recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB og Vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUSB og Vista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 799
Direkte link til dette indlæg Emne: USB og Vista
    Sendt: 07-November-2007 kl. 13:44
Jeg får brug for en USBnøgle med stor kapacitet og har kig på nogen Kingston Data Traveller med 4Gb, men tøver med at købe før jeg ved om de også vil virke når jeg på et tidspunkt får Vista.

Jeg kan se min nuværende nøgle er formatteret til FAT(32?) men jeg har hørt at Vista kræver NTFS, er det rigtigt og kan man i så fald omformattere en nøgle til NTFS eller kræver det installation af drivere?

Jeg har læst om en smart Western Digital ekstern harddisk og husker en bruger rose den, bl.a. for at den virkede med Vista. I øjeblikket har jeg en ekstern Amitech harddisk med USB forbindelse til PC'en; kan jeg forvente den uden videre vil virke hvis jeg køber ny PC med Vista?

Jeg spørger da det jo er ret vigtigt at kunne overføre sine gemte data til  ny maskine der højest sandsyneligt vil have Vista. Og hvis man først er nødt til at formattere den eksterne harddisk for at den kan snakke med Vista har man jo mistet sine data!

EDIT: Jeg har nu tjekket Amitech som skriver at deres 3½" eksterne harddiske fungerer med Vista. Håber man kan stole på detConfused

Redigeret af MortenBby - 07-November-2007 kl. 14:04

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 14:59

En ekstern hdd med fat32 fungere fint med vista om den så er formateret til ntfs så virker dette også. da vista kan læse de gamle filformater. Jeg har også selv prøvet det, så du skal ikke være bange for det.

god fornøjelse.

Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 15:55
Tak for svar, jeg havde egentlig også regnet med det, men jeg har læst om så mange mærkværdigheder med Vista så jeg ville lige være sikker.

Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
suldrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Juli-2005
Point: 202
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 16:40
Hvis du alligevel går efter en USB nøgle så køb en som er klar til Vista "readyboost", så kan du bruge den til at optimere hastigheden på Vista hvis du får dig en andet USA dims du heller vil bruge.

Forklaring på "readyboost"
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af suldrup suldrup skrev:

Hvis du alligevel går efter en USB nøgle så køb en som er klar til Vista "readyboost", så kan du bruge den til at optimere hastigheden på Vista hvis du får dig en andet USA dims du heller vil bruge.

Forklaring på "readyboost"

Jeg stødte godt nok på udtrykket men gav mig ikke tid til at sætte mig ind i det..Confused. men jeg fik købt en Corsair Flash Voyager 4GB USB2.0, med 15/31 MB sek. i skrive og læse hastighed til DKK 275,- så der kan blive råd til at investere i noget andet mere fancy senere hen.

Redigeret af MortenBby - 07-November-2007 kl. 17:52

Morten

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu