recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB Stick installeret på Chromecast med Google TV.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB Stick installeret på Chromecast med Google TV.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB Stick installeret på Chromecast med Google TV.
    Sendt: 25-Juli-2023 kl. 06:45

Hej.

Jeg har på min PC formateret en 8GB USB stick til exFAT og en anden 8GB USB stick til FAT32.
Når jeg sætter en af dem ind i min USB Y-kabeladapter, bliver der automatisk oprettet nogle android kataloger, de fleste af den er tomme.

Jeg kan i Cx File Explorer til højre for Main storage se, et ekstra punkt der kaldet USB1.

Jeg har i Indstilling for udviklere, Verificer Apps for USB: ENABLE

Jef har på min mobil downloadet:

'ARD Mediathek (Android TV) 10.5.0 by ARD Online':


Og overførte ARDxxxx.apk til Chromecast med Google TV med programmet 'Send files to TV'.
Den spurgte nu om, det skulle være til 'Download' kataloget, eller til USB1 xxxxx.
Jeg valgte USB1.

Efter flere timers pause, gik jeg så ind i Cx File Explorer og fandt ARDxxxx.apk under roden til USB1.
Trykkede på OK, og fik installeret App'en.

Den ligger på skærmen under 'Dine Apps' sammen med alle mine andre Apps.

Jeg startede ARD og så 'Tagesschau' uden problemer, selv om den blev installeret fra USB1.

Så lukkede jeg ned og fjernede USB sticken. Startede op og kunne stadig se ARD. så ARD programmet må være blevet installerer i Main memory.
Det er åbenbart kun ARDxxxx.apk, jeg har lagt på USB1.

Hilsen Carsten.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 08:20
Undskyld mig har du ikke forstået hvad Google tv/Android tv er?

Hvorfor hentede du en apk, når den ligger til Android tv/Google tv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Hvorfor hentede du en apk, når den ligger til Android tv/Google tv   

Hej.

Af to årsager. Først jeg er ny til Chromecast med Google TV og har ikke rigtigt fundet ud af det med google play store på boksen endnu.
Den anden årsag er, at ville prøve at finde ud af hvordan en ekstra USB hukommelse virker. Hvilke muligheder er der for dem, der har for lidt ledigt hukommelse. Hvilke muligheder er der for at få brugt noget af USB hukommelsen, og på den måde at spare noget plads i hoved hukommelsen?

Andre ideer til at spare på hoved hukommelse, er meget velkomne.

Hilsen Carsten. 

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 Hvorfor hentede du en apk, når den ligger til Android tv/Google tv   


Hej.

Af to årsager. Først jeg er ny til Chromecast med Google TV og har ikke rigtigt fundet ud af det med google play store på boksen endnu.
Den anden årsag er, at ville prøve at finde ud af hvordan en ekstra USB hukommelse virker. Hvilke muligheder er der for dem, der har for lidt ledigt hukommelse. Hvilke muligheder er der for at få brugt noget af USB hukommelsen, og på den måde at spare noget plads i hoved hukommelsen?

Andre ideer til at spare på hoved hukommelse, er meget velkomne.

Hilsen Carsten. 

så anbefaler jeg at hente apps fra Play store. Og har du gjort at det der står med diskudvidelse

Redigeret af T-Duck - 25-Juli-2023 kl. 09:37
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 så anbefaler jeg at hente apps fra Play store. Og har du gjort at det der står med diskudvidelse 

Hej

Jeg har ikke nogen ikon for Play Butik på min Chromecast med Google TV.
Cutus Play på min mobil viser under 'Min ansøgning' de installerede Apps på boksen:
Den øverste er 'Play Butik', men jeg ved ikke hvordan jeg starter den?

3 Udvid lagerpladsen...
Ja jeg har er y-kabel med USB
Ja jeg bruger en 5 Volt 2 Amp Power Adapter
Ja jeg har en USB Stick på 8 GB formateret i exFAT
ja min USB Stick er USB 2.0

1 ok
2 ok
3 ok
4 Slut din USB lagerenhed til hubben. Du
bliver bedt om at omformatere
lagerenheden for at udvide systems
lagerplads.

Jeg har nu fjernet poweren. Fjernet USB sticken. Rebootet set DRTV, fjernet poweren igen. Isat USB sticken og får nu under opstart:

Checker USB drev Analyserer ...

Tandhjul Øverste højre hjørne:
(BLÅ) USB Drev
Vælg for at konfigurere
Tryk OK
Åben i Indstillinger
Tryk OK
'Sker Intet' hopper tilbage til (BLÅ) USB Drev Vælg for at konfigurere

Er der nogen der har et bud på, hvorfor jeg ikke kan komme til at konfigurere indstillingerne?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-Juli-2023 kl. 11:00
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 så anbefaler jeg at hente apps fra Play store. Og har du gjort at det der står med diskudvidelse 


Hej

Jeg har ikke nogen ikon for Play Butik på min Chromecast med Google TV.
Cutus Play på min mobil viser under 'Min ansøgning' de installerede Apps på boksen:
Den øverste er 'Play Butik', men jeg ved ikke hvordan jeg starter den?

3 Udvid lagerpladsen...
Ja jeg har er y-kabel med USB
Ja jeg bruger en 5 Volt 2 Amp Power Adapter
Ja jeg har en USB Stick på 8 GB formateret i exFAT
ja min USB Stick er USB 2.0

1 ok
2 ok
3 ok
4 Slut din USB lagerenhed til hubben. Du
bliver bedt om at omformatere
lagerenheden for at udvide systems
lagerplads.

Jeg har nu fjernet poweren. Fjernet USB sticken. Rebootet set DRTV, fjernet poweren igen. Isat USB sticken og får nu under opstart:

Checker USB drev Analyserer ...

Tandhjul Øverste højre hjørne:
(BLÅ) USB Drev
Vælg for at konfigurere
Tryk OK
Åben i Indstillinger
Tryk OK
'Sker Intet' hopper tilbage til (BLÅ) USB Drev Vælg for at konfigurere

Er der nogen der har et bud på, hvorfor jeg ikke kan komme til at konfigurere indstillingerne?

Hilsen Carsten.


du henter apps sådan her jeg vil anbefale dig bare at formatere dem som ntfs og lade Google tv klare formatering en som der ser stor
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

 jeg vil anbefale dig bare at formatere dem som ntfs og lade Google tv klare formateringen 

Hej.

Efter ned lukning, og ny fuld formatering af USB stik i PC til ntfs, og derefter indsættelse af USB sticken i Y-Kabel adapteren, genstartede jeg og får følgende:

Problem med USB drev, hold knappen der for .....

Tandhjul, (BLÅ) Problem med USB drev
USB Drev er beskadiget. Vælg for at rette dette.

Åben i Indstillinger.

Når jeg trykker OK, hopper jeg tilbage til forige skærmbilled.
Der er tilsyneladende ingen 'Indstillinger Meny'.


Her er ellers en 5:16 min lang YouTube video der viser en 'setting menu', som jeg slet ikke har.

Er der nogen der ved om denne 'setting menu' er blever fjernet, måske i forbindelse med en eller anden opdatering?

Hilsen Carsten.


Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 20:55
Det er Android tv du ser vejledning på. Jeg har lige lavet en video fra min ældstes datter tv med Google tv i. Der kan se hvordan det gøres Google tv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2023 kl. 10:14
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Der kan se hvordan det gøres Google tv 

Hej.

Først tak for ovenstående YouTube video. Den bekræfter min ide om en større fælles hukommelse. Lige som på min H96 boks, som deler intern hukommelse med et SD Card.

YouTuben viser et USB drev fra Kingston. 
Ved du on der også er brugt en Hub, evt. hvilken og hvordan den er forbundet?


'Free up storage on Chromecast with Google TV'


'Navigate to your profile icon and then  select Settings  and then System  and then Storage and then Internal shared storage and then Cached data'.
Kan problemet være, at jeg ikke har en 'profile icon?' Jeg har kun en bruger 'C' som jeg fik da jeg indtastede min gmail adresse.
Så jeg prøvede at oprette en ekstra bruger.  
'Logind, brug din google konto' og et indtastningsfelt med 'Mail adresse eller telefonnummer' Den finder ikke mit alternative mobil nummer, og beder så om en Mailadresse i stedet.
Hvis jeg indtaster min gmail adresse siger den at, 'Denne konto findes allerede på din enhed'.
Har du glemt mailadresen?
Så fik den min alternative email adresse. Og skrev en masse om Google privatlivs politik.
Og tilbyd mig at 'Log ind'.

Det er først nu, gået op for mig, at jeg hidtil har kørt helt uden, at været logget ind til Google.
Kører I andre med Google logget IND eller UD, på jeres Android TV enheder?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 26-Juli-2023 kl. 10:16
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2023 kl. 10:44
Jeg kører kun med de Kingston da de er lavet i støbt aluminium, så de er solide. Men den er sat direkte i fjernsynets usb port.

Ja vi alle er logget på med vores Google konti netop for at kunne hente apps fra plays store. Så prøv at log på og prøv igen
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 06:53
Hej.

Jeg er nu kommet et skridt længere og har fundet 'slet og formater som intern lagerplads' for USB1.
Her er hvordan jeg gjorde:

Indstillinger
System
Lagerplads
Intern delt lagerplads 4,4 GB
Flytbart lager
USB1
Plads i alt: 8,4 GB
Vælg USB1 ...
USB1:
'Skub ud'
'slet og formater som intern lagerplads' Annuller/Formater
Formater USB Drev
( lade være med, at skubbe det ud, eller noget lignende ..... )
Google TV logo.
Slukker skærm.

Efter en 30 min pause, tog jeg strømmen til Chromecasten, og fik biled på igen.
Når jeg i Cx file explorer vælger USB1 får jeg denne meddelelse:
'Permissions Settings'
'Please allow the app to access the USB storage by following the instructions below
Tab USE THIS FOLDER button on the next screen'. 'OK'

Blinker 'Du har ikke nogen App der kan gøre dette'. 'Annuller/OK'

Annuller: Access Denied.


Lavede en Google søgning og fandt:

'How to Allow App Permissions on Google Chromecast (Fast Method) YouTube'


Settings
Apps
Apps Permissions
Files and Media

Tilladelser for filer og Medier:
7 af mine apps har tilladelser

'Ikke Tilladt'
Ingen Apps er blevet afvist

Vis 'System Apps'.
Ca. 20 system Apps er godkendt.
Ingen Apps er blevet afvist.

'Ekstern lagerplads
Enheden skal have denne tilladelse for at fungere'
er nummer 2 ud af de 20 System Apps.

Ovenstående første Google søgning løser ikke mit problem. Er der nogen af jer, der har bedre ideer?

Hilsen Carsten.

Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2023 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Hej.

Jeg er nu kommet et skridt længere og har fundet 'slet og formater som intern lagerplads' for USB1.
Her er hvordan jeg gjorde:

Indstillinger
System
Lagerplads
Intern delt lagerplads 4,4 GB
Flytbart lager
USB1
Plads i alt: 8,4 GB
Vælg USB1 ...
USB1:
'Skub ud'
'slet og formater som intern lagerplads' Annuller/Formater
Formater USB Drev
( lade være med, at skubbe det ud, eller noget lignende ..... )
Google TV logo.
Slukker skærm.

Efter en 30 min pause, tog jeg strømmen til Chromecasten, og fik biled på igen.
Når jeg i Cx file explorer vælger USB1 får jeg denne meddelelse:
'Permissions Settings'
'Please allow the app to access the USB storage by following the instructions below
Tab USE THIS FOLDER button on the next screen'. 'OK'

Blinker 'Du har ikke nogen App der kan gøre dette'. 'Annuller/OK'

Annuller: Access Denied.


Lavede en Google søgning og fandt:

'How to Allow App Permissions on Google Chromecast (Fast Method) YouTube'


Settings
Apps
Apps Permissions
Files and Media

Tilladelser for filer og Medier:
7 af mine apps har tilladelser

'Ikke Tilladt'
Ingen Apps er blevet afvist

Vis 'System Apps'.
Ca. 20 system Apps er godkendt.
Ingen Apps er blevet afvist.

'Ekstern lagerplads
Enheden skal have denne tilladelse for at fungere'
er nummer 2 ud af de 20 System Apps.

Ovenstående første Google søgning løser ikke mit problem. Er der nogen af jer, der har bedre ideer?

Hilsen Carsten.

du skal ikke gøre nogen for nu er den del af din interne lager, og opfører som dette. Så når du installerer apps så lægger den på usb'en automatisk. Så du skal ikke gøre mere nu
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu