|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
xcalibur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 137 |
![]() Sendt: 16-September-2010 kl. 08:06 |
Hej,
Jeg skal have fat i en (to måske?) USB DVB-C tunere til min HTPC, men er ganske meget i tvivl om hvilken jeg skal vælge. Syntes jeg mangler nogle sammenligninger af disse der nu eksisterer. Det jeg er ude efter er lidt hands-on erfaring, som måske lige beskriver hvor hurtigt man skifter kanaler, om der er små irritationer osv. ved hver tuner. Tuneren skal umiddelbart bruges med Stofa kabel TV, og jeg forventer ikke det skal bruges med andet i fremtiden. Her er lige links til tunerne Hauppauge WinTV HVR-930C - Edbpriser TerraTec H5 - Edbpriser TerraTec H7 - Edbpriser TerraTec Cinergy HTC USB XS HD - Edbpriser Anysee E30 C Technotrend CT-3650 - Edbpriser Redigeret af xcalibur - 16-September-2010 kl. 09:28 |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Jeg har 1 stk. Hauppague HVR-930-C + 2 stk. H7 - de virker alle fint, men hvad vil du dog bruge en afstemning til ???
Du bør hellere overveje om tuneren skal kunne bruges til kodede kanaler eller ej, eller hvor vidt den skal bruges i Windows Mediacenter. Redigeret af confused - 16-September-2010 kl. 08:28 |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
xcalibur ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-November-2009 Status: Offline Point: 137 |
![]() |
Arr, jeg tænkte bare det var en lille feature til folk kunne stemme på hvilken tuner de personligt fandt var bedst. Ser jeg har bugget lidt i selve spørgsmålet i afstemningen.
Men er der ikke nogen "in use" forskel på DVB-C tunere. Kan huske dengang jeg havde nogle analoge tunere, hvor der var meget forskel på hvor hurtige de var til at skifte kanal, hvor god kvaliteten var osv. Men nu er alt jo digitalt og lidt noget andet :) EDIT: Nu har jeg gennemskuet systemet og rettet overskrift samt spørgsmål til. Tak for at gøre mig opmærksom på det :) Redigeret af xcalibur - 16-September-2010 kl. 08:30 |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
F.eks er DVBViewer hamrende hurtig til at skifte kanal, mens Mediaportal nærmest er ubrugelig, hvis man godt kan lide at zappe
![]() |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har lige nu ikke nogen tanke på at den skal bruges til kodede kanaler, og forventer jeg kan nøjes med de åbne frie kanaler.
Men den skal nok bruges i Windows Media Center. Kunne godt finde på at køre det i Linux også engang, da jeg har haft et medie center i Linux før, men performance og hardware driver understøttelse (GPU/Grafik samt Lyd/digital lyd og tuner kontrol) var en tand bedre i Windows syntes jeg. Så det bliver nok WMC jeg kommer til at køre. Btw. jeg kan godt li at zappe ;) Redigeret af xcalibur - 16-September-2010 kl. 08:33 |
|
![]() |
|
![]() |
Se nu er der en eller anden der har stemt på TerraTec Cinergy HTC USB XS HD, men hvad hjælper det, når den ikke umiddelbart kan bruges i Windows Mediacenter. Det gælder for øvrigt de fleste af de tunere du nævner. Den eneste jeg mener, har drivere til 7MC, er Anysee tuneren.
Jeg tænker at den bedste tuner for dig, kunne være en HD Homerun - har du kigget på den ?
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har set pointen mht. den afstemning. Har forsøgt at fjerne den fra emnet her, men det kan jeg vist desværre ikke. Enhver moderator har min tilladelse til at fjerne den :)
HdHomeRun ser faktisk ganske interessant ud. Havde godt lige skimmet den i min søgen men havde misforstået konceptet lidt. Kan dog ikke helt gennemskue hvordan dual tuneren fungerer i den. Flere skriver at man kan afspille/optage forskellige programmer, da der er dual tuner, men kan ikke lige gennemskue om det er med hver sin signalkilde, e.g. afspille DVB-T og optage DVB-C. Eller kan man afspille DVB-C og optage DVB-C samtidigt? Og de kunne godt se at få lavet den HdHomeRun Prime færdig, de arbejder på :P |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Så bør du skrive hvilket operativsystem og software som du påtænker at bruge. Jeg har eksempelvis en AnySee E-30 fordi de, modsat de fleste andre, er understøttet af Linux kernen. |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har droppet afstemningen, da den vist blev en gang spredehagl :) Som svar til mig selv, så ser det ud til HdHomeRun godt kan læse samme signalkilde (DVB-C) og bruge begge tunere til denne.
HdHomeRun er interessant :) |
|
![]() |
|
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
Jeps. Som du har fundet ud af, kan den godt bruge 2 samtidige dvb-c. Der skal dog en antenne splitter på. Og det kan efterfølgende blive nødvendigt med antenne forstærker, da splitter dæmper signalet.
Prime modellen er jeg ret sikker på kun er til det amerikanske marked [;(]
|
|
![]() |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
Låner lige tråden. mm-bob.
Jeg kan se at du har en HDHomerun. Kører du DVB-C fra Stofa? Jeg synes at Silicon Dust's hjemmeside er meget forvirrende. Et sted nævnes at den kan benyttes til DVB-C, og andre steder står der kun DVB-T? Og når jeg kigger under hvilke kanaler den kan tage, står der kun listet 9 - 10 programmer.
Jeg har selv Stofa (desværre), og har den store pakke. Vil jeg kunne se alle programmerne i den store pakke, digitalt, med en HDHomerun?
M.v.h.
|
|
![]() |
|
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
Nej. Jeg kører YouSee.
Men ja - den virker også til Stofa dvb-c.
Og den kan tage alle de kanaler i fuldpakken som ikke er krypteret.
Også med 7MC.
|
|
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |