recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB på dvd afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUSB på dvd afspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 489
Direkte link til dette indlæg Emne: USB på dvd afspiller
    Sendt: 04-Januar-2008 kl. 20:42

Jeg har lige købt en dvd afspiller med USB i. Jeg tænkte WOOOP! jeg kan lige smide min eksterne harddisk i og wupti så kører jeg bare de (lovlige) musikfiler derfra uden problemer.

MEN det kan jeg ikke... afspilleren understøtter ikke den type USB enhed, så var det jeg tænkte..huh?? jeg prøvede så en ganske almindelig flash mem-key på 128Mb og de kører bare derud af

Så mit spm er:

1. kan min afspiller ikke understøtte min eksterne disk på 3,5" 250GB fordi det er en HDD?

2. eller fordi en 3,5" disk der får 240V er anderledes end en 2,5" der får strøm via USB?

3. kan jeg så evt bare hugge en 2,5" ekstern disk i, og så bare se det køre derudaf?

4. eller skal jeg ty til at købe en flash disk på 10GB for at jeg kan have bare en smule musik derpå?

vidste ikke lige hvor jeg skulle smide tråden, men siden den i sidste ende handler om min DVD afspiller smed jeg den her.

Jeg håber i kan hjælpe mig, det ville jo være fedest, hvis man bare kunne smide sin eksterne på til fester i stedet for at skulle have puter og alt det der oppe, ik?

 

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 20:46

Det er sikkert fordi harddisken er formatteret som NTSF. De fleste DVD afspillere med USB tilslutning kræver at den tilsluttede enhed er formatteret som FAT eller FAT32, så prøv det.

Med hensyn til det med fester, så er der jo den ulempe, at fjernsynet skal være tændt for at du kan navigere rundt i musikfilerne.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 20:58

Tak for det hurtige svar...

 

mht fjernsynet, så står det der jo alligevel, så hvorfor ikke være tændt når det alligevel er..)

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 23:12

Jeg har prøvet at lave partitionen om til FAT32. Det skal siges jeg har 3 partitioner på disken, hvoraf det kun er den ene der er lavet til FAT32.

det virker stadig ikke... så jeg er åben for forslag..)

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10386
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Jeg har prøvet at lave partitionen om til FAT32. Det skal siges jeg har 3 partitioner på disken, hvoraf det kun er den ene der er lavet til FAT32.

det virker stadig ikke... så jeg er åben for forslag..)

Det skal være én stor partition.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 22:20
Vær du ganske vis på at det skyldes partions type og eller størrelsen på partionen - din afspiller understøtter sikkert kun "små FAT" partioner...eller som en anden sagde - at den kun understøtter en(1) partion - måske begge "begrænsninger"

Prøv at nøjes med en (1) FAT (ikke FAT32) partion på f.eks. 512 Mb - Det skulle gerne kunne lade sig gøre...
hvis det giver succes så prøv at øg den til 2 Gb, 8 Gb, 32 Gb(FAT32) og så fremdeles ind til du finder begrænsningen på partions størrelsen, dernæst kan du forsøge at lave flere partioner
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2008 kl. 23:22

OK, det er lidt forvirrende... en siger det skal være 1 partition en anden siger det skal være en lille....

 

en lille partion er jo lidt svær at lave, hvis det skal være 1 og det er en 250GB disk..)

men jeg forsøger at lave en lille partition på 1GB og se hvad der sker, hvor de andre partetioner stadig er i effekt

Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 15:23
Det ene forhindre ikke det andet....

Det er fuldt muligt at slette ALLE partioner og blot oprette 1 ny partion på f.esk. 512 Mb. (resten af pladsen kan være ubrugt) - om du nødvendigvis behøver at slette alle dine partioner er ikke sikert - prøv dig frem - hvis der er flere partioner, vil jeg stærkt anbefale dig at sikre at din "test" partion er den første partion, og at den er oprettet som en "PRIMÆR" (ikke extended) partion og at den er markeret som den aktive boot partion.

Grunden til at jeg kom med mit indlæg er at jeg har 2 musik anlæg som er udstyret med USB, og ingen af disse vil se min 2 Gb USB memorykey, mens begge gerne vil se en 256 Mb USB memory - begge USB keys er formateret med FAT (ikke fat32) som er det mest kompatible format.
FAT er i øvrigt begrænset af maskimalt 2 Gb, hvilket er årsagen til at de fleste i dag benytter FAT32.

Noget kan derfor tyde på at der er en øvre grænse eller kun understøtter FAT for noget udstyr (om det gælder dit kan jeg naturligvis ikke sige - har du forsøgt at tjekke din manual ?) - når du har testet kan du enten gå op eller ned i størrelse afhængig af om disken kunne ses eller ej.

jeg kan nok ikke lige selv svare på baggrund af den men hvilket mærke/model er din DVD afspiller ? - det kan være at der er andre som ved noget om lige denne model
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 489
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 19:20

tak for det fyldestgørende inlæg Niels,

det var lidt træls at læse det med FAT, at det er så begrænset, men vil forsøge mig med det senere når jeg engang får en anden ekstern... man har jo så meget liggende på sådan en disk at det ikke lige er til at tømme den uden at skulle slette tingene på disken.

mærket på min dvd afspiller er ikke noget at råbe hurra for, det er noname fra Bilka, på tilbud i denne uge: AGK

så det er ikke fordi det er livsnødvendigt, men kunne bare være skide fedt at have som funktion, og derudover er det også rart at vide til når jeg får råd til en bedre afspiller..)

Til top
Niels Chr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 176
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2008 kl. 21:22
De 2 anlæg jeg har prøvet var musik anlæg, jeg vil forvente at en DVD afspiller godt kan tage FAT32 - da det ikke giver den store mening hvis den "kun" understøtter FAT16 - film fylder jo trods alt en del.

Det kan derfor godt tænkes at din afspiller understøtter FAT32 - mine forslag var ment som fejlsøgningsmuligheder for at udelukke forskellige ting.

Hvis du har svært ved at tømme disken totalt, så vil jeg foreslå (om muligt) at du forsøger med at lade nogle af partionerne blive - sørg dog som minimum for at din "test" partion er oprettet som PRIMÆR (muligvis kræves det også at partionen er markeret som aktiv, men det er rent gæt)

d.v.s. du må IKKE oprette den som logisk partion i en udvidet partion.
sørg om muligt også for at det er den partion som ligger forrest i disk området.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu