recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB optagelse på Panasonic VT50
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB optagelse på Panasonic VT50

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars37 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB optagelse på Panasonic VT50
    Sendt: 21-Juni-2012 kl. 20:55
Jeg har netop anskaffet mig et Panasonic VT50. Jeg har nu prøvet at sætte 2 forskellige USB nøgler i den for at kunne optage. Men den vil ikke godkende dem. Så har jeg lånt en USB harddisk, der strømfødes fra USB. Den kører fint. Men hvorfor ? Kender nogen en USB nøgle der virker - det ville være lidt lettere.

Lars
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 21:10
Manualen beskriver hvordan man optager på et SD kort og en USB HDD, men ikke noget om en USB Pen/Stick. Ved ikke om konklusionen er, at det ikke kan lade sig gøre.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 21:31
Hvorfor ikke bare bruge SD kort, man får 32GB til 200 kr.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2012 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Hvorfor ikke bare bruge SD kort, man får 32GB til 200 kr.
Langt billigere set pr. gb hukommelse.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 07:18
Er der ikke noget med at det ikke er alle 2,5" diske der virker med Panasonic? Rygterne siger at LaCie Rikiki virker, men har ikke selv afprøvet om det stemmer.
Til top
Bambus Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Juni-2006
Point: 392
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bambus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Er der ikke noget med at det ikke er alle 2,5" diske der virker med Panasonic? Rygterne siger at LaCie Rikiki virker, men har ikke selv afprøvet om det stemmer.

Jo - ikke alle 2,5" diske virker sammen med Panasonic. Min aut. Panasonic forhandler oplyste til mig, at Samsung diske ikke virker, idet de kræver et højere strømforbrug end TV´et kan levere.
Jeg har selv købt en WD My Passport 1TB USB 3.0 - og den virker uden problemer.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 15:08

Og jeg har, som nævnt i et par tråde, netop gode erfaringer med LaCie Rikiki i 2,5", som ppradio.dk har solgt til Panasonic tv tidligere.

Iomega i 2,5" har også fungeret fint. På mit tidligere Panasonic tv tilkoblede jeg den med adgang til begge de USB-stik, den leveres med for at få strøm nok på eventuelle strømsvagere USB-udgange.

Nu har jeg netop tilkoblet Iomega-disken til mit G30, der kun har et af USB-stikkene på siden og yderligere et par stykker omme bagpå. Som en bruger herinde kunne rette mig i, fungerer disken udmærket med optagelse og gengivelse med kun et USB-stik tilkoblet, så det bør også gælde for VT50.

Begge diske er i øvrigt i lækker aluminiumsudførelse, hvor LaCie Rikiki er den mindste. Der var et tilbud på sidstnævnte i sidste uge til godt 500,- kr. for 500 Gb, men hvor var det nu...? Edit det er ved komplett.dk, ser jeg.

Mvh. Jørgensen

Redigeret af Jørgensen - 22-Juni-2012 kl. 15:14
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 15:36
Det fungerer vel med alle diske, så længe de har ekstern strømforsyning? Problemet er, mig bekendt, når TV'et skal trække disken, med strøm via USB.

M.v.h.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 17:11

LaCie Rikiki 2,5" kan ikke fødes med en ekstern strømforsyning. Det kan den udgave, jeg har af Iomega 2,5" heller ikke.

Mvh. Jørgensen

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 17:20
Det er nok derfor de kan bruges - at strømforbruget er tilpas lav.
Jeg vil stadig mene, at alle diske med ekstern strømforsyning, vil kunne bruges uden problemer.

M.v.h.
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Maj-2005
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lightyear Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 17:47
Ja, men det er lidt federe med en 2,5" disk man kan sætte fast med velcro, og som ikke kræver 220V.
Til top
taj59 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Oktober-2009
Point: 373
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér taj59 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2012 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

-
 LaCie Rikiki virker fint på min gamle 65VT30 og forventer også at den virker på min nye 65VT50Wink
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu