recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UPnP-klient til musik, Philips NP3500?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UPnP-klient til musik, Philips NP3500?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UPnP-klient til musik, Philips NP3500?
    Sendt: 01-Februar-2012 kl. 23:01
Jeg mangler lidt hjælp til at finde en god UPnP/DLNA-klient/ afspiller til tilslutning til et eksisterende anlæg, så den behøver ikke at have egne højtalere, men skal have line-out.

Det jeg leder efter kunne være noget i stil med Clint H2 eller Dantax I100.

Men jeg vil gerne høre om alternativer og erfaringer med disse eller lignende produkter.

Det er vigtigt at det er nemt at browse rundt i musikken, og der må meget gerne kunne laves playlister (evt. bare afspille playlister fra serveren).

Sonos er ikke aktuelt, da det er uden for budgettet og Logitech Squeezebox er ikke aktuelt, da NAS'en hvor musikken ligger ikke kan køre Squeezebox Server. NAS'en understøtter kun SMB og UPnP/ DLNA.


Glæder mig til at høre jeres forslag.


Redigeret af Zulu - 02-Februar-2012 kl. 20:41
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 00:14
Nap en Philips - deres np-linje. Om et par år vælger du så alligevel Sonos - I've been there!
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 20:41
Tak kris.

Ja, en Philips NP3500, ser ud til at opfylde kravene - så den vil jeg anbefale svigerfar.
Jeg kører selv SqueezeBox...

Er der så nogen, der har pratiske erfaringer med NP3500'eren?
Jeg læste lidt på Philips support-forum, for at få en fornemmelse af hvad folk har problemer med, og det ser ikke så galt ud.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2012 kl. 20:57
Køb den bare. Philips har pumpet disse upnp streaming devices ud i årevis, så der burde ikke være børnesygdomme tilbage!

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu