recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB lydkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB lydkort

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jesper GJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Marts-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper GJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB lydkort
    Sendt: 24-Marts-2021 kl. 10:55
Hej
Har skrottet mit gamle mediacenter med lydkort Prodigy 7.1.
Sætter nu en bærebar PC op, og i den forbindelse vil jeg gerne have en USB lydkort med udgang (RCA/Jack 6,3) til forforstærker og udgang til headsæt.
På mit Prodigy lydkort kunne jeg både få udgang til headsæt og udgang til stereoanlæg på samme tid, og jeg kunne juster lyd og styrke på PC til alle udgange.
Hvad skal jeg købe for at få udgang til både headsæt og stereoanlæg på samme tid. Mener de mest almindelige USB lydkort slukker for udgang til stereoanlæg, når jackstik fra headsæt sættes i.
Nogle der har et bud på det.

Nvh
Jesper
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 12:37
Du skal da have en ekstern USB DAC med hovedtelefonforstærker. Alt det der interne lydkorthejs er noget hø.
Til top
Jesper GJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Marts-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper GJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 13:25
Hej
Helt rigtig.
Hvordan finder jeg ud af, om sådan et USB-lydkort afbryder forbindelse til udgang til stereo, når jack til hovedtelefon tilsluttes, for det vil jeg gerne have, at den IKKE gør.
Også gerne USB-lydkort med software til justering af lydbillede.
Forslag til USB-lydkort?

Mvh
Jesper
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 16:11
Den eneste måde at vide om stereoudgangen slukkes når hovedtelefoner tilsluttes, er vel at læse anmeldelser og håbe at de skriver om det, eller spørge nogen der ejer den specifikke DAC.

Skal det være billigt og godt er Topping et godt bud. Deres hjemmeside er nede i skrivende stund, men deres DACs er favoritter blandt kræsne audiofile over hele verden. Jeg ved, at de har en eller flere modeller med hovedtelefonforstærker og USB.

Redigeret af Naiera - 24-Marts-2021 kl. 16:12
Til top
Jesper GJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Marts-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper GJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 16:33
Tak for svar.
Jeg har brugt dage på at se videoer og læse om forskellige USB-lydkort, men det er åbenbart ikke en feature, som nogen tænker over.
Har bemærket, at ved brugte USB-lydkort er det ikke altid, der fåes drivere til det nye Win 10, og nogle har problemer med at få det til at virke ved opgradering Win 10.

Mvh
Jesper
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 17:15
Jeg har i øvrigt en Hegel HD25 DAC. Den har ikke hovedtelefonudgang, men den kan køre både balanceret og ubalanceret på samme tid.

Hegel HD12 har dog hovedtelefonudgang, og måske kan alle tre udgange køre på samme tid?

Redigeret af Naiera - 24-Marts-2021 kl. 17:18
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 12:44
Jeg har ikke testet det selv, men Windows 10 er bygget til at sende lyd ud til flere udgange.
Der er bare næsten ingen som benytter det.

Her er et link med mere information:


Video af hvordan man gør:


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Jesper GJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Marts-2021
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper GJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 13:19
Tak for info.
Det er måske ikke lige det, jeg gerne vil.

Mit gamle Prodigy 7.1 HiFi (intern kort i gammel mediacenter) kunne jeg tilslutte headphone og udgang til stereoanlæg og det kunne spille samtidig. Både headphone og udgang til stereo kunne justeres seperat via software på PC, det fungerede fantastisk.
Som sagt vil jeg gerne have en USB lydkort (har bærebar PC nu), med tilslutning af headphone og udgang til stereoanlæg, og her kommer det: De skal gerne kunne spille samtidig. Derudover gerne med software, så det er muligt at juster lydbillede på PC skærmen.

Hvis der er nogen, der har forstand på sådan noget, må I meget gerne byde ind.

NB: Bruger kun lydkort til at lytte til musik.

Alternativ er jo at opbygge mit gamle mediacenter med helt nyt indmad, men så har jeg bare endnu en PC, der skal vedligeholdes.

Mvh.
Jesper
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 15:25
De billige USB-lydkort fra Behringer, som man nærmest får kastet i nakken (især som brugt!), spiller på både Line- og Phones-output samtidigt - har lige testet med mit eget 10 år gamle UCA202. Og det fungerer fint med Win10.

Redigeret af jacobe - 25-Marts-2021 kl. 16:39
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 16:10
Hvis du finder et eksternt lydkort med 5.1 analog eller 7.1 analog. Så kan de fleste sende samme lyd ud på både forreste og bagerste højttalere. På den måde kan du bruge det som i dag.

Men for langt de fleste vil de vælge noget digitalt udgang til musikanlæg og få den bedre lydkvalitet.
Det kræver jo selvfølgelig at dit anlæg kan det.

Jeg vil gætte på at sådan et kort kan gøre det:

Eller måske dette, som er lidt billigere:


Redigeret af Cyberguyen - 25-Marts-2021 kl. 16:10
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 16:19
Hvis Windåse kan sende lyd ud på to USB-udgange på samme tid, så er en mulig løsning vel at købe en DAC med USB og en separat hovedtelefonforstærker med USB-indgang.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvis Windåse kan sende lyd ud på to USB-udgange på samme tid, så er en mulig løsning vel at købe en DAC med USB og en separat hovedtelefonforstærker med USB-indgang.

Det har "Windåse" kunnet siden i hvert fald WinXP. Jeg har selv benyttet to af de nævnte Behringer UCA202-lydkort til et mp3-baseret DJ-setup. Men ét af disse ville være rigeligt til hans behov, og de koster ca. 200,- kroner, hvorimod din løsning ville koste ... ved ikke - 2000,-?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu