dem ned på linie med din centerhøjttaler. Det er en klar fordel at de 3 fronter sidder i samme højde, så det burde du gøre nu når du har muligheden. |
|
![]() |
|
så fronter flytte ned og ude af men jeg kan ikke flytte højre mere ude af fordi at det har en væg.
Og hvad angår min surroundhjøttalere så kan de ikke komme ude på sidevæggene fordi at hvor jeg har en computer til at stå så det må være en andre måde at man kan gør det på Redigeret af kdybro - 19-Januar-2015 kl. 23:17 |
|
![]() |
|
har du placeret fronterne lige langt fra centeren.??
symmetri er en vigtig faktor.. der er masser af andre måder, men kun 1 korrekt måde.. der er selvfølgelig plads til kompromisser, men direkte afvigelser er "NO GO".. dine surroundhøjttalere skal ikke være placeret i loftet for når de hænger der, er det umuligt for dem at gengive de lyde som de er beregnet til.! her er en lille guideline. ![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Surround højttalerne skal hænge over hovedhøjde (når du sidder ned) omkring 150 cm højde målt fra gulvet. |
|
![]() |
|
jonlanghoff ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-Juni-2008 Sted: Danmark Status: Offline Point: 241 |
God stil med colaflasken på første billede! ;)
|
|
![]() |
|
okay jeg må i gang med at tage dem ned alle samme også prøve om jeg kan få dem til at sidde som i gerne vil have dem så det kommer nye billeder op senere på dag og tak for hjælp til at få det best ude af det
|
|
![]() |
|
That`s the spirit.
![]() skønt når folk lytter, og reagerer..!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |