recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB Dongle/Trådløst Internet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB Dongle/Trådløst Internet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB Dongle/Trådløst Internet
    Sendt: 07-Maj-2014 kl. 10:07
Hej,

Jeg sidder pt. på en stationær Windows 7 PC, der står så langt væk fra min router, så jeg helst vil have den på nettet trådløst. Jeg har dog kun en gammel USB dongle som iflg. SpeedTest kun kan tage 3 mbit download og omkring 4 mbit upload. Kører jeg samme test på min iMac som står lige ved siden af, så får jeg 52 mbit download og 58 mbit upload, og der er jo en væsentlig forskel.

Kan jeg købe en ny USB dongle som kan trække de samme tal, eller måske bare lidt mere for at udnytte mit 60/60 mbit Internet lidt mere?

Koster det en bondegård, eller hvad skal jeg se efter?

Tusind tak Smile
          
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 10:35
Der kan være mange faktorer der spiller ind.

Men alder på donglen, hvilken kryptering forbindelsen kører med, drivere og i særdeleshed også selve pc'ens kraft har meget at sige. Hvis du har et USB-forlængerkabel, kan du evt. starte med at flytte lidt rundt på placeringen af donglen og se om det giver noget.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 10:47
Den er nok omkring 10 år gammel den her dongle, så mon ikke det er alderen og at den bare ikke kan tage mere.

Der må findes USB dongles der køre hurtigere?
          
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 11:06
Hvilken router har du?
Du kan få USB dongle til stort set alt i dag, selv AC.
Den dongle du har den, den bør du kaste efter nogen eller noget du ikke bryder dig om LOL
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 11:10
http://www.computersalg.dk/produkter/689/dual_band_adapter

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Hvilken router har du?
Du kan få USB dongle til stort set alt i dag, selv AC.
Den dongle du har den, den bør du kaste efter nogen eller noget du ikke bryder dig om LOL

Haha ja præcis, den er virkelig gammel LOL

Min router er en jeg fik med fra Waoo. Tror den er ok. Har i hvert fald ikke haft problemer med den på alle mine andre enheder.

Som sagt så trækker min iMac og MacBook Air +50 mbit op og ned trådløst og +60 mbit up og ned med kabel, så skal bare have en ny dongle.
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 12:46
Jeg har set dit link, men hvad er det jeg skal vælge? Det jeg skal bruge er sådan en dims jeg kan sætte i min USB port i computeren, og så fungerer den som trådløs modtager, og jeg kan logge på mit trådløst netværk? 
          
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg har set dit link, men hvad er det jeg skal vælge? Det jeg skal bruge er sådan en dims jeg kan sætte i min USB port i computeren, og så fungerer den som trådløs modtager, og jeg kan logge på mit trådløst netværk? 

http://www.computersalg.dk/produkt/622180/asus-usbn53-netv%C3%A6rksadapter-usb-20

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

http://www.computersalg.dk/produkt/622180/asus-usbn53-netv%C3%A6rksadapter-usb-20

Takker. Jeg kører over i den lokale Elgiganten og ser hvad de kan konkurrere med Big smile
          
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 14:35
Den skal være 300mbit og understøtte 802.11n protokollen.
Så går du ikke helt galt i byen.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 15:23
Okay, så 150 Mbps er ikke godt nok, selvom den understøtter 802.11N?

Redigeret af ladiesman217 - 07-Maj-2014 kl. 15:24
          
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2014 kl. 15:29
Det ville være et dumt sted at lave en flaske hals, da din router nok er 300mbit. Og selv hvis din router ikke er, så har du donglen, såfremt du en dag skifter router. Men jeg vil tro din router fra Waoo er 300mbit. Jeg har selv Waoo, men ikke med router.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu