|
USB lydkort til musik |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I skal alle have tak for hjælpen. Jeg skal ind til København på tirsdag (Satriani koncerten), så tager lige en smut forbi 4Sound.
Prøver med et Behringer UCA 202. Til 209kr, så har jeg råd til at satse forkert. Den virker til at være den mest no-bullshit til den lave pris jeg eftersøgte. Mange af dem i nævner er nemlig oppe på de 1000kr eller mere, hvilket trods alt er over mit budget. Og den der Music Fidelity har kun digital udgange, hvilket er ganske ubrugeligt for mig. Så skal jeg alligevel ud og investere i lige så dyr en DAC. :) Skulle det den nu vise sig at være noget skrammel, så kan den sælges videre for en slik, og så hopper jeg nok på den Dragonfly. Den koster godt nok ca det dobbelte, af det jeg ville betale, men nogle gange viser det sig jo også, at man bare er for nærig. Men man er jo jyde :) Igen, tusinde tak for hjælpen alle sammen.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Det tror jeg du bliver glad for! Jeg foreslog Music Fidelity'en da jeg ikke lige havde checket om du havde digitale indgange. Der har været 4 lydkort igennem min maskine før jeg endte med Fidelity |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Jeg havde nu heller ikke skrevet hvilke indgange der er på forstærkeren, så det var ikke nemt at vide.
|
|
![]() |
|
Roland ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Maj-2009 Sted: Kbh's Vestegn Status: Offline Point: 1220 |
Ved ikke om det har nogen betydning for dig, men der står at UCA 202's driver understøtter Windows XP og Mac OS X (10.4).
|
|
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks |
|
![]() |
|
Den test der er linket til, er udført på både XP, Vista og 7. Og eftersom den er 100% plug & play, så går jeg ud fra, at Windows finder den som "standard lydenhed".
Men det er selvfølgelig det første jeg tjekker, men tror nu ikke den giver problemer. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
På Behringers hjemmeside under Downloads er der drivere og apps/software fra XP og op til Win8 Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Jeg fandt i øvrigt denne guide for at undgå Windows' mixer og dermed få bit-perfect afspilning uden ASIO: D/A Windows 8 setup. Måske en god idé at gøre dette også.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Fedt. Tak for det, Huntiedk. Det var da yderst pænt af dig at dele :)
|
|
![]() |
|
urup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2009 Sted: Odense, Danmark Status: Offline Point: 670 |
Jeg har "lillebroren" til UCA202, nemlig UCA200 som dog kun har input/output via phono og ikke alt det andet. Den virker fint på min Win7 x64 bærbare (og også på min win xp) uden ekstra drivere, så mon ikke 202 også gør det. ![]() |
|
![]() |
|
mlm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 178 |
har fulgt tråden med interesse og vil høre om man får bedre lyd ved at bruge UCA200 /UCA202 ifht det lydkort der er indbygget i den bærbare.
jeg vil gerne bruge de 200,- kr på at få bedre lyd, med hvis kvaliteten er stort set det samme kan det jo være ligemeget....
|
|
![]() |
|
Det vil jeg næsten med garanti love dig. Den analoge udgang i din bærbare er udstyret med en crapy DAC, og den digitale udgang kræver netop en god DAC for at levere ordentlig lyd. Hvis ikke den gav bedre lyd, end det interne lydkort, så ville jeg heller ikke have købt en i første omgang. Så ville jeg jo også bare bruge det på bundkortet.
|
|
![]() |
|
mlm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2010 Sted: dk Status: Offline Point: 178 |
tak - så vil jeg da kaste mig ud i det :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |