|
USB analog tv tuner |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
crlarsen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Januar-2021 Status: Offline Point: 7 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Januar-2021 kl. 11:50 |
Hej
Jeg har købt en analog USB tv tuner, da jeg skal bruge den til at teste vintage computerudstyr, som i nogle tilfælde kun leverer et TV signal. Den devise, jeg har købt, er en Hauppauge WinTV-HVR-935HD.
Den kan fint finde digitale TV-kanaler samt FM radio, men når jeg forbinder den til fx en commodore 64 (antenneudgangen) og søger efter analoge TV-kanaler, finder den intet. Jeg ved, at computeren virker med den analoge tuner i mit TV, så problemet må være i selve tuneren. Er der nogen, der har erfaring med dette, og som har et bud på, hordan det kan løses? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En Comodore 64 har en intern modulator, så vidt jeg husker, der udesender på UHF, det er jo i sagens natur en udgang, så der kan på den ikke tilsluttes noget input, den har heller ikke nogen USB tilslutning. Det fantes ikke dengang. Hauppauge WinTV-HVR-935HD Donglen kan modtage
Redigeret af Radiomanden - 30-Januar-2021 kl. 12:21 |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Axlon ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1414 |
Tror du misforstår det. Han forsøger at sætte tilslutte en C64'er til hans USB-modtager, altså C64 RF-output til USB-modtager input. Det burde jo virke. Nu er det godt nok et par år siden jeg havde en C64, men kanal 36 siger mig et eller andet.
|
|
Mvh Jesper
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10474 |
Kan du indstille den modtagne kanal manuelt i WinTV softwaren? Ellers prøv den gratis udgave af ChrisTV. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |