recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB 2.0 over LAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB 2.0 over LAN

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB 2.0 over LAN
    Sendt: 02-Februar-2013 kl. 10:16
Hej

Jeg søger en løsning til at forlænge USB 2.0 over ethernet. Den løsning jeg har nu fungere fint men kan kun klare USB 1.1 og dette gir selvklart nogle problemer.

Hvad skal jeg gå efter?
Til top
elaurs Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-August-2009
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér elaurs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 21:26
Hey,

kig efter en USB AnyWhere Hub ;-)

/Rico
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2013 kl. 23:04
Er det en USB til Ethernet adapter du søger?
Hvis det er det har jeg lige købt denne og kan klart anbefale den!
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
Tazman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Januar-2006
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tazman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Jeg har en pc stående på loftet hvor kabler til skærm kører via ethernet ned i stuen.

Derudover skal usb forlænges til en en hub hvor jeg har tilsluttet mus/tastatur, printer, højtalere og webcam. Hertil er den jeg har noget hø da den kun understøtter USB 1.0

Den du linker til gør som jeg læser det det samme bare med USB 2.0 og er det jeg søger :)

Overraskende billig løsning (omkring 300 for 2 stk)

Det eneste jeg tænker er om den kan trække en Usb HUB i den anden ende når der ikke er strøm koblet til??

Redigeret af Tazman - 03-Februar-2013 kl. 11:32
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 11:28
Jeg gogglede på usb 2.0 extender og fandt bl.a.:
http://www.adaptersurf.com/goods/18/84/USB-0-Extender-Extension-Adapter-RJ45-Lan-Cable-Over-Cat5-5E-to-100Meters.html
http://www.itm-components.co.uk/lan-0206.html
http://www.lindy.co.uk/usb-extension-cat5-usb-2-extender-up-to-100m/42692.html

Har ingen anelse om hvor godt de virker, men specs siger High speed 2.0 support.

Må jeg spørge hvad det skal bruges til? Jeg har ikke lige fantasi til at forestille mig hvad jeg skulle bruge langdistance usb til, så det er ren nysgerrighed.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5359
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Jeg har en pc stående på loftet hvor kabler til skærm kører via ethernet ned i stuen.

Derudover skal usb forlænges til en en hub hvor jeg har tilsluttet mus/tastatur, printer, højtalere og webcam. Hertil er den jeg har noget hø da den kun understøtter USB 1.0

Den du linker til gør som jeg læser det det samme bare med USB 2.0 og er det jeg søger :)

Overraskende billig løsning (omkring 300 for 2 stk)

Det eneste jeg tænker er om den kan trække en Usb HUB i den anden ende når der ikke er strøm koblet til??
Så vidt jeg kan se ud af beskrivelse er det ikke en USB extender, men et USB netkort?
Prøv at Google 4PORT USB NETWORK SERVER
Og kig efter noget som disse:

Jeg har et par stykker af lidt ældre dato, købt i Aldi. Pris var ca. 250,- /styk
Tilsluttes til router. Der skal installeres program på PC, hvor man så logger ind på hub server.
Der kan deles af flere brugere, men kun en ad gangen.

Edit: Findes også som trådløse, f.eks:

Mvh JørgenT

Redigeret af JørgenT - 03-Februar-2013 kl. 12:43
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2013 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Tazman Tazman skrev:

Hvad med at trække et 5 meter USB kabel?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu