recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB ell. PCIe tuner til dette mobo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUSB ell. PCIe tuner til dette mobo

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
koymoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 19-September-2010
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Emne: USB ell. PCIe tuner til dette mobo
    Sendt: 28-Juli-2011 kl. 18:33
Hej! 

Håber der er nogle kloge hoveder der vil komme med lidt input til følgende.
Er ved at strikke et lille meget billigt HTPC setup sammen, og har egentlig styr på det meste. Det eneste jeg nu står og er i tvivl om er: Bundkortet,  som er med "indbygget" CPU/GPU, vil dette være kraftigt nok til at trække et usb tv tuner kort? 
Synes det er lidt en jungle at finde rundt i...
Tuneren skal gerne være dual - dvs optage et program samtidig med jeg ser et andet. - Skal kun bruges til DVB-T (Dvs. alle gratis kanaler inkl. DR-HD) og gerne ret billigt, da de som sagt er et budget system :-)

På forhånd Tak!
/Christian
Til top
audio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2009
Point: 373
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 19:04
Det er rigeligt til tv. Vær dog opmærksom på at det kan blive nødvendigt at benytte Media Portal eller DvbViewer for at se DR HD fejlfrit.
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2011 kl. 19:11
Så kunne du jo evt. købe 2 stk usb enkelt tunere på ebay til 45kr. stykket inkl forsendelseSmile
Har selv et par stykker og de fungerer perfekt.
Til top
koymoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 09:25
Tak for svarene! - Det fik mig en del tættere på en konklusion :-) 
Men, hvordan er det lige det forholder sig med mpeg2/mpeg4? Grunden til jeg har mine tvivl omkring USB, er at som jeg har forstået det, at med de simplere usb tunere, er det CPU/GPU som står for dekodningen af signalet, og det derfor er ligemeget om usb tuneren er mpeg2/4? Egentlig derfor jeg har været mest hooked på en PCIe løsning, men de er noget dyrere og hvis det funker fint, som i siger, med usb er der ingen grund til at købe dyrere :-) 

/Christian
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 09:31
mpeg2/4 skal du ikke tænke over - det klarer softwaren.

Dog bør du måske overveje situationen igen, hvis du ønsker at kunne se / optage tv2 fra nytår : http://www.boxertv.dk/tv2?gclid=CIK8yfaDpqoCFRYf3wodsF5gWQ
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Marts-2006
Point: 1146
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 09:39
Jeg har selv lige sammensat en HTCP med det bundkort du linker til og det fungerer fint. Jeg anvender en Terratec HTC USB XS stick. Jeg blev dog snydt af at bundkortet ikke supporterer PCI til mine Terratec PCI kort.

Se iøvrigt de andre tråde jeg har oprettet om emnet.

Hvilken PCIe TV tuner har du haft kigget på?
Til top
koymoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 10:09
Ok, så ingen grund til at mpeg2/4 er en faktor jeg skal se på - dejligt! :-) Ja, ved godt at tv2 "smutter", men det gør ikke noget - ser den ikke så meget alligevel. 
bphhm - Jeg har kigget lidt på dette: 

Men var som sagt mere hooked på en PCIe løsning - virker bare lidt som om det dominerende stykke "værktøj" er USB baseret...:-) 

tak for svarene! :-)

/Christian
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 10:22
Hvis du gerne vil have et pcie kort så er der også det her: http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_2400i_DT_1588.html
Det er et rigtig godt kort.

Men det billigste vil stadig være 2x ebay tunere til under 100kr tilsammen. Og det fungerer lige så godt.

Redigeret af stefanb - 29-Juli-2011 kl. 10:24
Til top
koymoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 11:49
ok, skal lige tygge lidt på det :-) Har faktisk haft kig på netop den tuner du linker til, men kan bare ikke finde den til salg nogen steder...? Men tak for indlægget! :-)

/Christian
Til top
koymoy Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2011 kl. 12:02
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu