recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Upload af musikvideo hos YouTube bliver blokeret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Upload af musikvideo hos YouTube bliver blokeret

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Upload af musikvideo hos YouTube bliver blokeret
    Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 06:13
Hej venner,

Jeg forsøger at uploade en musikvideo fra en af mine gamle favoritbands Nephew, på YouTube.
Men jeg bliver blokeret, grundet rettigheder. Den vil simpelthen ikke. 

Jeg synes at mange uploader (musik)videoer/man kan søge efter mange blandede, hvor der også kan være ophavs-rettigheder på, så mit spørgsmål er om der er en måde man kan søge om tilladelse eller tilsvarende, for at få lov til at "udgive" dette? Som jeg måske overser?
Eller kan I nogle tricks?

Det har jo intet andet formål end at hylde bandet i dette tilfælde og lytte til noget god (ja det er jo en smagssag) musik.

På forhånd tak! Smile

Mvh.
Casper
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 07:54
Er det en video du selv har optaget?
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 09:37
Den er optaget på min gammel HDD DVD optager for en del år siden og gemt til eget forbrug på dvd.
Jeg ville blot forevige den, den vej igennem på Youtube, på/via min egen kanal.

Så både ja og nej, kan man sige. Smile
Men det er sikkert rigtigt nok med de regler, det er bare ærgerligt, når det kun er gode hensigter med det.
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 10:31
Så er der jo nogen der har ophavsret til materialet og så må du ikke offentliggøre det uden deres samtykke.

Der er folk der lever af deres kanal på Youtube, så det er vel forståeligt at man ikke kan ligge andre folks værker op.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 20:38
Hvad mener du med du bliver nægtet? Normalt flagges den som ophavsberettiget og ophavsrettighedshaveren siger enten ok til det uden videre eller begærer indkomstgenerering via reklamer/bannere indsat i din video som "prisen" for uploaded. Der burde stå i ophavsrettighedsoplysningerne forbundet til dit upload om der er andre forhold en disse to som jeg som de eneste kender til - Så hvad siges der i dit tilfælde?
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2018 kl. 20:54
Ny EU lov. Det er kun rettighedshaverne der kan få lov til det. I følge den nye lovgivning
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 06:02
Der står bare at den indeholder ophavsret beskyttet materiale og derfor er blokeret.
Men den med reklamer får jeg ikke rigtig "tilbudt".

Det er nok som T-Duck skriver, at det er en ny EU lov.
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 06:13
Hvis man følger forskellige Youtubere der lever af at Vlogge deres oplevelser så er de meget bange for at komme til at optage musik selv som baggrund i deres videoer. Og det er netop pga. af rettigheder og de bliver simpelthen blokeret hvis det sker. Og det er vel det samme du oplever.

Men da imponerende at Youtube kan skanne materiale så du ikke engang kan uploade dit materiale.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 06:41
Ja det en god pointe, dog føler jeg ikke rigtig nogen af de Youtubere.
Men ja, det er vel det samme som sker her, sådan teknisk set.

Det er en musikvideo optaget på MTV for en del år siden, som nævnt. Så kvaliteten er ikke en bedste,, men det ændrer ikke rigtig på rettighederne.

Ja det er sgu vildt. Men der er vel ikke andet at gøre her, æv..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 06:50
Har du fået lov af Nephew til at uploade den?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 594
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 06:55
Jeg har for noget tid (et par år siden) haft et lign. tilfælde, hvor jeg skrev til dem for at høre og keyboardspiller René svarede at de ikke havde noget imod det, men derimod en sød gestus.

Men at det var Zulu som havde rettighederne, så han bestemte ikke over det.
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2018 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Men da imponerende at Youtube kan skanne materiale så du ikke engang kan uploade dit materiale.

Egentlig ikke. De sender vel brudstykker af lyden gennem Shazaam (eller lign.) og hvis den melder tilbage, at den kan genkende brudstykket som en del af et nummer, så falder hammeren...
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu