|
USB Dongle/Trådløst Internet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Maj-2014 kl. 10:07 |
|
Hej,
Jeg sidder pt. på en stationær Windows 7 PC, der står så langt væk fra min router, så jeg helst vil have den på nettet trådløst. Jeg har dog kun en gammel USB dongle som iflg. SpeedTest kun kan tage 3 mbit download og omkring 4 mbit upload. Kører jeg samme test på min iMac som står lige ved siden af, så får jeg 52 mbit download og 58 mbit upload, og der er jo en væsentlig forskel. Kan jeg købe en ny USB dongle som kan trække de samme tal, eller måske bare lidt mere for at udnytte mit 60/60 mbit Internet lidt mere? Koster det en bondegård, eller hvad skal jeg se efter? Tusind tak
![]() |
||
|
||
![]() |
||
The_Joshua ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der kan være mange faktorer der spiller ind.
Men alder på donglen, hvilken kryptering forbindelsen kører med, drivere og i særdeleshed også selve pc'ens kraft har meget at sige. Hvis du har et USB-forlængerkabel, kan du evt. starte med at flytte lidt rundt på placeringen af donglen og se om det giver noget. |
||
![]() |
||
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
|
Den er nok omkring 10 år gammel den her dongle, så mon ikke det er alderen og at den bare ikke kan tage mere.
Der må findes USB dongles der køre hurtigere? |
||
|
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
Hvilken router har du?
Du kan få USB dongle til stort set alt i dag, selv AC. Den dongle du har den, den bør du kaste efter nogen eller noget du ikke bryder dig om
![]() |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
|
http://www.computersalg.dk/produkter/689/dual_band_adapter
|
||
![]() |
||
|
Haha ja præcis, den er virkelig gammel ![]() Min router er en jeg fik med fra Waoo. Tror den er ok. Har i hvert fald ikke haft problemer med den på alle mine andre enheder. Som sagt så trækker min iMac og MacBook Air +50 mbit op og ned trådløst og +60 mbit up og ned med kabel, så skal bare have en ny dongle. |
||
|
||
![]() |
||
|
Jeg har set dit link, men hvad er det jeg skal vælge? Det jeg skal bruge er sådan en dims jeg kan sætte i min USB port i computeren, og så fungerer den som trådløs modtager, og jeg kan logge på mit trådløst netværk?
|
||
|
||
![]() |
||
|
http://www.computersalg.dk/produkt/622180/asus-usbn53-netv%C3%A6rksadapter-usb-20 |
||
![]() |
||
|
Takker. Jeg kører over i den lokale Elgiganten og ser hvad de kan konkurrere med ![]() |
||
|
||
![]() |
||
|
Den skal være 300mbit og understøtte 802.11n protokollen.
Så går du ikke helt galt i byen. |
||
![]() |
||
|
Okay, så 150 Mbps er ikke godt nok, selvom den understøtter 802.11N?
Redigeret af ladiesman217 - 07-Maj-2014 kl. 15:24 |
||
|
||
![]() |
||
|
Det ville være et dumt sted at lave en flaske hals, da din router nok er 300mbit. Og selv hvis din router ikke er, så har du donglen, såfremt du en dag skifter router. Men jeg vil tro din router fra Waoo er 300mbit. Jeg har selv Waoo, men ikke med router.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |