|
USB hukommelse til tv?? |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | |
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Lige et par noter ift. dit TV og USB
Hvis du skal bruge timeshift funktionen ved optagelse, skal USB HDD'en ha' egen strømforsyning ifl. LG's Support sider for din model.
Desuden står der flg. i manualen vedr. USB connections:
"Tips til brug af USB-enheder.
En USB-enhed, der har et indbygget automatisk genkendelsesprogram, eller som bruger sin egen driver, kan muligvis ikke genkendes.
Bestemte USB-enheder understøttes muligvis ikke eller fungerer muligvis ikke korrekt.
Hvis du benytter et USB-forlængerkabel, kan USB-enheden muligvis ikke genkendes, eller også fungerer den muligvis ikke korrekt.
Brug kun USB-enheder, der er formateret med det FAT32- eller NTFS-filsystem, der er leveret af Windows OS.
Det anbefales at bruge en ekstern USB-harddisk med en nominel spænding på 5V eller mindre og en nominel strøm på 500 mA eller mindre.
Det anbefales at bruge en USB-hub eller en harddisk med en strømforsyning. (USB-lagringsenheden opdages muligvis ikke, hvis strømforsyningen ikke er tilstrækkelig).
Det anbefales at bruge en USB-hukommelse på 32 GB eller mindre eller en USB-harddisk på 2 TB eller mindre.
Hvis en ekstern USB-harddisk med den strømbesparende funktion ikke virker, skal du slukke for harddisken og tænde den igen for at få den til at fungere korrekt. Se brugervejledningen til USB-harddisken for at få flere oplysninger." Redigeret af Roland - 19-August-2015 kl. 13:27 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Hov glemte lige hvad jeg selv bruger til USB-optagelse på mit TV. Mit valg faldt på en WD My Book AV-TV 2TB - som er specielt optimeret til TV optagelse, USB 3.0, nærmest lydløs og har indtil nu kørt uden problemer.
Den fås også i en fysik mindre udgave WD My Passport AV-TV 500GB og 1GB, hvor der følger en monteringspakke med. Så den kan sættes bag på TV'et.
Den har dog ikke ekstern strømforsyning, men ellers samme funktioner som dens storebror. Redigeret af Roland - 19-August-2015 kl. 05:35 |
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Aha – det forklare lidt hvorfor det ikke funker med mit LG
TV, har nemlig også prøvet med 3 stk. usb stick og tænkte bare ok det skal være
en harddisk med strøm. Men kan du sige noget om hvilken USB stick der virker ?
Jeg skal alligevel snart købe en - og så
kan man ligeså godt købe en der også virker til TV.. |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvis du køber den harddisk som Roland linker til er jeg sikker på at det funker.
Du kan sagtens finde den billigere. Den bruger stort set ikke strøm og burde virke uden ekstra strømforsyning. Desuden er der en lille holder med der gør det nemt at montere den bagpå dit TV. http://www.edbpriser.dk/harddisk/wd-my-passport-av-tv-wdbhdk5000abk-500-gb-id-8230164.aspx?gclid=CKzhiva5tMcCFQL3cgodV70ELg Redigeret af Mufti - 19-August-2015 kl. 08:09 |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
...jeg tog så en gammel (næsten) udtjent harddisk fra en bærbar, købte et skrammelkabinet til den fra Kina, klæbede den bag på fjernsynet med dobbeltklæbende tape og det har fungeret perfekt lige siden (knap 4 år nu!)... (fjernsyn kan være fintfølende overfor filsystem, men burde selv formatere/klargøre disken til brug).
|
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Jeg tror også at LG går med livrem og seler når de beskriver mulige fejl i manualen. Jeg har ikke den store erfaring med USB diske og TV. Men indtil nu er jeg ikke stødt på 2,5" der ikke fungerede. Grunden til at dine stick ikke virker skyldes sikkert for langsom skrivehastighed eller forkert formatering. Har du formateret via dit TV? |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Hmm – mine stick er formateret med fat 32 og den ene er x 10 hastighed, de er godt nok usb 2 – jeg
kan godt lægge fim på og afspille men ikke optage ? Så det ville være fint hvis en kunne sige at lige den her
stick virker.. |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
En 2.5" HDD er *ikke* lydløs. De lyder faktisk værre end en 3.5" WD Elements Desktop (WD Green) men det afhænger naturligvis af, om man er overfølsom over for den type støj, de små drev afgiver. Her tænker jeg ikke på læsehovedets bevægelser, som kan være støjende på visse high-performance desktop-HDD'er men alene på støjen fra drevet, dvs. når skiven roterer men der ellers ikke er øvrig aktivitet.
32GB eller 64GB er ikke nok med mindre man flere gange om ugen sørger for at komme til bunds i sine optagelser. På den anden side: Hvis man er typen som konsekvent optager mere end man nogensinde får tid til at se, så vil hverken 500GB, 1TB eller 2TB være nok. Blot et par udsendelser om dagen er nok til at fylde 1TB op i løbet af et år. Jeg brugte i starten en 250GB HDD (som var det eneste jeg havde ledigt til formålet) men jeg blev træt af støjen og da den var fyldt op tog jeg konsekvensen og satte en 250GB SSD i et 2.5" USB 3.0-hus og monterede den på bagsiden af TV'et. Hurtig respons, ingen støj og så må jeg ellers blot sørge for ikke at komme alt for lang bagefter med at få set de ting jeg optager. Måske en lidt smådyr løsning men bortset fra det er det absolut optimalt for mig. |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
USB 2.0 er fint - det bruger mit nuværende setup - USB 3.0 er ikke nødvendigt - ved heller ikke hvor mange fjernsyn der kommer med USB 3.0 porte?
Det er dog kritisk hvor hurtigt der kan skrives til lagringsmediet (usb-stick el. harddisk) - og der er mange billige skrammel-usb-sticks, som bare ikke er gode nok (man kan nok også finde USB 3.0 sticks der er for langsomme - selvom interfacet (usb 3.0) er hurtigt, kan der godt sidde noget langsomt skrammel indvendigt! Nogle fjernsyn kan også være programmeret til at afvise mindre USB-sticks - jeg kunne eks. ikke bruge en 32Gb usb-stick på mit fjernsyn - den var for lille... - det ville ellers have været nem måde at teste funktionaliteten på - det er jo ikke alle smart-tv der er lige smarte... |
|
![]() |
|
Så er det nok skrive hastigheden der er for langsom.
|
|
![]() |
|
Problem med 2.5" harddiske kan også være at de (primært ved opstart) bruger mere strøm end der leveres af USB-porten og dermed ikke vil fungere - det kan både være harddisken der bruger mere strøm end leveret efter USB 2.0 standarden eller USB-porten der ikke leverer nok strøm (skrammel implementation fra TV-producenterne)
|
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
De fleste (alle?) TV-apparater har kun USB 2.0-porte så det gør som sådan ingen forskel, om man benytter en USB 2.0 eller USB 3.0 stick - eller som i mit tilfælde et USB 3.0-hus til en SSD.
Men som flere har været inde på afhænger det også af, hvad der sidder indvendigt og her kommer de billigste sticks til kort hvad skrivehastighed angår. Som tipsen også skriver kan der også være problemer med at trække en HDD i gang. Begge dele er man ude over, hvis man benytter en SSD i et 2.5" hus. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |