recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - upgradering af anlæg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

upgradering af anlæg

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jaless Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 70
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jaless Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: upgradering af anlæg
    Sendt: 21-December-2020 kl. 10:08
Hej

Da jeg jo som så mange andre herinde har en wifefaktor at skulle tage højde for, så har jeg indset at jeg ikke kommer til at få det vildste og fedeste setup, så derfor er det også nogle ting jeg bliver nødt til at tage  højde for.

Jeg har pt. en gammel surround receiver fra sony som er fra start 2000, hvor jeg har to BS 203 elac højtalere sluttet til.

Det som jeg gerne skulle ende ud med er et nyt surround anlæg, hvor jeg i første omgang har to gulv højtalere, og så mine elac som baghøjtalere. En center og en sub. Det er især vigtigt for mig at den nye receiver kan streame musik.

Jeg har haft kig på Denons nye AVR-X3700, da der er muligheder for udbygning på fremadrettet, samt Dali Opticon 6 gulvhøjtalere og en dali center. Synes selv jeg har kigget en del rundt, men med hus, kone og to unger så er det begrænset hvor meget jeg kan researche. Så jeg ville høre jer herinde om dette er nogenlunde fornuftigt, eller om der er bedre/billigere løsninger derude som jeg har overset.

Mvh.

Preben
Pioneer LX 5090.
Elac BS 203.
Sony STR DB-790.
Nintendo Wii m. Chip.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 11:20
Jeg ved godt det lyder fuldkommen uhyrligt. Men der er virkelig ikke meget WAF i den form for setups mere. 

Du har ikke angivet noget som helst omkring krav, så derfor vil jeg også tillade mig at gå i en helt anden boldgade.
Tag en tur i hifiklubben med hende og lad hende høre en sonos Arc med sub. 
Hvem ved - det kan være du endda selv ville kunne lide det. Og så er du fri for kabler rundt i rummet, og unægtelig noget kønnere end dine gamle elac højtalere.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 11:45
Jeg vil så gå i mod Claus.

For hvis du tænker bogreol højtalere til ny receiver, i stedet for gulv højtalere, For du skal kører alligevel med sub. Og nu tides bogreols højtalere fx. opticon 2 med subs, spiller lige så godt op imod gulvhøjtalere med sub. da du skal sætte crossover mellem sub og højtalere.

her hjemme har det stor WAF med bogreols højtalere hele vejen rundt. og de spiller godt.

Og der er lige den ting med sonos arc. den understøtter ikke DTS hd master, så lyden trancodes on the fly. uanset med surround højtalere til arc, så opvejer det stadig ikke et rigtig surround setup

Redigeret af T-Duck - 21-December-2020 kl. 13:58
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Og ny tiden bogreols højtalere med subs, spiller lige så godt op imod gulvhøjtalere med sub. da du skal sætte crossover mellem sub og højtalere.

Det må være fordi du ikke har prøvet det at du skriver sådan.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 11:56
T-duck - han har reelt ikke skrevet en klejne om hvad systemet skal understøtte - andet end at det skal kunne afspille fra streaming tjenester på musik.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:


Og ny tiden bogreols højtalere med subs, spiller lige så godt op imod gulvhøjtalere med sub. da du skal sætte crossover mellem sub og højtalere.


Det må være fordi du ikke har prøvet det at du skriver sådan.


Klaus
Klaus. det har jeg . og jeg er ikke den eneste. flere og flere bl.a techtuber inde for hifi er begyndt at anbefale de små sataner. alt efter rummet størrelse selfølgelig

Redigeret af T-Duck - 21-December-2020 kl. 12:03
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

T-duck - han har reelt ikke skrevet en klejne om hvad systemet skal understøtte - andet end at det skal kunne afspille fra streaming tjenester på musik.
Jeg må vel godt skrive jeg er uenig med dig, må jeg ikk?

og så komme med mit bud med et WAF setup
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Status: Offline
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Bojer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 14:04
Der er Så mange WAF løsninger nu og en ide er du kunne gå trådløst så undgår du kabler på tværs af rummet

Så er der 3 seriøse løsninger.

1) Apples løsning med AppleTV med Apple Homepods Set up home theater audio with HomePod and Apple TV 4K - Apple Support
2) Google home her er der mange der understøtter har selv Citation (harmankardon.dk)
3) WIsa højtaler er nok den bedste løsning men også meget dyere f.eks. fra Danske  SYSTEM Audio SA legend 7.2 silverback | SA (system-audio.com)

Hilsen Jonas Bojer


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 14:39
@Jonas - officielt er Homepods ikke til salg i DK. Og selvom jeg vil give dig ret, så er jeg ikke sikker på det er en god ide at anbefale. Man er jo tvunget til at købe hos udenbys forhandlere - eller forhandlere som broker varerne med dertilhørende udfordringer rent supportmæssigt.

@T-duck - du kunne have udeladt at du ville gå "mod" mig og bare responderet direkte til trådstarter.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@Jonas - officielt er Homepods ikke til salg i DK. Og selvom jeg vil give dig ret, så er jeg ikke sikker på det er en god ide at anbefale. Man er jo tvunget til at købe hos udenbys forhandlere - eller forhandlere som broker varerne med dertilhørende udfordringer rent supportmæssigt.

@T-duck - du kunne have udeladt at du ville gå "mod" mig og bare responderet direkte til trådstarter.

det kunne jeg godt. Dog hvis jeg var enig med dig, ville jeg også have skrevet at jeg var enig eller jeg gik med dig

Redigeret af T-Duck - 21-December-2020 kl. 14:59
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 15:26
Hvis det var mig ville jeg skippe gulvhøjttalere og gå med on-wall højttalere hele vejen rundt samt en solid sub. Evt med genbrug af dine Elac til surround, som du er inde på.


Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2020 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Der er Så mange WAF løsninger nu og en ide er du kunne gå trådløst så undgår du kabler på tværs af rummet

Så er der 3 seriøse løsninger.

1) Apples løsning med AppleTV med Apple Homepods Set up home theater audio with HomePod and Apple TV 4K - Apple Support
2) Google home her er der mange der understøtter har selv Citation (harmankardon.dk)
3) WIsa højtaler er nok den bedste løsning men også meget dyere f.eks. fra Danske  SYSTEM Audio SA legend 7.2 silverback | SA (system-audio.com)

Hilsen Jonas Bojer



Af nysgerrighed,

Hvad findes der af surroundenheder der understøtter Wisa? Det er super smart men kan man overhovedet lave et ordentligt surroundsystem?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu