|
USB Video på MAXIMUM T-102 & AGK 10359/60 |
Besvar |
Forfatter | |
JeppeK
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2009 Status: Offline Point: 18 |
Emne: USB Video på MAXIMUM T-102 & AGK 10359/60 Sendt: 01-November-2009 kl. 07:20 |
Jeg købte en Maximum T-102 FTA boks i Føtex, da de ikke havde
flere AGK 10359 eller 10360 - fik at vide at funktionaliteten og indmaden var det samme som AGK´s og at den skulle kunne afspille videofiler via usb. (Jeg havde læst andetsteds herinde at 10360´eren kan afspille video) Men Maximium T-102 FTA kan IKKE afspille video og det ser ikke ud til at der er Maximum firmware tilgængelig, og derfor overvejer jeg at bytte den. Nogen der har erfaringer med Maximum firmware updates? Eller AGK 10359 eller 10360 købt i Føtex eller Bilka i den seneste tid - F.eks virker afspilning af vob filer med lyd i sync? og mpg med srt undertekster, når man spoler? Hvordan fungerer videoafspilning på Strong 8100 til sammenligning? Jeppe Redigeret af JeppeK - 03-November-2009 kl. 07:57 |
|
MichaelC
Ny bruger Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1 |
Sendt: 05-November-2009 kl. 00:51 |
Jeg har købt en AGK 10359.
Som udgangspunkt kan den ikke afspille video fra USB. Med den firmware der ligger i den fra fabrikken kan man kun bruge USB til at afspille musik og vise billeder.
Det kan en firmware-opdatering fra AGK's hjemmeside dog råde bod på. Den jeg har opdateret til er MTC_MSD7828_DH2836.ap
Herefter kommer der et ekstra menupunkt på hvor man kan vælge film.
Jeg har testet med følgende:
DIVX
Den kan afspille divx, og lyden virker også til at være nogenlunde i sync. Begynder man dog at spole går det helt galt - op til flere sekunders forsinkelse. Undertekster viser den også, men her er resultatet endnu værre.
VOB
Kan den også afspille, men kan ikke afspille menuer, hvilket vil sige at den afspiller dem som enkelte filer. Lyden er her også ude af sync, men dog ikke så meget som ved DIVX. Undertekster kunne jeg ikke få den til at vise.
DVD-ISO
Understøttes ikke. Ved heller ikke om der ville være den store gevinst ved det hvis den kunne, da jeg tror at FAT er det enese filsystem som understøttes, og der er jo som bekendt en begrænsning i filstørrelse på 4GB.
Så dommen må være at film afspilning ikke virker tilfredsstillende endnu - det kan jo være det kommer med en nyere firmware.
Som DVB-T modtager virker den dog efter forventningerne, uden de store overraskelser.
/Michael
|
|
JeppeK
Ny bruger Oprettet: 31-Oktober-2009 Status: Offline Point: 18 |
Sendt: 05-November-2009 kl. 22:58 |
Michael: Mange tak for fyldestgørende svar.
Jeg vil lige overveje om jeg skal prøve at opdatere min T-102´er med AGK filen - det ser ud til at der er andre der har gjort det. Til gengæld er der også nogle der har haft problemer med at opdatere 10360´ere... Og der findes så vidt jeg ved ikke original firmware til T-102´eren hos producenten endnu hvis det skulle gå galt ;-) |
|
Cornelius
Ny bruger Oprettet: 06-November-2009 Status: Offline Point: 1 |
Sendt: 06-November-2009 kl. 17:48 |
Jeg har købt en MAXIMUM T-102 FTA. Der er én ting, som ikke virker som forventet: Når jeg vælger tekst-tv, er det som om der mangler nogle linier i toppen af skærmbilledet. D.v.s. det er svært at se hvilke tekst-tv-side, man aktuelt læser. Fjernsynet er et almindeligt 28" Philips billedrørs TV. Kan man løse dette problem?
|
|
E.Madsen
Ny bruger Oprettet: 25-April-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 3 |
Sendt: 25-April-2010 kl. 10:29 |
MichaelC, beskriver fint AGK 10359's muligheder for at vise video. Dog et par kommentarer: I dag leveres den nok altid med en firmware, der kan køre video fra USB. Der er IKKE en 4Gb begrænsning i AGK 10359, jeg har med success brugt en 300GB usb-harddisk på den. Hemmeligheden er at man formatterer sin harddisk (note: det betyder at indholdet bliver SLETTET) i FAT32 format med en af de FAT32 formatteringsprogrammer som kan findes på nettet. Med harddisk på, virker det som om at det kører mere 'i sync' og jeg kunne afspille i HD kvalitet (720p), der hakkede for meget ved brug af min USB-stick. Altså nogle muligheder som SLET ikke er tilstede på DVD-afspillere (angiveligt fordi at CPU'en er langt kraftigere i MPEG4 afkodere). Dog stadig risiko for sync-problemer, specielt ved spoling. Den understøtter iøvrigt rigtigt mange video-formater. Ikke som min DVD, der påstår at gøre det, men ofte alligevel ikke kan klare det. Herudover er den god til at vise fotos, hvor min DVD-afspiller kræver nedskalering for overhovedet at visse billederne og samtidig er laaangsom. Jeg synes alt i alt at man får meget for de 400kr den koster. Den er nærmest et godt køb alene som medie-afspiller. PS den understøtter iøvrigt 'strøm-til-antenne', det skal bare lige aktiveres i menuen. Det er jo noget der gør det muligt at købe en aktiv antenne billigere, da man ikke skal have strømforsyning med. Men det er måske standard på alle...
|
|
Per A
Bruger Oprettet: 16-November-2009 Status: Offline Point: 51 |
Sendt: 25-April-2010 kl. 13:11 |
Der er da ingen opdateringsfiler på nettet til en 10359 (der har måske været) .... ????
Der er opdatering til 10360 som ødelægger RC funktionen.
Men se her:
I øvrigt har Føtex AGK 10359 igen på deres hylder!
|
|
Husfluen
Ny bruger Oprettet: 09-Februar-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 5 |
Sendt: 09-Februar-2011 kl. 11:16 |
Til jer der ikke nåede at hente den nye firmware til AGK 10359 - inden AGK lukkede for downloads :
Se den her tråd - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=93058&KW=agk+10359&title=gr-din-agk-10359-til-en-pvr-med-timeshift (Firmware fra en IQ DVB-T750HD) Til jer med en AGK 10360 - se denne tråd - http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=70425&PN=4&title=agk-10360-genstarter-p-dr-kultur (Firmware fra en Abeo AB-T1110) Håber det virker for jer! |
|
hooverphonique
Ny bruger Oprettet: 01-Marts-2011 Status: Offline Point: 2 |
Sendt: 17-Marts-2011 kl. 19:26 |
nogle her der ved, om maximum t-102 fta svarer til nogen af de nævnte
agk-modeller, og om den kan opdateres med firmware fra en af disse
(eller en anden), så der fås videoafspilnings- og evt pvr-funktion?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |