|
USB pladespiller- hvilken ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Januar-2013 kl. 22:23 |
|
Jeg har et hav af vinylplader som jeg gerne
vil afspille digital og gemme på CD eller MP3 (USB afspiller ?) Hvad skal jeg købe ? Gerne god brugt |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du går ikke helt galt i byen med en Lenco
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
ELLER, hvis du allerede HAR en velfungerende grammofon og gerne vil beholde den, hvad så med blot at købe en Phono-USB-adapter: http://www.avxperten.dk/audiovideokabler/phonokabel/könig-phono-til-usb-adapterkabel-(inkl.-software).asp Hvis det da ellers duer til noget med en sådan...
Redigeret af turbo2 - 16-Januar-2013 kl. 06:46 |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19651 |
|
2 valgmuligheder. 1. Billig "USB paldespiller" med dertilhørenden billige D/A converter og USB interface. 2. Ordentlig pladespiller og et godt lydkort. Hvor mange kroner er der til projektet? Klaus |
||
![]() |
||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
|
Der er en 3. mulighed:
Køb pladerne på CD, hvis eneste formål er at kunne høre LP'erne digitalt. Jeg ved godt, at der muligvis er nogle LP'er som ikke kan fås på CD, men langt de fleste kan (med mindre det er en meget speciel pladesamling) og tit til rigtig gode priser. Og løsningen er langt den billigste, set i forhold til den kvalitet man får. De billige USB pladespillere lyder efter min mening ufattelig dårlig primært fordi der ikke er ofre noget på pick-up'en. De to største anker er uhørt høj pladestøj og manglende dynamik. Dette er naturligvis min subjektive mening og ja, korrekt jeg har kun hørt et par USB pladespillere, men alene prisen gør, at de umuligt kan være særlig gode. |
||
![]() |
||
E. Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1427 |
|
Jeg ødelagde min gl. super pladespiller ved flytning...pis Budget kr 2000- , gerne brugt med god picup |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
|
2 valgmuligheder. 1. Billig "USB paldespiller" med dertilhørenden billige D/A converter og USB interface. 2. Ordentlig pladespiller og et godt lydkort. Hvor mange kroner er der til projektet? max kr. 2000,- , gerne brugt Årsagen til at jeg vil have pladerne lavet om til digital er den simple, at jeg tror de klistrer fast i coveret på mit loft, som er min eneste opbevarings mulighed. Jeg har mange som man egentlig godt kunne høre engang imellem. |
||
E.L.
|
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
|
Vi har alle forskellige præferencer og krav, jeg svarer ud fra mine. Jeg har selv købt 16 af Roling Stones CD'er (ud af 30+) til mellem 30 og 50kr stykket, selvom jeg havde nogle af dem på LP og har en ganske fornuftig pladespiller samt en nogenlunde RIAA med USB udgang, så data kan overføres til PC'en (sidstnævnte kun købt til at kunne rippe udvalgte LP'er). Dette alene fordi det er et stort arbejde at overføre til PC'en. "Rip" foregår jo i real time, dvs. 40-45 minutter for en LP og så skal den lige vendes halvvejs. Derefter klipper jeg hver enkelt nummer ud af den den store fil, da jeg ikke er tilfreds med den automatiske klipper jeg prøvede. Alt i alt tager det mig mindst en time for hver LP. |
||
![]() |
||
|
|
||
E.L.
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Sælg dine LP'er til en der har en pladespiller og køb dem digitalt i stedet for. Hvis det er fine sager kan du godt komme af med dem.
BS
Redigeret af Bschmidt - 16-Januar-2013 kl. 11:58 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |