recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB til Seriel.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB til Seriel.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2013 kl. 20:26

Hej med jer alle.

Jeg bruger selv USB til RS232 adaptere med PL-2303HXD chipsæt og tror ikke længere det kan være problemet. 
Jeg bruger den bl.a. til en LiPo batteri lader hvor der sidder en opto kopler i mellem for at skabe galvanisk adskillelse.
Jeg bruger den også til min SAT modtager, hvor overførslen af ny firmware først starter når jeg fjerner selve strømkablet til SAT modtageren og sætter det i igen. det kan den også finde ud af.

Jeg har checket driveren, det er den rigtige ifølge dette link:

Jeg har fundet dette pdf dokument over JVC D-ILA  Projector RS-232C,
LAN and Infrared Remote Control Guide:

På side 14 står at der skal bruges et almindeligt null-modem kabel

og på side 19 står 

Interface RS-232C 
Mode Asynchronous 
Data Rate 19200bps (19.2kbps) 
Character Length 8 Bit 
Parity None 
Start Bit 1 
Stop Bit 1 
Flow Control None 
Data Format Binary

Hilsen Carsten.

Redigeret af csell - 20-April-2013 kl. 20:38
Til top
Dr. Thor Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Februar-2008
Point: 85
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dr. Thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 09:24
Den eneste forskel på min opsætning og det du her fundet Carsten, er bitraten. Jeg har prøvet at ændre den til den beskrevende, men samme resultat. Det er et null modem kabel jeg bruger, og det virkede jo fint med min gamle PC. Tusinde tak for hjælpen, men jeg vil prøve om jeg kan komme af med kablet igen, og købe nogle enkelte i stede for.

Mvh. Morten.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 10:58

Hej Morten.

Når jeg tænker over hvad problemet kan være kommer jeg til at tænke på om du har sat RS232 stik i med strøm på?
RS232 skifter mellem minus 12 volt og plus 12 volt. Jeg har gennem tiderne set adskellige porte 'brændt af', sansynligvis fordi nogen har sat stik i uden først at slukke for apparaterne i begge ender.

Du kan checke det ved at gå tilbage til din forrige PC. Prøve med den hardware RS232 port der virkede.

Men hvad er det der ikke virker?

Har du prøvet at sende komandoer fra f.eks. Hercules Setup Utility som beskrevet i ovenstående JVC manual på side 14.

Kan du f.eks. sende en enkelt komando som 'Power on' og måske ikke en serie af komandoer?

Eller er det 'Acknowledgement Response Return Codes' du ikke får tilbage?

Hilsen Carsten.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu